0 0 0

Otázky pro starostu

Tato rubrika umožňuje vložit dotaz směřovaný přímo starostovi města Příbram. Vždy, prosím, uveďte své jméno. Anonymní dotazy nebudou zobrazeny. Pokud si přejete, aby Vaše jméno nebylo v odpovědi uveřejněno, viditelně tento požadavek uveďte.

Na vulgární, osobní či hrubá sdělení nebudu reagovat, a to ani v případě, budou-li ukryta za otázkou. Je vhodné si uvědomit, že i starosta města, byť je zodpovědný za množství věcí, zůstává stále obyčejným člověkem se standardním prožíváním a běžnou mírou odolnosti vůči invektivám.

Mgr. Jan Konvalinka
starosta města

Pošlete svou otázku:

Jméno (zobrazí se u otázky):   E-mail (nezobrazuje se veřejně):
 
Text otázky:
 
Opište kontrolní kód:
Kontrolní kód
 
  Souhlasím s podmínkami odeslání otázky.
Informace o zpracování osobních údajů
 


Otázky a odpovědi:

Vyhledávání:
   
  1 |…| 8 | 9 |…| 51 |…| 93  
22.03.2023 13:10:45 - Miroslav
Dobrý den, mohl bych vznést dotaz stran pěší zóny od Rynečku směr qklub a přilehlé dětské hřiště? Je zde zákaz vjezdu s výjimkou. Ta tedy asi platí pro qklub a aktuálního majitele, či provozovatele, tedy soukromou školu/školku. Dobře, nějak se to zásobovat musí. Ale, když tudy vede zelená páteř, chce se aby se jezdilo na kolech, je tady dětské hřiště, je vhodné dělat z prostoru před qklubem parkoviště? Notabene jezdit do tohoto prostoru po části, která je vyhrazená pro chodce a cyklisty, místo po silnici v zadní části? Nebylo by vhodné na toto upozornit majitele, případně pověřit kontrolou MP? Nepřijde mi vhodné nechat zde jezdit dítě na kole, bruslích, s pocitem, že na pěší zóně se nic nestane, a oni si tam vesele jezdí a parkují auta, pochybuji že jen učitelů a personálu, ale nejspíš i rodičů…
Odpověď - 27.03.2023 09:15:41
Vážený pane Miroslave, o této problematice jsem již s paní ředitelkou soukromé školy hovořil a doporučil jí, aby parkování vozidel směřovala za budovu Q klubu. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
22.03.2023 10:42:13 - Václav
Dobrý den pane starosto,
mám pár dotazů k dvěma věcem, které spolu částečně souvisí.
První část se týká revitalizace lesíku Čertův pahorek. Pátral jsem po detailech projektu, který byl schválen na letošní rok, ale bohužel se mi nepodařilo dohledat žádné podrobnosti. Čekal bych, že pokud se něco schvaluje, tak to není hurá akce na základě názvu projektu. Již v prosinci mi slíbila paní Kučerová (odbor komunikace a cestovního ruchu) podrobnosti ohledně této akce, ale zatím jsem žádnou odpověď nedostal a "revitalizace" už vypukla. A dost mě překvapilo, jakým způsobem. Plně souhlasím s komentáři paní Lukešové (na fb města Příbram) a vidím její bezmoc, dopátrat se jakékoliv informace. Nevím, jak je to s původními a neperspektivními dřevinami (historický popis místa: Na temeni kopce u Školní ulice se vypíná modřínový les s borovicemi a smrky...), ale spíše to vypadá, že tu někdo zahájil těžbu dřeva. Obecná vyjádření, že se tu vysadí x stromů a keřů (mj. brslen, který je jedovatý) jsou naprosto nedostatečná. Je