0 0 0

Otázky pro starostu

Tato rubrika umožňuje vložit dotaz směřovaný přímo starostovi města Příbram. Vždy, prosím, uveďte své jméno. Anonymní dotazy nebudou zobrazeny. Pokud si přejete, aby Vaše jméno nebylo v odpovědi uveřejněno, viditelně tento požadavek uveďte.

Na vulgární, osobní či hrubá sdělení nebudu reagovat, a to ani v případě, budou-li ukryta za otázkou. Je vhodné si uvědomit, že i starosta města, byť je zodpovědný za množství věcí, zůstává stále obyčejným člověkem se standardním prožíváním a běžnou mírou odolnosti vůči invektivám.

Mgr. Jan Konvalinka
starosta města

Pošlete svou otázku:

Jméno (zobrazí se u otázky):   E-mail (nezobrazuje se veřejně):
 
Text otázky:
 
Opište kontrolní kód:
Kontrolní kód
 
  Souhlasím s podmínkami odeslání otázky.
Informace o zpracování osobních údajů
 


Otázky a odpovědi:

Vyhledávání:
   
  1 |…| 21 |…| 42 | 43 |…| 68 |…| 93  
01.07.2018 13:33:03 - Prosíková J.
Do skorotínské obůrky jen bez psí kamarádky?
Byli jsme na výletě s naším štěnětem jezevčíka a míjeli jsme zmíněnou obůrku. Dočetli jsme se totiž na webových stránkách, že "jde o rekreační funkci lesa", "je zde možný vstup návštěvníkům do všech koutů lesa" a "pro návštěvníky jsou připraveny obůrky s lesní zvěří (prase divoké, muflon, daněk skvrnitý)". Od známých pak, že sem lidé nosí divokým prasátkům tvrdý chléb a je tu milo uprostřed přírody.
Těšili jsme se, tvrdý chléb donesli. Manžel začal prasátka krmit a chtěl je vyfotit. Nevidí se takové nadělení zvěři každý den. Naše štěně (samozřejmě na vodítku) štěkalo na jemu dosud neznámá, voňavá a k nám přibíhající zvířata (nevím, který pes by nereagoval stejně). Prasátka byla v klidu, zbylá zvěř ve vedlejším výběhu také. Žádná cedule zakazující vstup psa k obůrce není vyvěšena (alespoň nebyla ke dni, kdy jsme tudy procházeli)!
Měla jsem fenečku v náručí, aby se nezranila o dráty trčící ven z plotu při zemi.
Najednou přiběhl od nedaleké lesovny (?) muž, divoce gestikuloval, křičel na nás, ať jdeme okamžitě pryč s tím psem, a ať neštěká. Absolutně jsme nechápali, co se děje!? Zejména když pokračoval v nařčení, že sem jdeme na prasata s jezevčíkem, protože tady "to" máme zadarmo, ale jinde bychom za "to" museli draze platit, to už jsme byli úplně mimo dění. Nakonec nám ještě dovolil dát prasátkům tvrdý chléb, ale hned nás vyhnal na lavičky poblíž. Štěně ale stejně větřilo vůni zvěře a štěkalo dál. A tak, abychom učinili jeho rozkazu zadost, jsme raději zahanbeni a zmateni, cože jsme to nezákonného provedli, pokračovali v cestě. I když jsme se ještě znovu přesvědčili, že tabule se zákazem vstupu psů opravdu není nikde umístěna. Naše radost z výletu byla tatam.
Po návštěvě překrásné obůrky s divočáky a s vysokou u Písku (U vodáka), kde jsme potkali turisty i se svými čtyřnohými přáteli, nás ani ve snu nenapadlo, co můžeme zažít pár kilometrů od našeho bydliště nedaleko Příbrami.
Mám v pořadí třetí psí jezevčí kamarádku. Nechodím s nimi na žádné výstavy či zkoušky všeho druhu včetně mysliveckých. Jsou a byly to "jen" Kamarádky na celý život, které nezradí, jsou veselé, komunikativní, inteligentní, poslušné, drží svou "smečku" pohromadě a milují ji celou svou psí duší. Proto jsem věrna této rase. Měla jsem a mám jezevčí holky doma i do přírody jako bezva parťáky, žádné myslivecké praktiky s nimi nezkouším, ani netuším jak a co probíhá. Na výletech mám vždy fenku zásadně na vodítku, volné pobíhání po lese nepřichází v úvahu.
Nekradu a nepodvádím, dodržuji předpisy i při přepravě psa ve vlaku či autobusu. Proto mne i manžela nařčení a jednání dotyčného zaměstnance Městských lesů Příbram velice mrzí. Kdybych věděla, že se do skorotínské obůrky se psem (byť štěnětem, ale jezevčíka k tomu!) nesmí, věřte mi, že bych se jí obloukem vyhnula. Ráda bych proto věděla, smíme-li s naším štěnětem na vodítku ještě někdy navštívit tato místa. V opačném případě by bylo velice záhodno na situaci předem upozornit na webových stránkách i na místě samém, aby se předem předešlo podobným situacím.
