0 0 0

Otázky pro starostu

Tato rubrika umožňuje vložit dotaz směřovaný přímo starostovi města Příbram. Vždy, prosím, uveďte své jméno. Anonymní dotazy nebudou zobrazeny. Pokud si přejete, aby Vaše jméno nebylo v odpovědi uveřejněno, viditelně tento požadavek uveďte.

Na vulgární, osobní či hrubá sdělení nebudu reagovat, a to ani v případě, budou-li ukryta za otázkou. Je vhodné si uvědomit, že i starosta města, byť je zodpovědný za množství věcí, zůstává stále obyčejným člověkem se standardním prožíváním a běžnou mírou odolnosti vůči invektivám.

Mgr. Jan Konvalinka
starosta města

Pošlete svou otázku:

Jméno (zobrazí se u otázky):   E-mail (nezobrazuje se veřejně):
 
Text otázky:
 
Opište kontrolní kód:
Kontrolní kód
 
  Souhlasím s podmínkami odeslání otázky.
Informace o zpracování osobních údajů
 


Otázky a odpovědi:

Vyhledávání:
   
  1 |…| 23 |…| 47 | 48 |…| 71 |…| 93  
16.01.2018 18:57:46 - Ing. Miloš KŘEMEN
Proč nemáte kompresorovou stanici na zkapalnění zemního plynu když Praha nejen jezdí na zemní plyn, ale umí využít teplo a vyrábět elektřinu. Mohu poradit detaily čerpací stanice a využití firmou Linde která pracuje s plyny.
Odpověď - 17.01.2018 08:27:02
Vážený pane inženýre, přiznávám se bez mučení, že téma, které jste nadhodil, mne překvapilo. Doposud mě nenapadlo přemýšlet o tom, že by město mělo být investorem projektů typu čerpací stanice. Domnívám se, že u měst velikosti města Příbram je to velice neobvyklé, ale rád se nechám vyvést z omylu. Prosím o podrobnější informaci na můj e-mail jindrich.vareka@pribram.eu. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
10.01.2018 17:28:43 - Petra
Dobrý den, chci se zeptat kdy bude to výběrové řízení na dopravce MHD. Jestli už přibližně víte měsíc a jestli požadavky které město bude chtít, budou znát i občané. Děkuji
Odpověď - 12.01.2018 08:14:49
Vážená paní Petro, dovoluji si Vám přeposlat stanovisko Samostatného oddělení silničního hospodářství k Vašemu dotazu. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
Odpověď - 12.01.2018 08:21:40
Vážená paní Petro, nabídkové řízení na nového dodavatele MHD Příbram bude zahájeno v měsíci říjnu tohoto roku. Oznámení o zahájení nabídkového řízení bude uveřejněno v souladu se zákonem o veřejných zakázkách v informačním systému veřejných zakázek. Zároveň bude, v souladu se zákonem č. 194/2010 Sb., v platném znění, zveřejněno v Ústředním věstníku Evropské unie, kde je již od 11.09.2017 zveřejněno předběžné oznámení o rozhodnutí zahájit nabídkové řízení na nového dodavatele městské dopravy v Příbrami. Ilona Trochová, referent samostatného oddělení silničního hospodářství, tel.: 318402552, e-mail: ilona.trochova@pribram.eu
05.01.2018 19:42:28 - Miroslav
Vážený pane starosto. Chtěl jsem se Vás jak to vypadá s opravou a omlazením "křižáku" Propadlé kanály,rozpadlé schodiště,mládež kouřící trávu,pobudové popíjící alkohol. Už by s tím vším chtělo něco dělat. Slibů už bylo dost. Děkuji.Miroslav
Odpověď - 11.01.2018 08:11:28
Vážený pane Miroslave, věřte, že se mi velmi chce do tohoto kyselého jablka kousnout. Prověřoval jsem a stále prověřuji jaké možnosti v revitalizaci křížových domů máme k dispozici. Snažím se nalézt cestu etapizace, ale odborníci vysvětlují, že touto cestou se vydat nelze. Jakmile zasáhneme do plochy mezi „Křižáky“, která rozhodně opravu potřebuje nejvíc, zároveň budeme muset řešit odvody dešťových vod, výměnu sítí, veřejné osvětlení atd. Teprve potom budeme moci položit nové podloží a nové povrchy. Částka, na kterou se realizace tohoto záměru vyšplhá, bude závratná a zřejmě mimo momentální možnosti města. To, co v tuto chvíli opravdu udělat můžeme, a také děláme, je to, že necháme připravit projektovou dokumentaci nezbytnou pro realizaci tohoto záměru. V dalším kroku musíme ještě jednou zvážit, zda by nebylo vhodnější některou z jiných plánovaných investic na úkor revitalizace „Křížáků“ vypustit. Omlouvám se, že nejsem schopen podat příznivější zprávu a zůstávám s pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
02.01.2018 11:31:02 - Václav Soběslav
Dobrý den pane starosto, zajímalo by mě zda není škoda, když má Příbram dvě ledové plochy,že se pořádá tak málo veřejného bruslení? Navštěvuji ho s dětmi běžně, ale v období nového roku to bylo žalostné - 29. a 30.12 nebylo vůbec. 1.1.18 také nic.... Kdy jindy mají lidé využívat možnosti zímních stadionů?? K čemu nám potom slouží?? Nestačil by jeden stadion?? Děkuji a přeji úspěšný vstup do nového roku.
Odpověď - 03.01.2018 11:52:44
Vážený pane Soběslave, dovoluji si Vám přeposlat odpověď pana ředitele SZM Mgr. Slaby. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
Odpověď - 03.01.2018 11:54:27
Dobrý den, děkujeme za pěkný dotaz. Vezmu to pěkně popořadě. Veřejné bruslení během svátku bylo z mého pohledu obsazené dostatečně. Na web stránkách SZM: http://www.szm.pb.cz/zimnistadion.php#page=page-2 je možné vidět, že VB bruslení bylo od 23.-28.12., 29.a 30. byla pauza a následně další bruslení bylo 31.12., 1.1. a je i dnes 2.1.. Z výše vypsaného je možné vidět, že za posledních 10 dní bylo VB 8krát. Nicméně pro příští vánoční svátky budeme počítat s obsazením i dalších dvou, jediných neobsazených, dní. Pro nový rok plánujeme zařadit (nově) i pravidelné bruslení ve všední den. Kromě víkendových pravidelných VB. Co se týče dvou ledových ploch, tak bychom využili klidně i 3. ledovou plochu, protože poptávka hokejových soutěží, komercí a VB je tak velká, že i tu třetí ledovou plochu bychom uživili. Hezký den. Mgr. Jan Slaba, ředitel SZM PB.
01.01.2018 17:36:52 - František
Vážený Pane starosto, v prvé řadě bych vám chtěl popřát hodně štěstí a hlavně hodně zdraví v novém roce 2018.