možné někde nahlédnout do podrobnější dokumentace k projektu (případně podat nějaký návrh, pokud je vůbec k čemu)? Je nutné vysazovat vzrostlé stromy? Bude se to týkat jen spodní části, nebo celého lesíku (včetně části pod cestičkou za ubytovnou a kopce nad parkovištěm)? Je v plánu vybudovat cestičky skrz lesík a kde - směrem ke garážím, kde jsou vyšlapané? Kdo a jak bude následně místo udržovat, aby zde opět nevyrazilo divoké trní a skládka po celé ploše? Co se stalo s pokáceným dřevem? Jaké budou celkové náklady na, říkejme tomu, revitalizaci?
Druhá část dotazů na to navazuje v souvislosti s úpravou lesíka u horního parkoviště ve Sportovní ulici, ale týká se i spodního parkoviště. Zde bych chápal modřín (i borovici) jako neperspektivní a naprosto nevhodnou dřevinu. Očistit auto od spadaného jehličí je nadlidský úkol. Stejně tak bujné keře a stromy, zasahující do parkoviště a s tím nemožnost vyndat věci z kufru auta, případně si hlídat oči, nebo těsně sousedící stromy - nasmolená auta a navíc věčně pokydaná od ptáků. Je v plánu nějaká renovace tohoto parkoviště, včetně úpravy okolního porostu? Aktuálně např. vzrostlý strom vedle trafostanice a proti stojící borovice, ze kterých opadávají větve. Nebylo by ani špatné nějak zkulturnit místo na kontejnery.
Nejsem proti zeleni ve městě, naopak, ale chtělo by to vybírat vhodnější dřeviny adekvátně místu výsadby.
Dotčené lokality zde logicky využívají především lidé, kteří zde bydlí, ale je vůbec snaha ze strany města se nás zeptat a zjistit naše potřeby a názory na tuto problematiku. Ano, přes 400 lidí podpořilo tento projekt-neprojekt (cca 1%), ale už se nikdo nezabývá detaily a vůbec smyslem celé akce, a co je horší, že navzdory aktivní snaze cokoliv zjistit, je to zhola nemožné. Prosím o konkrétní odpovědi na všechny položené dotazy.
Děkuji.
Odpověď - 04.04.2023 10:05:05
Vážený pane Václave, lesík Čertův pahorek se nachází na pozemcích 4237/2 a 4241/27 v k.ú. Příbram v majetku města. Technické služby města Příbrami, které mají projekt na starosti, iniciovaly jednání a místní šetření dne 10. 3. 2023 za účelem upřesnění a doporučení postupu pro TS od Odboru životního prostředí ve vazbě na případná povolení, dobu hnízdění, preferenci dřevin k obnově, zhodnocení zeleně v rámci funkce izolační zeleně aj. Odbor životního prostředí na základě místního šetření doporučil nejít cestou samotného kácení dřevin rostoucí mimo les, ale řešit oblast koncepčně, tedy pěstebním zásahem. Rozsáhlost území neumožňuje provést kompletní pěstební zásah celého území do konce doby vegetačního klidu, na místě bylo dohodnuto obnovu rozdělit a začít v předmětném území. V lokalitě byly vyznačeny dřeviny v rámci obnovy a výchovy porostu. Preference dřevin pro obnovu a výchovu byla řešena přímo v terénu odborně způsobilými osobami za oblast ochrany přírody a krajiny. Odbor životního prostředí dále vypracoval zprávu o doporučeném postupu pro Technické služby města Příbram k provedení obnovy. Odbor disponuje pracovními podklady pro jeho potřebu z