Děkuji za odpověď, Prosíková Jindřiška, Příbram
Odpověď - 03.07.2018 10:36:24
Vážená paní Prosíková, níže si Vám dovoluji přeposlat vyjádření ředitele Městských lesů Příbram, s. s r.o. Ing. Chytky a věřím, že pokud obě strany prokáží dostatečnou vstřícnost, bude možné nalézt takové řešení, které nebude ku škodě ani pejskařům a ani plaché zvěři v oboře. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
Odpověď - 03.07.2018 10:43:25
Všichni, kdo navštěvují městské lesy a obůrky pro návštěvníky jsou vždy vítání i se psím kamarádem. Každý majitel psa by si však měl být vědom toho, že tak jak je on zodpovědný za svého psa, tak i my jsme zodpovědní za zvěř v oborách. Pejsek by měl být na vodítku a pokud možno v dostatečné vzdálenosti od zvěře, aby se zvěř zbytečně nestresovala a nedošlo k poranění zvěře a nebo psa. Jako příklad uvádím nemilou událost z letošních Velikonoc, která vyděsila spoustu návštěvníků lesoparku Litavka - majitel psa v dobré víře hladil (krmil) ovci s ovečkou a v nestřeženém okamžiku, i když byl pes na vodítku, přes oborní plot zaútočil na ovečku a způsobil jí vážné zranění. Jak divoká zvěř, tak i pes jsou nevyzpytatelní a majitel nemusí včas zareagovat. Proto ještě jednou apelujeme na majitele psů, aby své pejsky měli vždy pod kontrolou a v dostatečné vzdálenosti od plotů obor. S pozdravem Ing. František Chytka, tel.: 604 210 064.
25.06.2018 13:03:44 - Alena
Dobrý den, pane starosto, reaguji na příspěvek M.Neumannové. Jsem také obyvatelka Drkolnova, též vlastnící auto, a jsem ráda, že konečně bude moci v ulicích Drkolnova obyvatel procházet beze strachu, že bude ohrožen projíždějícími auty, kdy nemá kam uskočit pro zaparkovaná auta. Některé ulice totiž nemají chodníky (např. ul. Šachetní), tedy se proplétáme mezi auty, maminky s kočárky, děti, bylo to dosud vlastně nebezpečné. Takže parkování na Drkolnově je dostatečně vyřešeno, dokonce nadstandardně, co by za to daly jiné městské části! Největší problém je zřejmě to, že majitel auta nezaparkuje vždy přímo u dveří svého domu. Ano, nezaparkuje. Bude tam prostor pro bezpečnou chůzi a event. příjezd vozů HZS, dokonce i čistících vozů TS Příbram. Takže, parkování na Drkolnově je díky nově vzniknuvším parkovištím výborné, a je dobře, že auta již nebudou parkovat lidem pod okny, dokonce zůstane v blízkosti domů dostatek zeleně. Děkuji a držím palce v dalším rozvoji města.



Odpověď - 26.06.2018 08:29:50
Vážená paní Aleno, každé rozhodnutí podobného charakteru přináší s sebou pozitivní i negativní ohlasy. Byl bych moc rád, kdyby alespoň nadpoloviční většina občanů vyhodnotila změnu parkování tak vstřícně, jako Vy. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
22.06.2018 14:45:48 - Pánek
Dobrý den, nemám otázku, jen bych chtěl upřímně poděkovat za včerejší koncert na Nováku. Je až neuvěřitelné, jak jste za tak krátkou dobu dokázali oživit areál Nového rybníka a vůbec kulturu ve městě. Velké množství návštěvníků včerejší akce považuji mimo jiné i za velké ocenění práce radnice.
Odpověď - 25.06.2018 09:39:21
Vážený pane Pánku, děkuji za milá slova, která velice rád předám těm, kteří si je tolik zaslouží. Bez občasného povzbuzení by se časem energie vytratila, takže ještě jednou děkuji a přeji krásný den. Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
21.06.2018 15:49:35 - Prosíková J.
Dobrý den, pane starosto. Chtěla jsem se zeptat, zda nějaký odbor kontroluje, zajišťuje a je zodpovědný za čištění sacích košů kanálů, případně výměnu poklopů kanalizační litiny. Na mnoha místech v centru Příbrami (a zřejmě i jinde) jsou kanály doslova upěchované nečistotou měst, odpadky, zanesené pískem, listím apod., prorůstá už jimi tráva. Není to otázka posledních dvou průtrží v letošním suchém jaru. Když spustí lijavec, dešťová voda neproteče do kanalizace a valí se proudem silnice dál.
Před vstupem do Okresního soudu jsou tři poklopy, dva čtvercové, jeden kulatý. Svým usazením či opotřebením vytvářejí prohlubně v okolním vydlážděném prostoru. Už zde došlo k několika ošklivým pádům zakopnutím a vyvrtnutí nohy při procházení přes ně či kolem nich.
Ještě bych se ráda zeptala: dne 29. 5. jsem Vám psala ohledně neutěšeného stavu chodníku v Milínské před domem čp. 114 po výkopových pracích. Snad už druhý den po Vaší odpovědi bylo inkriminované místo upěchováno trochou drti, ale doufám, že je to provizorní řešení. Situaci to nijak nevylepšilo. Asfalt navazující na narušený povrch se láme dál, do "vylepšené" díry někdo dal trochu sena... Všímám si, jak opravování chodníků nabralo rychlosti alespoň částečnými "záplatami" asfaltem. Nešlo by i tady provést totéž?
Příbram za poslední roky vzkvetla, hodně věcí se posunulo dopředu, myslím, že hlavně pro děti a mládež (což je dobře - kdo si hraje, nezlobí!), ale:
ve vypsané soutěži "Společně pro Příbram" o vybudování nových investic ve městě mi, nezlobte se, vadí to, že na stejnou úroveň dává např. návrhy č. 10 - Pro seniory bezpečný chodník k věžovým domům v ulici Sportovní 107, 108, nebo č. 12 - Dokončení chodníku v Anenské ulici, č. 17 - Úprava chodníku u Spartaku, č. 23 - Obnovení chodníku v ulici Šikmá, č. 25 - Rekonstrukce lávky přes Litavku, č. 27. - Místo pro bezbariérové přecházení na náměstí T. G. Masaryka apod. vedle sportovních aj. volnočasových aktivit. Domnívám se, že výše uvedené návrhy by měly být samozřejmostí a jejich realizace by měla sloužit k bezpečné chůzi lidí po městě. A ty občany, kteří zmíněnými lokalitami denně neprocházejí, tato problematika jistě nepálí a hlasovat pro ni nebudou.