A k mému dotazu: jak to aktuálně vypadá se zapojením města Příbram do Ropidu (PID).DĚKUJI za odpověď a přeji krásný den.s pozdravem František
Odpověď - 02.01.2018 13:55:44
Vážený pane Františku, v průběhu měsíce ledna by měla proběhnout další schůzka se zástupci ROPIDu. Na ní by měl být předložen již konkrétní návrh integrace. V tuto chvíli bohužel nemáme žádné jiné informace. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města. >
27.12.2017 16:30:20 - Vojta
Dobry den píšu stížnost ohledně MHD
řidič František Vlk s busem SOR c8.5 jezdi skoro měsíc s rozflakanym předním sklem a neni to BEZPEČNÝ!! Nevim jestli to řidič nepíše do papíru od vozu ale takhle to vazne nemuze fungovat.... Kdyz kamos mel praskle predni okno policajti mu daly pokutu a ne malou a toto se neřeší??
Odpověď - 03.01.2018 07:05:56
Vážený pane Vojto, dovoluji si Vám přeposlat stanovisko dopravce. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
Odpověď - 03.01.2018 07:06:11
Autobus SOR 8,5 řidiče Vlka je dnes od rána odstaven na dílně a probíhá příprava výměny předního okna. Dokončení předpokládám v příštím týdnu. Dokud nebude oprava dokončena, na linku nevyjede. Děkuji za spolupráci a zdravím Jiří Sladký, ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY s.r.o.
27.12.2017 08:33:24 - Blanka
Dobrý den, nemám dotaz, jen bych chtěla pochválit letošní vánoční strom na nám. T.G.M. Po mnoha letech je letos opravdu krásný, hlavně když svítí. Pochvala všem, kteří na tom mají zásluhu.
22.12.2017 18:06:19 - Olena Gažová
Dobrý den,
jsem třídní učitelka na SOŠ a SOU Dubno. Myslím, že omezení autobusové dopravy k naši škole může mít velmi vážné následky. Žáci nemaji autobusové spojení, jak se dostat do Příbrami, když je zkrácená výuka a nucení jít pěšky po silnici směrem k Nové Hospodě. Je to velmi nebezpečný usek.
Dnes jsme měli Vánoční přetah lanem, který skončil před 11 hodinou dopoledné a první autobus, který by jel do Příbrami byl v 13 hodin. Vyučujici vozili žáky vlastnimi auty do Příbrami, aby děcka nemuseli jit po silnici a neohrozili svůj život.
Žádam Vás o změnu jízdního řadu k SOŠ a SOU Dubno a zpět dříve, než se stane nehoda s vážnými následky.
Děkuji.
Mgr.O.Gažová
Odpověď - 29.12.2017 12:41:00
Vážená paní magistro, dovoluji si Vám přeposlat odpověď na Vaší otázku samostatného oddělení silničního hospodářství. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města. Městská hromadná doprava Příbram je doprava, která slouží k zajištění dopravní obslužnosti na území města Příbram a je dotována finančními prostředky z rozpočtu města Příbram. Bohužel, SOŠ a SOU Dubno se nenachází na území města Příbram, ale na území obce Dubno. Nepatří tedy do obslužnosti MHD Příbram, ale do obslužnosti příměstské, kterou zajišťuje krajský úřad nebo obec, na jejímž území je doprava prováděna. Přesto byly na zastávku „Dubno, učiliště“ historicky vždy vedeny spoje MHD Příbram, které sloužily k zajištění dopravy příbramských žáků Vaší školy na vyučování. V roce 2010 se z důvodu technického řešení otáčení spojů MHD začala využívat otočka na zastávce „Dubno, učiliště“ a ke škole tak dočasně zajížděly všechny spoje. Vzhledem k velké ztrátovosti však město dál nemůže na tyto spoje vynakládat finanční prostředky ze svého rozpočtu. Protože spoje byly ke škole vedeny pouze