důvodu obnovy prorostu, co do skladby a lokalizaci navržených jednotlivých dřevin (z důvodu objednávky apod.) pro aktuálně řešenou část Čertova pahorku. K nahlédnutí je tento materiál na OŽP. V projektu, který je rozdělen do dvou etap, jde především o vyčištění a úklid celého prostoru při zachování cestní sítě. Součástí je také obnova porostu s přeměnou druhové skladby – odstranění náletových dřevin, dále odumřelých a neperspektivních stromů. Po úpravě terénu bude zahájena výsadba, kdy se počítá s vysazením 32 vzrostlých stromů (habry, javory a břízy) o výšce 3-3,5 m. Dále bude v této první části obnovy vysazeno zhruba 60 keřů. S ohledem na lokalitu nebude po dokončení prací v místě osazen mobiliář, a to především z důvodu, aby se zabránilo shlukování „závadových“ osob a případnému znečišťování prostředí či rušení nočního klidu. V další etapě bude probíhat výchovný zásah ve druhé části pozemku 4237/2 a na pozemku 4241/27. Pokácené dřevo se odvezlo na pilu, kde se zpracuje na plotovky kolem sběrných kontejnerových stání a plenty kolem silnic. Odklizené zbytky byly využity v příbramské teplárně. Materiál, který nešel využít, byl nadrcen na štěpku. Na obnovu lesíka je z participativního rozpočtu vyčleněna částka 1 000 000 Kč. Lesík bude ve správě Technických služeb města. Co se týká druhé části Vašich dotazů, úpravy lesíka u parkovišť, předám je k projednání místostarostovi Miroslavu Peterkovi, který má v gesci Technické služby města. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
Odpověď - 04.04.2023 11:43:35
V případě druhé části otázky se s Vámi rád sejde pan místostarosta Peterka (do jehož gesce náleží Technické služby) za účelem upřesnění lokalit. Kontakt na asistentku místostarosty: 318 402 256. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
21.03.2023 08:30:10 - Naděžda Cermanová
Dobrý den pane starosto,
chtěla bych dát podnět ke změně, doufám že jen dočasně zřízené, zastávky v Seifertově ulici, která nesmyslně nahradila zastávku Školní, kruhový objezd.
Myslím, že daleko logičtější by bylo, udělat zastávku u Tesca v Žežické ulici (naproti KFC), kde by se busy PID pouze otočily na kruh. objezdu a pokračovaly směr ZUNZ a Seifertova.
Naše zastávka byla velice frekventovaná a mluvím i za ostatní spolucestující, že běžet brzo ráno nebo naopak večer až do a z Seifertovy ulice je nekomfortní a velmi daleko, navíc jsou zbytečně 3 zastávky blízko sebe, přesto, že na Školní III. polikl. a Nový rybník téměř nikdo nenastupuje!!!
Je vidět, že lidé, co toto vymysleli, nedojíždějí a rozhodují jen od stolu.
Velmi jste nám zkomplikovali život a píšu i za mnoho spolucestujících, kteří se mnou nastupovali mezi půl a 6 ráno na Školní, kruh. objezd a jsou touto změnou zaskočeni a rozlobení. Přitom by to mohlo mít jednoduché řešení - udělat zastávku u Tesca v Žežické ulici (naproti KFC).
Doufám, že se bude touto připomínkou někdo kompetentní seriózně zabývat a zjedná nápravu!!!