Na závěr bych se jen chtěla připojit k vyjádření paní Zuzany ze dne 7. 6.. Píše"... nikdo víc si nestěžuje, protože o tom jen povídají mezi sebou, jestli se bojí, a pak přijdou za mnou a abych já něco napsala.". Funguji podobně. Mnoha lidem je pohodlnější mezi sebou "řešit" donekonečna problémy, které jim vadí, trápí je, stěžují si mezi sebou, přemílají je. Ale neumí nebo nechtějí se tím dál zabývat (např. napsat do Otázek a odpovědí). Mně to nedá, a protože podobnými problémy také žiji, píšu Vám. Děkuji za každou odpověď, i když ne s každou mohu souhlasit už proto, že zde bydlím, nesedím doma a jen nehartusím, a vidím každodenně skutečný stav věci.
Přeji příjemné letní dny, zdraví Prosíková J.
Odpověď - 27.06.2018 10:50:40
Vážená paní Prosíková, úvodem děkuji za připomínku, kterou jsem postoupil Technickým službám města Příbrami, od kterých jsem obdržel následující vyjádření: "TS Příbram každoročně vyčistí na 200 kanálových vpustí. Po každém větším dešti navíc čistíme nejvíce zatížené kanály opakovaně. Vstup k Okresnímu soudu zkontrolujeme a případně vyřešíme." Co se chodníku v Milínské ulici týče, snažíme se dopídit, kdo tyto výkopy prováděl. Ten je také za uvedení do původního stavu odpovědný. Jakmile zjistím původce nekvalitně odvedené práce, informaci na tomto místě zveřejním. Projekt Společně pro Příbram je projektem, který nemá sloužit k tomu, aby se vykonaly práce představující běžnou údržbu města jako např. opravy chodníků apod. Všechny chodníky ve městě by měly být v rozumném stavu tak jako tak. Samozřejmě jsem si vědom toho, že zdaleka ne všechny chodníky v pořádku jsou. V této době jsme schopni odstraňovat nedostatky na chodnících pouze takovou rychlostí, na jakou nám stačí kapacity a finanční prostředky. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
Odpověď - 02.07.2018 08:22:25
Vážená paní Prosíková, k mé minulé odpovědi přidávám další zjištěné skutečnosti. K poškození chodníku došlo při opravě vodovodní přípojky pro SVJ č. p. 114. Opravu prováděla 1.SčV bez účasti města. V současnosti je na výkopu provedena betonová vrstva (příprava pod asfalt) a v týdnu od 9.7.2018 bude provedeno vlastní asfaltování. Práce byly provedeny na základě objednávky SVJ u 1. SčV. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
20.06.2018 12:39:41 - Josef
Dobrý den.V kahanu jsem četl návrh na opravu cesty v lesoparku Litavka.Cesta je po přívalových deštích silně poškozená .Od roku 2002je padlá nebezpečná lávka před Pecí pod Skoupího mlýnem.Přístupové cesty od hlavní silnice směrem do lesoparku z hlavní silnice jsou spláchnuté to samé cesty okolo zahrádek které využívají pěší tak cyklisté.Tato úprava by byla pro návštěvníky velice prospěšná.Děkuji.
Odpověď - 22.06.2018 08:09:12
Vážený pane Josefe, Většina zmiňovaných cest není ve vlastnictví města. Náš úsek komunikace (zhruba na úroveň Černého jezírka) opravíme s ohledem na kapacitu Technických služeb v nejbližší době. Dne 18.1.2018 proběhlo jednání ke stavu Lesoparku Litavka za účasti zástupců města (povodí Vltavy, lesů a Odboru životního prostředí), kde byla analyzována situace. Za Technické služby města Příbrami byla většina problémů již vyřešena. Co se povodí a dalších orgánů týče, nezbývá než počkat. S pozdravem Ind. Jindřich Vařeka, starosta města.
19.06.2018 17:10:37 - Marie Neumannová
Dobrý den p.starosto,bydlím v Příbrami na Drkolnově přes 20let, doposud jsem v pohodě parkovala na hlídaném parkovišti v Šachetní ulici. Poté, co jste nám tuto jedinou vymoženost na našem sídlišti zrušili se z dopravního značení dovídám, že od 29.6. nelze na tomto parkovišti parkovat vůbec. Je to snad kvůli hasičům? Nevím, čím na parkovišti můžou auta překážet. Takže otázky mám dvě, proč ne parkování na parkovišti a pak tedy kde? Mám si vzít snad auto domů na balkon?