dočasně, z technických důvodů, vzhledem k jejich ztrátovosti a v neposlední řadě také k neutěšenému stavu otočky (zejména pak nemožnosti zajištění jejích oprav a údržby), bylo hledáno a také nalezeno nové technické řešení otáčení spojů a tyto byly vráceny zpět na území města. Ke škole jsou nadále vedeny vytížené spoje zajišťující dopravu příbramských žáků na řádné vyučování. O eventuální úpravě časů příjezdů a odjezdů je možno ještě diskutovat. Ilona Trochová, referent samostatného oddělení silničního hospodářství, tel.: 318402552 .
18.12.2017 20:44:59 - Jaroslava Letová
Dobrý večer pane starosto, oslovuji Vás v souvislosti se změnou jízdního řádu autobusu č. 6. V 7:05 jezdila 6B se školáky kolem 7.ZŠ. Nově jí nahradila 6A, která jede v 7:15 (to by nevadilo), ale bohužel nejede kolem 7.ZŠ. Obávám se, že je bezpečnost zdabořských dětí touto změnou ohrožena. Nezbývá jim než vystoupit na kruhovém objezdu a přejít rušnou Školní ulici a pokračovat ke škole. Nechápu, proč bylo přistoupeno k tomuto kroku. Prosím o nezlehčování problému. Jsem teta Zuzanky Zíkové, kterou na přechodu pro chodce u 7.ZŠ srazilo před cca 2 lety auto. Měla bych podnětů více, ale tenhle je prioritní. Předem děkuji za Váš zájem a prosím o sdělení, zda se budete mým podnětem zabývat a jak bude řešen. Letová.
Odpověď - 19.12.2017 09:16:59
Vážená paní Letová, děkuji Vám za připomínku, kterou v žádném případě nebudu brát na lehkou váhu. Tak jak jde život, mění si i podmínky života ve městě. To si vyžaduje občasnou úpravu jízdních řádů, která by měla tyto změněné podmínky respektovat. Nový jízdní řád v sobě může obsahovat samozřejmě chyby, které nemusel autor domyslet. Proto považujeme současný stav jízdních řádů za zkušební a po dobu několika měsíců budeme sbírat data a především budeme vyhodnocovat připomínky občanů. Cca v březnu by měl začít nový jízdní řád, který by měl všechny opodstatněné připomínky občanů zohledňovat. Pokud některá připomínka zohledněna nebude, měl by existovat dobrý důvod, proč tomu tak je a občan by se jej měl dozvědět. Děkuji za připomínku a zůstávám s pozdravem. Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
Odpověď - 20.12.2017 10:11:59
Vážená paní Letová, pokud se ještě vracíte na tyto stránky, mám pro Vás, doufám, lepší zprávu. Ing. Jindřich Vařeka. "K této situaci došlo tak, že Osadní výbor Zdaboř žádal provedení změny času odjezdu spoje a p. Ing. Návrat současně s touto úpravou přesunul spoj na trasu ulicí Seifertovou ve snaze rozšířit obsluhu území. Včera jsem s ním věc konzultovala. Úprava spoje zpět by technicky neměl být problém. Protože jsem dnes jednala s další maminkou školáka ze 7. ZŠ, která měla stejnou připomínku a zároveň mi potvrdila, že linkou dojíždějí děti z městské části Zdaboř, Červená hlavně na 7. ZŠ, projednala jsem věc s dopravcem. Vzhledem k tomu, že se jedná o připomínku závažnou a opodstatněnou, dohodli jsme se, že provedeme nápravu stavu a v co nejkratší době vrátíme spoj na Školní ulici. Ve výjimečných a odůvodněných případech lze upravit jízdní řád jednorázově i mimo řádný termín. Myslím, že bezpečnost dětí je tím mimořádným důvodem. Od 01.01.2018 bude spoj vrácen na původní trasu". I. Trochová, referent samostatného oddělení silničního hospodářství.
07.12.2017 10:27:26 - Ondřej