P.S. Ještě poznámka k nově zastávce Nový rybník, myslím, že je zcela zbytečná (téměř nikdo tam nenastupuje ani nevystupuje), navíc, zajíždění k ní naopak, dobu dojíždění prodlužuju.
Děkuji za odpověď N. Cermanová
Odpověď - 27.03.2023 09:09:01
Vyjádření dopravní kanceláře PID: Dobrý den, zastávka Příbram,Zdaboř,Žežická je v zálivu délky cca 14m, což znamená, že v jeden okamžik zde může stát max. 1 autobus. To, že na zastávce Příbram,Školní kruhový objezd nastupuje do autobusů ve směru Praha hodně cestujících si jsme vědomi. Autobusy zde proto stojí delší dobu při nastupování a odbavování cestujících a kdyby k této situaci docházelo v náhradní zastávce „u KFC“, tak by zde další autobusy blokovaly dopravu při čekání na uvolnění místa v zastávce. Kromě linek do Prahy zde totiž zastavuje také hodně městských autobusů a také příměstských autobusů ve směru od Březnice a Milína. Na linky do Prahy jsou navíc nasazovány velkokapacitní autobusy délky 15m, což by situaci ještě více komplikovalo. V rámci přímých spojů Březnice – Praha je však možné využít přímé spoje ze zastávky Příbram, Zdaboř, Žežická do Prahy. Tyto spoje jedou jako linka 482 do zastávky Příbram, sídl. Seifertova a dále jako linka 393 do Prahy. Odjezdy z Žežické jsou v 5:40, 6:25 a 6:55. Pokud si mohou cestující vybrat z těchto časů, tak nemusí chodit na Seifertovu ani přestupovat. V opačném směru jedou z Prahy, Smíchovského nádraží přímé spoje na Žežickou v 15:30, 16:30 a 17:30. V ostatních časech lze využít přestup na jiné autobusové linky. V případě příměstských linek PID není nutné zakoupit žádné další jízdné, jízdenky PID Příbram – Praha lze v rámci časové a pásmové platnosti použít i pro přestup na jakoukoliv linku PID. Mezi zastávkami Žežická a Seifertova jedou linky PID 419, 482, 488 a 511. V mimošpičkových obdobích, kdy jsou delší intervaly, fungují garantované přestupní vazby v zastávce Příbram, sídl. II. poliklinika, kdy spoje v případě zpoždění vyčkávají na příjezd návazného spoje, protože naši řidiči dostávají do svých palubních počítačů zprávy o zpoždění a mají povinnost vyčkávat. Ing. Sobota, PID
Odpověď - 27.03.2023 09:21:45
Vážená paní Cermanová, děkujeme za Vaši připomínku a můžeme Vás ujistit, že se otázkou tras autobusů a náhradních zastávek zabývali lidé, kteří rozdělili obslužnost městských i příměstských linek tak, aby nedocházelo ke kolapsu silniční dopravy v úseku ulice Žežická. Kolem kruhového objezdu se točí linky MHD, dálkové autobusy směr Praha jedou z Podbrdské ulice přímo směr ul. Seifertova. Všechno je třeba dělat s rozmyslem a se znalostí okolností a s ohledem na možnosti dopravců, propůstnosti silnic ve špičkách, atd., kdy se bohužel nelze zavděčit všem. Nicméně příměstské linky autobusů byly v objízdné trase navrženy Pražskou integrovanou dopravou tak, aby byly především řádně dodrženy dojezdové časy směr Příbram - Praha a zpět, a to nejenom s ohledem na cestující, ale také s ohledem na dodržení bezpečnostních přestávek řidičů. S Vaším podnětem se můžete obrátit na dopravní kancelář PID. Příbramská MHD kolem kruhového objezdu zajíždí a Vy se tudíž můžete MHD