Děkuji, Neumannová


Odpověď - 25.06.2018 09:54:56
Vážená paní Neumannová, co se týče hlídaného parkoviště je situace taková, že nájemce vypověděl nájemní smlouvu. V současné době je již celé parkoviště v ulici Šachetní zpřístupněno veřejnosti. V příštích dnech budou odstraněny ploty mezi jednotlivými částmi parkoviště a bude zrealizováno vodorovné dopravní značení. Parkoviště bude nepřetržitě monitorováno z nově zřizovaného kamerového bodu napojeného na centrální dohledový systém městské policie. Termín uvedení do provozu předpokládáme koncem září t.r. Otevírají se dvě nová parkoviště. První je u čerpací stanice a bude sloužit pro 34 osobních automobilů. Parkoviště u březohorského hřbitova má kapacitu 86 parkovacích míst. V těchto dnech probíhá osazení svislého dopravního značení a vodorovného značení, tzn. „malování“ bílých čar, které budou vyznačovat povolená místa k stání a žluté čáry označující místa, která je třeba nechat volná pro nástup hasičské techniky. Zároveň s touto činností jsou prováděny i opravy vozovek a jejich úklid. V těch místech, která jsou od výše uvedených parkovišť ve větší vzdálenosti, byly vytipovány nevelké plochy, o které bude počet parkovacích míst „uvnitř“ drkolnovského sídliště navýšen. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
19.06.2018 10:39:13 - Zdenka
Dobry den prosim o pomoc. Bylo by možné nastrikat parkovací cary v Průběžně ulici na parkovišti mezi popelnicemi? Neustále tu někdo parkuje ve výjezdu nebo nepopojede dostatečně dopředu (do silnice) a pak neni mozne z parkoviště vyject. Předem dekuji
Odpověď - 21.06.2018 12:03:23
Stanovisko SOSH: Tento návrh by možný byl, ale nejprve bychom si na to museli nechat zpracovat tzv. dopravně - inženýrské opatření (na které již nemáme na kapitole finanční prostředky) a následně bychom zrealizovali (po instalaci svislých dopravních značek a realizaci vodorovného dopravního značení spojeného s akcí "zón" už také na prvku dopravní značení nebudeme mít finanční prostředky). A malá nevýhoda - realizací vodorovného dopravního značení oddělující jednotlivá parkovací místa dojde vždy k úbytku parkovacích míst. Ing. Zuzana Štěrbová, vedoucí Samostatného oddělení silničního hospodářství. Tel.: 318 402 554
Odpověď - 21.06.2018 12:05:20
Vážená paní Zdenko, nechal jsem situaci prověřit a obdržel jsem odpověď od Samostatného oddělení silničního hospodářství, která Vás nepochybně neuspokojí. Také si občas říkám, proč musí být tak jednoduché věci (jako např. namalování pár čar na silnici) tak komplikované. Bohužel, my jako úřad nemáme jinou možnost, nežli držet se zákona a pravidel, a to do posledního puntíku. Proto se často i z relativně malé záležitosti stává někdy až neřešitelný problém. To, co navrhujete má v každém případě logické opodstatnění, ale obsahuje v sobě i nevýhodu stran parkovacích míst. Naší snahou v poslední době je spíše o každé parkovací místo bojovat, zvláště pak v okolí ulice Milínské, kde vytvoření nových parkovacích míst bude v nejbližší možné budoucnosti prioritou č. 1. Omlouvám se, že z důvodů uvedených výše i níže, nemohu nechat Vámi navrhované řešení v nejbližší době realizovat. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
19.06.2018 08:27:54 - Pepa
Dobrý den starosto,
rád bych se zeptal jak se vyvíjí kauza Bekr nábytek? Kdy opustí majitelka prostory SZM? Máte již nového nájemce? Díky a držím palce!
Odpověď - 21.06.2018 09:12:03
Vážený pane Pepo, pro začátek mi dovolte krátké shrnutí. Společnosti BEKR nábytek s.r.o. byla doručena výpověď z pronajatých prostor s 3 měsíční výpovědní lhůtou. Tato lhůta končila ke dni 31.05.2018. Společnost BEKR nábytek s.r.o. podala proti výpovědi, která byla dvakrát schválena Zastupitelstvem města Příbram, námitky. Na tyto námitky Sportovní zařízení města Příbram odpovědělo. Společnost BEKR nábytek s.r.o. podala žalobu proti výpovědi, a to k okresnímu soudu v Příbrami dne 21.05.2018, tedy 10 dní před koncem výpovědní lhůty. SZM Příbram podalo výzvu k vyklizení předmětných prostor. Následně i tzv. "vyklízecí žalobu". V současné době je situace ve fázi vyčkávání na soudní jednání. Průběh a délka soudního jednání je předpokládána na několik měsíců. 1) Z toho důvodu není možné určit, kdy společnost BEKR nábytek s.r.o. opustí předmětné prostory. Může se jednat o měsíce, možná roky. 2) Ve veřejném výběrovém řízení, které probíhalo během dubna/května 2018, byl vybrán nový nájemce. Nájemce předmětné prostory řádně "vysoutěžil". S novým nájemcem je v současné době vedeno intenzivní jednání, které mělo směřovat k podpisu nájemní smlouvy. Vzhledem k postoji a jednání společnosti BEKR nábytek s.r.o., jsme nuceni dovést situaci k podpisu "smlouvy o smlouvě budoucí". Může však dojít k situaci, kdy nový nájemce od smlouvy odstoupí a SZM Příbram díky jednání společnosti BEKR nábytek s.r.o. ztratí nového nájemce a investora. Tento nový nájemce, který prostory řádně vysoutěžil, nabízí městu investici do sportovního zařízení /tréninkové zázemí pro hokejisty a jiné sporty/ v řádech mnoha milionů korun. Děkuji a jsem s pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
17.06.2018 09:13:29 - Lída
Dobrý den, ráda bych se dozvěděla jestli se plánuje nějaká údržba ostudy zelené páteře města = Čelikovského rybníku(snad se tak jmenuje). Tento rybníček je již delší dobu vypuštěný, je z něj smradlavá bažina a i před tím byl cítit na dálku. Kdysi se na něm v zimě dalo bruslit, nyní je většinou lepší při průchodu kolem zadržet dech. Děkuji za odpověď.