Dobrý den, kdo tady vymýšlí jízdní řády MHD? Doslechl jsem se, že to je nějaká firma z Ostravska? Tak by mě a asi nejenom mě zajímalo, kolik této firmě platíte za "optimalizaci" MHD. Protože tohle co tady ti mistři zatim vytvářejí, tak to jsou opravdu mistrovská díla. Argument, že je problematické stání autobusů u Hypernovi je docela k smíchu. A nikdy to nevadilo, najednou teď. Není tam takhle náhodou pro osobní vozy jednosměrka? Tak v čem je to problematické? Další věci - proč neuděláte pro linky 6B a 3A, které jedou na Svatou zastávku někde u technických služeb? To objíždění nádraží (hlavně u 6B) je pro lidi, hlavně starší co špatně vidí, matoucí. Kolik jsem jich už zažil, že chtěli jet někam na sídliště a místo toho jedou zase na Jirásky. A to nemluvím o více ujetých kilometrech timto nesmyslným objížděním. Když chcete šetřit a ta firma tady dělala průzkum vytíženosti, tak proč jezdí všechny spoje linky 6 do LIDLu? Tuto linku dost často využívám a častokrát se stalo, že tam nikdo nevystupuje a ani nenastupuje. To samé proč tak často jezdí tato linka okolo Kauflandu? Je to hrozně zdlouhavá cesta, když jedete od Hvězdičky na Zdaboř. To je jak cesta do Prahy! A to vše jen kvůli důchodcům, aby si mohli nakoupit v Kauflandu? Nejezdí tam takhle náhodou linky 3 a 5? Od čeho jsou teda přestupy? Dále linka 7 zbytečně jezdí do věznice. Vždyť by tam stačilo poslat linku 1 z učiliště a na Jiráskách opět případně přestup na jiné linky. Ono by se to občas páni radní chtělo projet naší skvělou MHD a uvidíte co je tu za spoustu nesmyslů. Ovšem to asi nějaká firma z Ostravy od stolu těžko vidí! Samozřejmě mi pan inženýr řekne nějaký ty politický bláboly, že to musí být tak a tak. Ale normální člověk, který tu MHD využívá denně, by tu optimalizaci udělal lépe, jak tihle študovaní panáci.
Jestli tohle je teda ta optimalizace MHD, tak to jsem teda zvědav na výběrové řízení na nového dopravce. To budou služby asi zřejmě ještě horší, než je to teď....
Odpověď - 11.12.2017 09:26:16
Vážený pane Ondřeji, níže si Vám dovoluji přeposlat odborné stanovisko samostatného oddělení silničního hospodářství vystihující odpovědi na Vaše otázky. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
Odpověď - 11.12.2017 09:27:34
Vážený pane Ondřeji, optimalizaci MHD Příbram skutečně provádí společnost z Ostravy. Konkrétně je to společnost UDI Morava. Tato společnost provedla optimalizaci MHD Příbram již v roce 2010 a to zároveň s integrací dopravy celého Středočeského kraje. Tato integrace bez větších problémů funguje dodnes. Ing. Návrat, který společnost zastupuje a zpracovává projekt, je uznávaným odborníkem a to nejen u nás, ale i v zahraničí. Práce na projektu nejsou prováděny „od stolu“ z Ostravy. Všechna sčítání a průzkumy proběhly v MHD „naživo“. Dalším podkladem byla elektronická evidence provozu MHD, včetně vytíženosti jednotlivých spojů v jednotlivé dny, což bylo následně ověřováno a doplňováno fyzickým sčítáním přímo ve vozech za provozu. Pro Vaši informaci zpracovávaný projekt zahrnuje komplexní zefektivnění dopravy a současná změna jízdních řádů je jen jedním z jeho výstupů. Optimalizace bude pokračovat v dalších etapách až do vytvoření konečného modelu MHD Příbram, který bude předmětem výběrového řízení. Projekt, mimo jiné, zahrnuje i spolupráci se zástupci ROPID a IDSK