svézt od kruhového objezdu např. ke II. či III. Poliklinice dle spoje a přestoupit tam na pražské linky. Nová zastávka Nový rybník je zařazena do trasy proto, aby i dojíždějící do Příbrami z okolních vesnic měli možnost zaparkovat na parkovišti P+R a využít k další cestě do Prahy autobus z blízké zastávky. Stejně tak tohoto parkoviště mohou využít obyvatelé kolem Brodské ulice, kteří dojíždí do Prahy a vlastním automobilem přes Milínskou silnici dojet k záchytnému parkovišti a tam komfortně přestoupit na pražské linky. Předpokládám, že s námi souhlasíte, že podchody ve Školní ulic, které jsou na jedné z nejfrekventovanějších silnic ve městě, je nutné opravit, zvláště když jejich technický stav nemůže stačit trendu a bezpečnosti současné dopravy. A kdy jindy je opravit, než když je to technologicky možné, tedy od jara do podzimu. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
14.03.2023 08:10:30 - Jana
Vážený pane starosto, téměř každým dnem očekáváme otevření parkoviště v zadní části Milínské ulice. Informační tabule hrdě hlásá - Park kolem Čekalíkovského rybníka - datum zahájení 6/2022, datum dokončení 2/2023. Bohužel vzhledem k tomu, že únor 2023 je definitivně pryč, Vaše sliby provizorně zprovoznit parkoviště 12/2022, pak 2/2023 vzaly také za své. Poslední Vámi vyhlášený termín - dokončení 4/2023 a slavnostní otevření 5/2023 (co když nedorazí včas socha z Itálie?), začínám mít obavy, že je to jedna z Vašich pohádek. Na parkovišti v Milínské se více jak měsíc nic neděje, technika se pohybuje v zahrádkách, kde přesouvá jednu hromádku na druhou. Občané jenom kroutí hlavou a každý den odpoledne a večer bojují o parkovací místo. Určitě zde místa nezabírají "venkované", jak s oblibou vysvětlujete nedostatek parkovacích míst, ledaže by hromadně chodili na noční. Přes den je zde přeci jen volněji, ale po druhé hodině odpoledne se parkovací místa začnou plnit, zřejmě i k radosti MP, protože ta se soumrakem začíná rozdávat těm neukázněným zoufalcům pokutové bločky. Zásadní dotazy - proč se stavba tak protahuje, proč se na parkovišti intenzivně nepracuje, aby mohlo být alespoň v dočasném režimu zprovozněno. Myslím, že tato informace bude zajímat více občanů, nejen mne. Předem děkuji za fundovanou odpověď.
Odpověď - 27.03.2023 10:23:28
Vážená paní Jano, termín otevření parku u Čekalíkovského rybníka, který byl avizován na květen 2023 platí. S italskou stranou je vše dohodnuto. S čím máme potíže, je soulad postupu s autorským dozorem stavby, kde v určité době docházelo ke komplikacím v komunikaci. V průběhu provádění stavby došlo k nutnosti úprav oproti projektu. Jde o parkování i samotné parkoviště. I přes komplikace se nám podaří parkoviště v Milínské ulici uvést do předčasného užívání začátkem dubna. Parkoviště v Březnické již funguje. Zároveň od února funguje velkokapacitní parkoviště Na Flusárně. Za případné komplikace se Vám touto cestou omlouvám. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
13.03.2023 23:52:51 - František
Dobrý den Pane starosto.