Odpověď - 18.06.2018 07:50:26
Vážená paní Lído, plně s Vámi souhlasím. Čekalikovský rybník leží na pozemcích, které město před nedávnou dobou odkoupilo právě za účelem revitalizace. S Ministerstvem životního prostředí byla tato možnost předjednána a věřím, že se podaří sehnat dotační prostředky nezbytné k tomu, aby se nejenom Čekalikovský rybník samotný, ale celé okolí stalo lákadlem k odpočinku a ne místem, které je lepší obejít. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
08.06.2018 22:11:25 - Jana Lišková
Dobrý den, určitě se mi nelibi nocleharna pro bezdomovec na Rynecku. Ohromná paráda, když se tady ti ozralove scházejí u obchůdku s potravinami a dělají dlouho do noci kraval a i pravé teď, co píšu, tak tady vyrvavaji jako neandrtálci a nikdo nic neřeší. Na jaře bylo také super jet podél potoku a vidět bezvladne tělo v zaklonu na lavičce. A to kolem chodí spousty rodičů s dětmi. Každý to věděl, ze
to takhle bude a stalo se tak realitou. Ten inteligent, který tohle
vymyslel, tak by si je měl ubytovat k sobě domu a pak by měl parádní společnost s kulturní vložkou s opravdu bohatou slovní zásobou na vulgarismu!!!! Jsem ročník 89 a už když jsem byla dítě, tak se to tady scházeli. To napadne jediné primitiva nacpat je sem!!!! Takoví lidé mají být někde na okraji města a ne tady, když se neumí chovat! Přijde vám to normální???? Mě tedy rozhodne ne!!!!
Odpověď - 21.06.2018 08:54:35
Vážená paní Lišková, bohužel neustále dochází k záměně pojmů. Vím, jak k tomuto nedorozumění dochází, ale je těžké jej vysvětlit, ačkoliv toto vysvětlení není složité a lze ho vyjádřit jednou následující větou. "Ti, co služeb nízkoprahových služeb využívají, jsou čistí a nejsou pod vlivem alkoholu, zatímco ti, kteří se povalují po lavičkách a ruší v opilosti noční klid, jsou právě ti, kteří nejsou klienty nízkoprahového centra." Pokud bychom nízkoprahové centrum udělali za městem, potom by se ti, kteří jsou "zpacifikováni" přesunuli mezi ty, kteří jsou ostatním na obtíž. Pro Vaši informaci dále uvádím, že služeb nízkoprahového centra mohou využívat pouze ti, kteří mají peníze na to, aby mohli využívat hygienické zařízení, vyprat si anebo využít noclehu. Pokud by takového zařízení nebylo, všichni tito lidé by nutně museli pospávat na lavičkách pod Vašimi okny. Snad se mi podařilo alespoň trochu záležitost objasnit a popřát nám všem, aby těch, co využívají služeb nízkoprahového centra bylo co nejvíce a to především na úkor těch, kteří pospávají po lavičkách a ruší noční klid. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
07.06.2018 11:17:44 - Zuzana
Dobrý den pane starosto, děkuji za odpověď ohledně rekonstrukce tzv. obecního domu v Březnické ulici, která mě nicméně nepotěšila. Jen na vysvětlenou, pan Řezáč z městské policie uvedl, že nezaznamenali zvýšený počet stížností na narušování veřejného pořádku, ano, protože tento problém se týká hlavně oblasti okolo právě toho domu a finských domků, a nikdo víc si nestěžuje, protože o tom jen povídají mezi sebou, jestli se bojí, a pak přijdou za mnou a abych já něco napsala. Vím, že to už Vy nebudete řešit, ale slyšela jsem, že nový pan majitel si tam nasadil docela vysoké nájemné - údajně 10.000,00 Kč, tak by mě docela zajímalo, kdo z nových nájemníků bude tak vysoký nájem platit,protože jak jsem zaznamenala tak se jedná romské spoluobčany a mám obavy, aby to nebyla stejná situace jako na ubytovnách za restaurací Sport na Zdaboři, kde obyvatele z okolních domů upřímně lituji. Nicméně ještě jednou děkuji , že jste si čas a reagoval na mé dotazy. Zuzana.