při integraci MHD Příbram v rámci Středočeského kraje a hlavního města. Co se týká konkrétních podmínek smlouvy uzavřené se společností UDI Morava, smlouva je zveřejněna ve veřejném registru smluv a je tudíž k nahlédnutí přístupná komukoliv. K Vašim konkrétním připomínkám. Komunikace u Hypernovy není z hlediska bezpečnosti provozu vyhovující jako odstavná plocha pro autobusy. V době, kdy byla zastávka budována, nebyla určena pro dnešní počet spojů (zajížděly sem pouze vybrané spoje linky č. 2) a rovněž tak provoz ostatních vozidel měl podstatně nižší intenzitu. Nyní zde dochází k dopravním problémům, kolizním situacím a ke zpožďování jednotlivých spojů. Z tohoto důvodu a s přihlédnutím k vytíženosti spojů mezi zastávkami Žežická a Komerční zóna došlo k úpravám. Co se týká Vaší připomínky k trase linky 6B kolem Kauflandu, hlavním důvodem vedení linky Husovou ulicí není obsluha Kauflandu, ale obsluha Stalingradu bezbariérovou linkou. Odtud trasa ústí na Husovu ulici a dále pokračuje na autobusové nádraží. Některé spoje zajíždí k LIDLU. Linka 6B je jedinou linkou, která zajišťuje obsluhu této lokality (zvolena byla linka 6B, která je bezbariérová). Vytíženost a četnost spojů jedoucích k LIDLU bude předmětem řešení v další etapě projektu optimalizace. Váš návrh, vybudovat zastávku u Technických služeb, není bohužel možno realizovat. Vybudování autobusové zastávky neumožňují parametry komunikace. Navíc, z důvodu návaznosti na ostatní dopravu, vynechání obsluhy autobusového nádraží není žádoucí. Ilona Trochová, referent samostatného oddělení silničního hospodářství, tel.: 318402552, e-mail: ilona.trochova@pribram.eu
06.12.2017 22:11:28 - Ivona
Dobrý den, chci se zeptat z jakého důvodu byly odstraněny zátarasy na Nové Hospodě(Příbram IX). Řidiči si zkracují cestu, nerespektují dopravní značky ani rychlost v obci. Je pravda, že přes obec má vést linka MHD? Můžu se Vás zeptat, jestli ten, kdo toto "vymyslel" je duševně zdráv a zda byl někdy na Nové Hospodě? Děkuji.
Odpověď - 07.12.2017 11:12:26
Vážená paní Ivono, v první řadě bych poprosil, abychom tuto záležitost řešili v klidu a ve větší zdvořilosti. V budoucnu se již nebude autobus jezdit otáčet na učiliště, protože se jedná o nesmírně drahou variantu. Proto byl navržen okruh, který vede po ulici Ke Kocábě, což je jediný způsob, jak autobus, který vozí občany z tohoto území otočit. Do budoucna tedy existují dvě možnosti. 1/ buď autobus projede územím Nové Hospody tak, jak je plánováno a po okruhu se vrátí do města anebo 2/ autobusy směrem ke Spartaku a bývalému Eurotelu nebudou jezdit vůbec. Pro město Příbram je samozřejmě nejekonomičtější varianta taková, aby spoje končily v Jiráskových sadech. Je otázkou, co budou občané Nové Hospody chtít. Jejich přání bude v každém případě respektováno. Prozatím bude zahájen zkušební provoz, který by měl trval do března a potom by mělo dojít k definitivnímu rozhodnutí. Město nemá žádný zájem činit jakékoli rozhodnutí proti vůli občanů žijících v dané lokalitě. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
04.12.2017 23:41:46 - Karel
Vážený Pane starosto, nové jízdní řády nedávají vůbec smysl
Myslím hlavně linku 2A kde několik spojů končí v zastávce ZDABOR zezicka. .kvůli tomu ze je málo vytížena mezi zastavakmi zezicka a komerční zóna.