bohužel jsem kvůli práci nestihl koukat na dnešní zasedání zastupitelstva. A zajíma mě bod obslužnost MHD a financování příměstských linek na území města. Tak jestli by jste nějak ve zkratce mohl sdělit jak tento bod jednání dopadl a na čem jste se dohodli a jaký dopad to bude mít na provoz MHD a příměstské linky. Děkuji
Odpověď - 27.03.2023 08:28:05
Vážený pane Františku, dne 13.03.2023 se projednával rozsáhlý materiál ohledně dalšího fungování MHD Příbram a příměstských linek ve spolupráci se Středočeským krajem. Neschvalovala se zatím žádná konkrétní smlouva, ale pouze záměr scénáře vzájemné spolupráce mezi městem Příbram a Středočeským krajem, a to s tímto usnesením: Usn. č. 128/2023/ZM ZM s c h v a l u j e variantu č. 2 ohledně vzájemné spolupráce v linkové dopravě mezi městem Příbram a Středočeským krajem. Bližší souhrn informací z jednání zastupitelstva a srozumitelné porovnání všech tří variant spolupráce mezi městem Příbram a Středočeským krajem se dozvíte v podrobném článku, který vyjde následující měsíc v Kahanu. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
13.03.2023 20:01:42 - Petr Novotný
Dobrý den pane starosto, mohl bych se zeptat, jak MP řeší porušování zákazu pyrotechniky v praxi? Jednak - kolik celkově řešila přestupků jakýmkoliv způsobem. A pak když teda zavolám, že někde v ulici okolo mě někdo střílí rachejtle, a třeba i řeknu kterej zhruba barák, co budou dělat? Když NÁHODOU stihnou přijet ještě za "ohňostroje", nebo dokonce po něm, budou zvonit na baráky a ptát se, jestli to bylo u nich, že je chtěj pokutovat? Nebo jestli to tady může vysvětlit někdo z MP..
Odpověď - 04.04.2023 10:08:51
Vážený pane Novotný, níže uvádím vyjádření velitelky městské policie JUDr. Vodičkové. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
Odpověď - 04.04.2023 10:10:05
Pokud se týká zákazové vyhlášky spojené s používáním pyrotechniky, pak tato byla vytvořena na přání samotných zastupitelů. V praxi nebyl dosud žádný přestupek přímo řešen na místě pokutou vzhledem k tomu, že se vždy jednalo o mladistvé osoby. Tyto osoby jsou vždy na místě poučeny o nebezpečnosti jejich chování, a o používání pyrotechniky, která jim je případně odebrána a předána zákonným zástupcům. Smyslem této vyhlášky je nejen regulace, ale hlavně samotné upozornění občanů, jak je používání pyrotechniky nebezpečné v obci, kde při špatné manipulaci může dojit i ke zranění jiných osob. JUDr. Jaroslava Vodičková, velitelka Městské policie Příbram.
13.03.2023 09:31:18 - Lenka
Dobrý den. Když byla vybudována cyklostezka z Drkolnova na Pec, s velkou slávou tam byly vysázeny stromky, většinou jabloně. A většinou se i ujaly. Bohužel, peníze asi už nestačily na jejich ochranu před zvěří, takže většina jich je okousaná, některé už uschly. Ale některé by se daly zachránit, ošetřit kmínky a obalit. Stačí se podívat kousek dál k Peci, jak jsou zabezpečené lípy tam. Přeji hezký den.
Odpověď - 14.03.2023 10:49:19
Vážená paní Lenko, děkuji za upozornění, předávám k řešení technickým službám. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
09.03.2023 12:58:27 - Jana
Dobrý den, pane starosto. 9.3. jsem se dozvěděla, že v projektu Prokopské ulice naproti škole nebude ani jedno stání pro auta. Ulice v těchto místech bude zúžená a přibyde zeleň. Škola je z tohoto rozhodnutí také velmi překvapená. Město také počítá do budoucna při rekonstrukci náměstí J.A.Alise i s větším omezením parkovacích míst na náměstí
. Pokud je to pravda, nedá se v plánu ještě něco pozměnit.
Není to dobrá zpráva ani pro občany B.H. ani pro turistický ruch.
Odpověď - 14.03.2023 11:22:06
Vážená paní Jano, v rámci rekonstrukce Prokopské ulice skutečně počítáme s částečným zúžením vozovky u školy, a to z důvodu umístění podzemních kontejnerů. V místě těch stávajících tedy bude možné parkovat. Činíme tak i z důvodu většího bezpečí dětí přicházejících ke škole. Na tento projekt, s nímž měl každý možnost se seznámit, bylo již dříve vydáno stavební povolení, v tuto chvíli již není možno do projektu zasahovat. Zmíněná změna dispozic ulice se týká pouze části od křižovatky k bočnímu vchodu školy, zbytek zůstává stejný. V rámci rekonstrukce náměstí J. A. Alise bylo sice v prvotních studiích navrhováno razantní omezení parkovacích míst v oblasti náměstí, nicméně pro přípravné práce v rámci projektové dokumentace počítáme s úpravami tak, aby míst neubylo tolik. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