Odpověď - 11.06.2018 08:28:45
Vážená paní Zuzano, městská policie je tu od toho, aby udržovala veřejný pořádek. Věřím, že se tak opravdu snaží činit. Dovoluji si Vás poprosit, abyste v případě jakéhokoli narušování veřejného pořádku, zejména hlučení v noci apod. neváhala obrátit se na linku 156. Městská policie je tu od toho a byla zřízena pro Vás, pro občany. Co bohužel ovlivnit nemohu, je to, komu a za kolik budou pronajímány objekty, které jsou v soukromém vlastnictví fyzických či právnických osob. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
06.06.2018 22:13:34 - Prosíková Jindřiška
Pěkný večer, pane starosto. Omlouvám se, že se na Vás zase obracím, ale tentokrát jsem k tomu byla přímo vyzvána mužem bydlícím v domku u "Fiáláku". Šla jsem v úterý 5. 6. se štěnětem jezevčíka po cestičce na hrázi "Fialáku". U rybníku manipuloval s loďkou onen pán, kousek za ním se máčel ve vodě vlčák. Ten, jak mé štěně uviděl, vylezl z vody a šel k nám. Poprosila jsem muže, jestli by si psa nepřivolal. Že mám s sebou štěně a i já se neznámého velkého psa bojím (tento měl navíc na těle otevřenou ránu). Jeho reakce byla pro mne nečekaná. Začal na mne řvát, že jsem na jeho soukromém pozemku, já tam nemám co dělat, jeho pes je "na svým". Couvla jsem před vlčákem se štěnětem v náručí na dřevěné molo (nabylo jinak kam) a řekla, že nikde není žádná cedule, že jde o soukromý pozemek, že jsem měla za to, že ta cesta po hrázi je veřejná. Lidé tudy chodí běžně a já donedávna občas také - na Padák. Přitvrdil, že já jsem kráva, toto je bor..l města. Je to jeho pozemek a já si "to" mám vyříkat s Vámi. Nevím, proč já, a co vyříkat. Žádná tabulka s označením soukromého pozemku u příchozí cesty opravdu není. Navíc na brance má nabídku prodeje medu, takže kdybych ho chtěla koupit, musela bych "jeho" cesty po hrázi k domku nedovoleně použít. Vrátila jsem se raději zpátky, abych nebyla konfrontována sprostým, uřvaným chlapem či jeho psem. Chvíli po mně tudy prošli postupně tři lidé. Nikomu z nich nic onen "majitel" nevytkl, nechal je projít. Mohl byste mi, prosím, pane starosto, zodpovědět, jak se v takové situaci mám zachovat? Jde o veřejnou komunikaci nebo neoznačený soukromý pozemek? Ráda bych tudy chodila, tak jako dříve a tak, jako jiní, aniž bych se musela obávat napadání (minimálně verbálního). Velice se omlouvám, že se na Vás obracím s touto pro mne smutnou příhodou, ale nevím, proč jsem k tomu byla dotyčným vyzvána. Děkuji velice za vyjasnění situace. S pozdravem Prosíková.
Odpověď - 07.06.2018 09:19:50
Vážená paní Prosíková, situace se má tak, že pozemky pod budoucí in-line dráhou /která bude snad hotová během cca 6 týdnů/ má město pronajaté a to včetně 3 m pruhu z každé strany této budoucí in-line dráhy. Vše ostatní jsou pozemky ve vlastnictví privátních osob. Zároveň je třeba podotknout, že se jedná o území lesoparku, které není dovoleno oplotit neboť musí zůstat skutečně veřejně přístupné. To se týká i hráze. Tolik obecně. Pokud se na mne obrátíte s detailnějším dotazem, předám jej odborným pracovníkům. Dále Vás mohu odkázat na Územní plán města Příbram, který je uveřejněn na webových stránkách města: https://pribram.eu/mesto-pribram/rozvoj-mesta-a-uzemni-plan/uzemni-plan.html. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
06.06.2018 20:40:50 - Karel
Dobry den Pane starosto, mám dotaz jestli se už nějak posunulo jednání města s Ropidem..ohledně integrace Pribramska. Děkuji
Odpověď - 07.06.2018 08:58:10
Vážený pane Karle, dne 25.6.2018 se bude konat jednání se zástupci ROPID. Připomeňte se mi prosím po tomto datu. Děkuji a zůstávám s pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
04.06.2018 17:52:32 - Eva
Vážený pane starosto, moc děkuji za Vaši odpověď ohledně radaru v Milínské děkuji. Potěšila
04.06.2018 13:40:18 - Zuzana
Dobrý den, pane starosto, ještě ke včerejším příspěvkům: nejsem odborník na dopravní situaci , takže opravdu nevím, jak řešit situaci na cyklostezce, lidi si prostě myslí, že když zde vede cyklostezka, oni můžou všechno a my nic, křičí, že jsou tam značky průjezd zakázán a tím to pro ně končí. Konflikty tady vznikají neustále , neustále sbíráme papíry, pet láhve od piva, co komu vypadne z ruky, tak to tam nechají. Neustále jsou rozkopané kamínky , a to neberu postříkané fasády a vrata garáží, ploty ,nám několikrát vykradené auto, ukradená kola ze zamčeného přístavku na zamčené zahradě a další a další. A městskou policii jsem tu viděla snad jednou, během dne, je pravda, že jsem celý den v práci, ale bylo by potřeba, aby zde občas projeli i večer. A co se týká nových obyvatel z obecních domů, nevím jestli to jsou stálí nájemníci, vypadá to, že ano, u dvou bytů jsou v oknech záclony a v dalším, kde bylo z okna vystaveno asi 5 lidí a odkud se ozýval křik , na dalšího člověka na chodníku, se večer svítí, resp. je vidět puštěná televize. Zda jsou ty nově zrekonstruované byty devastovány, to nevím. Ale po zkušenostech z poslední doby, já osobně bych pod okny domu nešla, aby mi něco nepřistálo na hlavě. Opravdu byly časy, kdy jsme se nebáli nezamknout dům, nechávali jsme věci na zahradách /do domečku jsem se narodila v roce 1962,a po provdání zde opět bydlím od roku 1988 /. Ze starousedlíků v " obecáku " zůstaly dvě rodiny, stará paní , která jak říká, už tam dožije a druhá rodina, kdy jsem slyšela, že si hledá jiné bydlení. Docela jsem se těšila, že se budeme konečně po letech koukat na opravený dům, ale mám opravdu obavy.