Pak tedy nechápu spoje o víkendu kde z původních 5 spojů linky 2B do zezic jich podle nového JŘ pojede 17...můžete mi říct kolik lidí pojede do zezic..
Vy odeberete spoje 2A ve všední dny a zkratíte je kvůli málo vytizenym spojum ..a přidáte spoje 2B o víkendu do zezic kam jede minimum lidí...prosím o vysvětlení.je to nelogické myšlení při zpracování jízdních řádů. ..
Odpověď - 06.12.2017 09:02:57
Vážený pane Karle, dovoluji si Vám přeposlat stanovisko Ing. Návrata, zpracovatele nových jízdních řádů. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
Odpověď - 06.12.2017 10:11:05
Dobrý den, posílám vysvětlení k problematice prodloužení spojů linky 2 do Žežic a jejich zařazení do linky 12. Do Žežic byl o víkendu letos zaveden 60 minutový interval obdobně jako do sousední, podobné místní části Zdaboř, Červená. Interval 60 minut je dnes obecně vnímán v MHD jako minimální standard dopravní obslužnosti na území města. Samozřejmě je nutné vyhodnotit vytížení spojů a případně některé spoje omezit. Nicméně připomínka z osadního výboru ze Zdaboře ukazuje, že takové omezení není pro občany příliš přijatelné. Omezení spojů linek 2 na Žežickou ve všední den s prodloužením spojů do Žežic nemá nic společného a důvody popisuji zde: Vysvětlení k lince 2 - úpravy od prosince 2017. 1. Konečná zastávka Zdaboř, komerční zóna není běžná a kapacitní točna, spíš dlouhodobé provizorium - technicky je zde problematické zajistit stání většího počtu vozidel (končí zde linky 2 a 7, dohromady se značným počtem spojů), technická úprava je jednak náročná, jednak není na pozemcích města. 2. Frekvence na linkách MHD (1, 7,17) za zastávkou Zdaboř, Žežická významně klesá. Jedná se o 16,5 % z celkové denní poptávky na lince 2. 3. Jízdní doba na lince 2 MHD se díky rostoucímu provozu ve městě stále prodlužuje, ponechání současného jízdního řádu by vyžadovalo další vozidla a výrazné zvýšení nákladů. 4. Omezení provozu na lince 2 (prodloužení intervalu z 10 na 15 minut) odpovídá snížené poptávce na lince v prázdninových měsících. Ing. Vladimír Návrat.
04.12.2017 18:38:50 - Marta
Dobrý den, pane starosto dne 28.10. vám paní Prosíková popsala situaci v Příbrami ohledně venčení psů a já s ní musím jen souhlasit. Majitelé psů vyhlášku nedodržují a psi pobíhají volně. Dle mého názoru by MP měla dohlížet na dodržování této vyhlášky celoročně a ne jen jeden měsíc v roce. Vlastním psa a za celých 16 let jsem ani jednou nebyla požádána hlídkou MP o předložení známky(MP jsme potkali několikrát) zato byl můj pes několikrát napaden velkým psem. Pokud majitele upozorním že pes má být na vodítku vždy dostanu jen vynadáno. Zkoušela jsem i volat MP ale bohužel nikdy nepřijela. Několikrát mi bylo vysvětleno že zachraňují život, jindy bez vysvětlení. Dle mého názoru i téma volně pobíhajících psů patří k bezpečné Příbrami. V současné době je módní vlastnit velkého psa a jejich počet se z tohoto důvodu zvýšil, a je tedy nasnadě tuto situaci řešit. Ráda bych se cítila na procházce se svým psem v Příbrami bezpečně., Děkuji za řešení situace.
Odpověď - 05.12.2017 09:38:52
Vážená paní Marto, mrzí mne, že na tuto věc nahlížíte tak, že městská policie vůbec nekoná. Dostávám hlášení o tom, kde a jak bylo chování "pejskařů" kontrolováno. Stížnosti občanů na"pejskaře" jsou bohužel stálou realitou. Snažíme se vyřešit věc spíše systémově. Rádi bychom v příštím roce otevřeli psí park, a to z toho důvodu, abychom měli "pejskaře" kam vykazovat. Snad se tím situace alespoň trochu uklidní. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města
03.12.2017 11:23:09 - Prosíková Jindřiška
Pěkný den, pane starosto, už delší dobu jsem nešla Průběžnou ulicí v místech Domu s pečovatelskou službou. Velice mile mne překvapilo vybudování schodů se zábradlím za zmíněným domem! Ten svah z Průběžné ul. na "loučku" ke Q-klubu o to zoufale dlouho vybízel... Je to skvělé! Jinudy se dostat dolů bylo (zejména pro lidi dříve narozené, méně pohyblivé, ale i při náledí apod. nečasu) velice komplikované i za použití starých, už hodně opotřebovaných schodů ze žulových kvádrů za domem čp. 147 vedoucích na Ryneček. Věřím, že dojde i na ně a i ty a ostatní v nejbližším okolí se dočkají opravy. Je to prima a díky patří všem, kteří se na realizaci těch nových schodů podíleli! Více takových nápadů, které usnadní život běžným obyvatelům našeho města. Zdraví Prosíková J.
Odpověď - 04.12.2017 09:19:06