Zuzana
Odpověď - 06.06.2018 11:07:50
Vážená paní Zuzano, níže zasílám stanovisko městské policie, se kterým se více méně ztotožňuji. Nepořádek a rizikové chování se skutečně koncentruje do lokality garáží. Město se nachází v situaci těsně před dokončením výkupů garáží v Rožmitálské ulici. Tento proces trval cca 4 roky a přitom se jednalo o pozemky města, pouze stavby v majetku města nebyly. Počet garáží v Březnické ulici se blíží stovce, stejně tak jako počet jejich majitelů a majitelů pozemků, na kterých garáže stojí. Jsem proto, aby město zahájilo proces výkupů, jen je třeba počítat s tím, že se bude jednat o běh na velmi velmi dlouhou trať. Popravdě řečeno, bavíme se o desítkách let, neboť institut vyvlastnění pro tuto lokalitu a tento případ nelze využít. Co se kolizí mezi cyklisty a rezidenty týče, prověřím možnosti spolu s odborníky ze Samostatného oddělení silničního hospodářství, přestože laickým pohledem moc šancí nevidím. Omlouvám se, že nemohu podat lepší zprávu a zůstávám s pozdravem. Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
Odpověď - 06.06.2018 11:09:58
Problémy v lokalitě Březnická ulice - Flusárna, a blízkém okolí garáží pod tratí (Koruna, Leko), řešíme pouze v souvislosti s nepořádkem u zmíněných garáží. Některé z nich jsou dlouhodobě opuštěné a devastované, v jejich okolí se hromadí nepořádek. V souvislosti s opravovanými domy v této lokalitě jsme nezaznamenali zvýšený počet stížností na narušování veřejného pořádku. Pokud se jedná o dopravní situaci v této lokalitě, jako problémová se jeví dvě místa. Prvním je velké parkoviště a příjezdová komunikace k "finským domkům", kde byl problém s parkováním kamionů. To bylo vyřešeno bezplatným zpřístupněním kamionové a autobusové dopravy. Druhým problémem je provoz cyklostezky. V posledních letech značně narůstá její využívání, stejně jako zvýšený počet pěších osob (rodiny s kočárky, bruslaři, běžci), kteří tuto trasu využívají po tzv. "zelené páteři" směrem na Nový rybník. Vzhledem k tomu, že tato komunikace skutečně částečně slouží jako obslužná k rodinným domům, může zde docházet ke konfliktním situacím. Návrh: Veřejný pořádek - zrušení nebo alespoň částečné zrušení garáží za Korunou, dokončení rekonstrukce domů. V tuto chvíli se domníváme, že nepořádek zde dělají především dělníci investora. Po dokončení rekonstrukce by se naopak mělo jednat o klidnou lokalitu (s výjimkou zmíněných garáží). V okolí garáží se dále zdržují osoby bez přístřeší, se kterými pracuje Odbor sociálních věcí a zdravotnictví, Centrum sociálních a zdravotních služeb města Příbram a Asistenti prevence kriminality. Doprava - možností by mohlo být vybudování parkovacích míst (zpevnění ploch) v okolí finských domků, pro osoby, které zde žijí nebo dochází na blízké dětské hřiště. Řezáč Luboš, zástupce velitele městské policie.
02.06.2018 19:56:51 - Zuzana
Dobrý večer pane starosto, jen malou připomínku k bydlení v naší bývalé klidné lokalitě, na kterou se neustále zapomínalo/ v zimě úklid sněhu, pokud jsme se nepřipomněli stříhání keřů okolo silnice a pod. /, jakoby k Příbrami nepatřila. Jedná se Březnickou ulici u tzv. obecních domů. Nevím, jestli je Vám známo, co s opravovaným domem nový majitel zamýšlí, ale už teď se hrozíme toho, co se zde bude dít. V některých bytech jsou již nastěhovaní noví nájemníci a je to již teď katastrofa. Zrovna nyní, hrozný křik, nepořádek, rozbíjené sklo, pokud to bude pokračovat i v dalších bytech , tak to bůh s námi. To z jedné strany a z druhé strany, kde vede cyklostezka, neustálé konflikty s procházejícími, kterým nevysvětlíte, že sem máme vjezd do garáží a na úseku podél finských domků platí stejná pravidla, jako na silnici a máme sem vjezd povolený, vzhledem k tomu, že zde máme všichni garáže a vjezdy a vstupy do domů / alespoň tak mi to bylo řečeno městskou policií/, nevím jak se zachovat, kdy jedete domů a pán jde prostředkem cesty a nechce se uhnout , začne Vás slovně napadat. Zda volat příslušníky, aby mu to vysvětlili, to by zde museli být neustále. Mám obavy, že se to bude za chvíli řešit jak se říká stručně ručně. Opravdu ze situace u nás v ulici nemám dobrý pocit a myslím, že ne jenom já. Prosím Vás o Váš názor. Děkuji.
Odpověď - 04.06.2018 08:16:26
Vážená paní Zuzano, v domě na Březnické ulici, který byl v naprosto zdevastovaném stavu, bydleli pouze ty nejslabší sociální skupiny, se kterými mohly být problémy. Dům byl prodán a pokud je mi známo, měly tam vzniknout nové byty. To měl být způsob, jak situaci v této oblasti zklidnit. Teprve od Vás se dozvídám,, že do nově zrekonstruovaných bytů se měli nastěhovat problémoví nájemníci a také se od Vás dozvídám, že investor si nechává tyto byty devastovat. Je to pro mne překvapivá zpráva a pokusím se zjistit, o co jde. Pokud byste měla nějaký návrh na změnu dopravního značení, které by řešilo i druhý problém, o kterém píšete, neváhejte mi o něm napsat. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
02.06.2018 06:41:50 - Eva
Dobrý den, chtěla jsme se zeptat zda by do Milínské ulice nešel dát také radar kvůli bezpečnosti chodců. Děkuji
Odpověď - 04.06.2018 08:06:56
Vážená paní Evo, umístění radaru do ulice Milínská je v přípravě. Prosím o trpělivost, vyřízení radaru do Rožmitálské ulice trvalo téměř dva roky. Proces, který je již v Milínské ulici rozběhnut, odhaduji ještě na několik měsíců. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
01.06.2018 20:02:34 - Prosíková Jindřiška
Pěkný večer i víkend, pane starosto, prosím o informaci: je ještě nějaký řád v otevírání a zavírání bočních dveří vedoucích do vnitřku svatohorských schodů. Ještě vloni byly nad vchody cedulky, od kdy - do kdy jsou dveře otevřeny a schody bývaly zpřístupněny. Zajišťovala to Městská policie Příbram. Cedule ze zdí zmizely a už čtyřikrát se mi v posledních dnech stalo, že během dne (mezi 11. - 15. hodinou) byly troje dveře zavřené. Není to příjemné zvláště teď, kdy se člověk musí vracet pěšinou pod areálem k bazilice a proti němu se vyřítí z kopce v plné rychlosti mládež na kolech. Není prakticky kam uhnout. Proto bych - a nejen já - raději využívala průchod některými z postranních dveří tak, jak tomu bývalo donedávna. Děkuji za odpověď. Prosíková
Odpověď - 05.06.2018 08:12:13
Vážená paní Prosíková, k Vašemu dotazu týkající se otevírání a zavírání bočních dveří vedoucích do vnitřku svatohorských schodů si Vám dovoluji sdělit následující. Městská policie každý den odemyká a zamyká hlavní dveře v dolní části schodů. V letním období jsou dveře otevřené od 6:00 do 17:00 hodin, v zimě pouze do 15:30 hodin. To, že jste narazila na zavřené boční dveře, je s velkou pravděpodobností způsobeno tím, že návštěvníci schodiště, ať už úmyslně nebo neúmyslně, zavřou boční dveře na petlici zevnitř. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
01.06.2018 15:11:26 - Tomáš
Dobrý den dne 20.3.2018 jsem měl dotaz kdy se začne opravovat jáma (obtok obory) v ulici Podskalí .Dne 22.3..jste odpověděl až to klimatické podmínky dovolí. Zapomněl jste mi napsat kterého roku děkuji Tomáš krajčir
Odpověď - 05.06.2018 08:03:00
Vážený pane Tomáši, dovoluji si Vám přeposlat vyjádření Odboru investic a rozvoje města. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
Odpověď - 05.06.2018 08:03:56
Obtok Horní Obory je v horším technickém stavu než se předpokládalo. Pracuje se na novém technickém řešení, následně proběhne výběr zhotovitele. Ing. Milan Štufka, vedoucí OIRM.
31.05.2018 07:27:24 - Kučera
Dobrý den, pane starosto,
děkuji za částečnou odpověď.
Ptal jsem se mimo jiné, proč není možné informaci o pověřenci pro ochranu osobních údajů zjistit ani z webových stránek Města Příbram ani z webových stránek škol, jejichž zřizovatelem je Město Příbram. Na stránkách Odboru školství není žádná informace o GDPR. Odpověď vedoucí Odboru školství považuji za velmi, velmi nedostatečnou, neboť kdo jiný by měl občanům poskytnout úplné informace?
Pane starosto, kde tyto informace jako občan dostanu, když ne od Odboru školství?
Další má otázka byla, zda mají školy zřizované Městem Příbram připravené směrnice k této věci na svých webových stránkách. Avšak ani na tuto otázku jsem nedostal odpověď. Na tuto otázku je přece jasná odpověď – ano, mají a jsou připraveny na webových stránkách škol a pověřencem je …… a nebo ne nemají (a pak se stala někde chyba).
Předem děkuji za přesnou odpověď na mé otázky
Kučera
Odpověď - 01.06.2018 08:29:28
Vážený pane Kučero, dovoluji si přeposlat rozšířenou odpověď na Váš předchozí dotaz týkající se GDPR. Pokud bych měl vyjádřit svůj osobní názor na celou záležitost, považuji ono obrovské úsilí, které musí všechny úřady vč. soukromé sféry vynaložit za velmi velmi spornou a nepřipravenou investici. Mluvil jsem s mnoha starosty malých i větších obcí a nepotkal jsem jediného, který by považoval záležitost GDPR za přínosnou. Budeme se snažit splnit tuto nám uloženou zákonnou povinnost a nakrmíme řadu privátních kapes až do výše, jak bude nezbytně nutné. Z mé zkušenosti vyplývá, že o GDPR se zajímají především ti, kteří na ní chtějí vydělat. Děkuji a zůstávám s pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
Odpověď - 01.06.2018 08:31:42
Město Příbram zorganizovalo v průběhu přípravného období, tj. v době před dnem nabytí účinnosti nového nařízení EU GDPR, seminář pro ředitele jím zřizovaných škol a školských zřízení týkající se této problematiky. Ředitelé, jako vedoucí pracovníci organizací se samostatnou právní subjektivitou, řeší tuto problematiku v rámci svých kompetencí samostatně. Na povinnosti zveřejnit informace týkající se GDPR na webových stránkách škol a školských zařízení byli ředitelé upozorněni před datem nabytí účinnosti nařízení, nicméně na základě Vašeho podnětu, za který Vám děkuji, byli ředitelé škol a školských zařízení vyzváni Odborem školství, kultury a sportu MěÚ, aby, pokud tak již neučinili, informace týkající se GDPR na webových stránkách škol/školských zařízení zveřejnili. Co se týká webových stránek města – oblast školství, jsou koncipovány tak, aby občan získal informace týkající se školství jako takového. Pro zjednodušení vyhledávání informací obsahují i aktivní „prokliky“ na webové stránky jednotlivých škol a školských zařízení. Ing. Lea Enenkelová vedoucí Odboru školství, kultury a sportu, tel.:318402451.
  1 |…| 21 |…| 42 | 43 |…| 68 |…| 93