Vážená paní Prosíková, děkuji za ocenění. Věřím, že schody právě v nadcházejícím zimním čase budou opravdu dobře sloužit. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
02.12.2017 19:53:58 - Kateřina
Dobrý večer. Byla jsem 2.12.2017 na zahájení adventu a musím říci,že jsem nebyla moc nadšená. Hodně se tam prodával trdelník, který si mohu koupit i jindy,ale mini koblížky tam vůbec nebyly. To mě docela dost zamrzelo,na takovou dobrotu se děti těší a je to jednou za rok, tak proč jsem je tam nenašla. Děkuji za odpověď.
Odpověď - 05.12.2017 09:55:51
Vážená paní Kateřino, na 2.12.2017 bylo zajištěno dostatečné množství cukrovinek pro děti dle průběžných požadavků ve větším rozsahu než loni. Po akci v loňském roce bylo právě požadováno navýšení prodejních míst s trdelníkem. S prodejem minikoblížků počítáme na Mikulášské ve čtvrtek 7.12.2017 na náměstí 17. listopadu v Příbrami VII. Je nám líto, že Vaše děti nenašly tu "svou" oblíbenou cukrovinku. V příštím roce koblížky budou na "zahájení Adventu" zařazeny. Přijďte tedy na výše uvedenou akci, aby vše mohlo být napraveno. Děkuji za pochopení. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
27.11.2017 15:51:03 - Karel
Dobrý den pane starosto, bude letos nějaký ohňostroj? Když tak dobře hospodaříte ( chvála Vám ), mohlo alespoň na pár prskavek zůstat... Když nebude o Adventu, mohl by třeba na Nový rok, děti mají ohňostroje rády a toho bouchání letos nikde moc nebylo ( chválabohu ), tak aspoň ty rachejtle. Děkuji Karel
Odpověď - 28.11.2017 08:55:40
Vážený pane Karle, ohňostroj samozřejmě bude, a to dne 7.12.2017 a bude odpálen z areálu příbramského Aquaparku v cca 18:30 hod. Na zahájení adventu 2.12.2017 proběhne projekce promítaná na Knihovnu Jana Drdy (světelná show s videomappingovými prvky). Takže je samozřejmé, že je na co se těsšt. Srdečně Vás zvu na adventní trhy, které budou probíhat jak ve staré Příbrami, tak na sídlišti. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
24.11.2017 12:53:05 - Gruberová
Dobrý den pane starosto, chtěla jsem se zeptat ohledně výstavby nových parkovacích míst na Drkolnově, počítá se také s nějakou výsadbou zeleně, když veškeré zelené plochy, které na Drkolnově zbyly se zastavují a tvoří se zde betonová džungle. děkuji Gruberová
Odpověď - 27.11.2017 11:57:18
Vážená paní Gruberová, nastolila jste téma, které bohužel nikdy nebude mít jednoznačné a dobré řešení. I do budoucna bude město Příbram muset volit mezi dvěma extrémy: 1. rezignovat na nedostatek parkovacích míst i s vědomím, že tento problém se zvyšuje se životní úrovní, která neustále roste, 2. maximálně citlivým a přiměřeným způsobem počet parkovacích míst zvyšovat, a to i za cenu ztráty travnatých ploch. Co se stromů týče, tyto jsou nahrazovány automaticky vždy. Město by mělo klást velký důraz na revitalizaci především Zelené páteře a osazování stromů tam, kde to jen trochu jde, tzn. i kolem nově vzniklých parkovišť. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
22.11.2017 19:05:59 - Eva
Dobrý den pane starosto, moc bych chtěla poděkovat za spojení ulic Březnická a Průběžná schodami. Zároveň bych chtěla poprosit jestli by nebylo možné nějak sledovat třeba kamerovým systémem popelnice v Průběžné. Platíme odvoz odpadů a jiní co zde nebydlí sem vozí odpad a někdy i stavební suť. Policii nemá cenu volat než přijedou tak je ten dotyčný pryč. Děkuji za odpověď.
Odpověď - 24.11.2017 08:36:34
Vážená paní Evo, k Vašemu dotazu si Vám dovoluji přeposlat stanovisko Městské policie Příbram. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
Odpověď - 24.11.2017 08:51:51
Městský kamerový systém, který je nainstalován na Rynečku, budově č.p. 148 je nastaven na tzv. trasování a kamera postupně zkontroluje všechna zájmová místa této oblasti. Z toho kamerového bodu jsou viditelné pouze kontejnery umístěné ve spodní části ul. Průběžná před čp. 147. V případě, že uvidíte někoho jak neoprávněně odkládá odpad u kontejneru, oznamte prosím tuto skutečnost na linku 156 a službu konající strážník přijme příslušná opatření (např. vysláním motorizované hlídky, případně v ten okamžik vyhodnotí kamerový záznam, ve kterém může být zjištěna třeba registrační značka vozidla). Zdeněk Černík, zástupce velitelky městské policie, tel.: 778 752 273.
19.11.2017 15:21:15 - František
Dobrý den Pane starosto, chci vás jenom poprosit. .dne 9.12.2017 se mění jízdní řády MHD. .vím ze na změnu má město taky účast. .tak vás chci jenom poprosit aby jste to neprehaneli se skrtanim spojů. .a přemýšleli opravdu nad tím jaké spoje fakt potřebujeme a jaké ne

Určitě nesouhlasím se skrtanim spojů na lince 2A tam bych spíš pár spojů přidal! !!
Ale třeba u linky 5A ubral...

Příbram nepotřebuje aby se každým rokem jenom spoje MHD skrtali ale i přidávali. .taky by to pak mohlo časem dopadnout ze bude MHD jezdit párkrát ta den..a to je přeci nepřípustné.
Prosím aby jste se před zahájením na to ještě s dopravcem podíval. .než nové jízdní řády vyjdou v platnost.děkuji občan František.
Odpověď - 20.11.2017 09:28:17
Vážený pane Františku, dnes bude do rady města předložen materiál popisující návrh nových jízdních řádů pro město Příbram. Změny nejsou nijak zásadní, některé spoje se dokonce přidávají. Je skutečností, že některé spoje jsou naopak vytíženy minimálně a budou proto zrušeny. Pokud bychom provozovali nehospodárným způsobem MHD a nepřistoupili k její optimalizaci, zbývaly by nám dvě možnosti: zvýšit jízdné MHD nebo doplatit společnosti ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY s.r.o.(nebo v budoucnu kterékoliv jiné společnosti) z peněz občanů města, tedy i těch, kteří autobusem nejezdí. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
14.11.2017 20:28:41 - František
Prosím pane starosto, chci se zeptat. Rozběhla se nějaká diskuze o tom ze snad na plácku u OBI se plánuje stavět restaurace KFC..tak mám prosbu jestli by jste mohl zjistit jestli to je pravda či ne.děkuji moc.
Odpověď - 15.11.2017 09:18:24
Vážený pane Františku, ve městě je mnoho podnikatelských subjektů, které mohou pojmout záměr, o kterém píšete. Jen málokdy se stává, že by některý z developerů přišel informovat starostu o svých záměrech. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
  1 |…| 23 |…| 47 | 48 |…| 71 |…| 93