09.03.2023 07:24:49 - Eva
Dobrý den pane starosto, chtěla jsem se zeptat, kdy už konečně bude opraven chodník v ulici Čs. armády. Po dnešním nočním dešti to bylo tak na gumovky. Už je to tak dva roky zpátky co jste slíbil, že chodník bude opravený. Děkuji za odpověď.
Odpověď - 12.04.2023 12:29:46
Vážená paní Evo, předpokládám, že se jedná o chodník před domem čp. 12. Provedli jsme spolu se zástupcem TS Města Příbram místní šetření, abychom zjistili technický stav a možnosti řešení. Vzhledem k tomu, že silnice od nádraží je vyspádovaná do kanálových vpustí vpravo (směrem od nádraží), bude nutné řešit zamezení stékání vody na chodník investiční akcí, tzn. vybudováním dalších vpustí ve směru proudu vody. V současné době řeší město Příbram možnost čerpání dotace na celkovou rekonstrukci domu čp. 145, jejíž součástí by byla i rekonstrukce přípojek na odpadní řad, chodník, atd. Do doby rozhodnutí o dotaci provedou technické služby opatření k zamezení stékání vody na chodník. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
05.03.2023 07:37:46 - Magdalena
Dobrý den pane starosto,chtěla bych se zeptat zda bude zdražena MHD tak jak jsem se dočetla k 1.4.2023 v tisku?Má se to týkat celého středočeského kraje.Děkuji za odpověď.
Odpověď - 07.03.2023 09:53:44
Vážená paní Magdaleno, ceník příbramské MHD (červené autobusy) se od 1. 4. 2023 měnit nebude. Zdražení se týká všech příměstských (dálkových ) linek, které má pod sebou Středočeský kraj (IDSK/PID).S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
26.02.2023 18:11:26 - Jana
Dobrý den, pane starosto. Prosím je možné nahlédnout do projektů plánovaných oprav silnic v Lazci?
Odpověď - 28.02.2023 08:51:35
Vážená paní Jano, možné to pochopitelně je, kontaktujte prosím Odbor silničního hospodářství Mgr. Svajčíkovou telefon: 318 402 555.S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
26.02.2023 17:28:14 - Jana
Dobrý den, pane starosto. Prosím o informaci, zda již město rozhodlo o členech osadních výborů. Je možné se někde podívat, kdo se přihlásil, kdo byl vybrán? Děkuji za odpověď.
Odpověď - 02.03.2023 09:46:35
Vážená paní Jano, k předmětné věci sděluji: Zastupitelstvo města Příbram na svém zasedání dne 07.11.2022 usnesením č. 45/2022/ZM zřídilo osadní výbory pro konkrétní části města, stanovilo počet členů jednotlivých osadních výborů, schválilo statuty osadních výborů a pověřilo místostarostu Miroslava Peterku k jednání s místními svazky a občany ve věci návrhu na členy (předsedy) osadních výborů. Pan místostarosta vyzval několika způsoby občany, kteří mají zájem o činnost v osadních výborech, aby se obrátili na Odbor vnitřních věcí Městského úřadu Příbram nebo přímo na něho. Volba členů a předsedů osadních výborů proběhne na příštím zasedání Zastupitelstva města Příbram, kdy občané budou o jeho konání řádně vyrozuměni "Oznámením o zasedání zastupitelstva" - tedy v souladu se zákonem. Zasedání zastupitelstva je veřejné a můžete se ho osobně zúčastnit nebo ho můžete sledovat on-line. Informaci o tom, kdo byl zvolen pak najdete na www.pribram.eu - záložka "město Příbram" sekce "samospráva" v části výbory a komise. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
24.02.2023 14:15:23 - Miroslav Rosenberg
Dobrý den pane starosto, bohužel musím znovu na Vás znovu apelovat již jsem to psal ale nikdo to neřeší v Mariánském údolí je bývalá obecní studna a to přímo před mojim domem pokaždé když více nebo déle prší zvedne se hladina vody ve studni a tím pádem i v mém sklepě a to až 30cm tím pádem dům dosti vlhne tudí mi ničí a znehodnocuje dům bylo to ošetřeno přepadem ze studny ale při rekonstrukci kanalizace přepad odstranili přesto že jsem je na to upozorňoval ale nikoho to nezajímalo jak jsem psal je to městská studa tudíž město mi ničí a znehodnocuje nemovitost můžete prosím nějak řešit? Děkuji
Odpověď - 22.03.2023 12:46:41
Vážený pane Rosenbergu, je pravdou, že ulice Mariánské údolí je zatížená dešťovými vodami, které stékají ze Svaté Hory, z ulice Hrabákova a nám. Dr. Theurera. Město se snaží množství dešťových vod co nejvíce eliminovat. V zastavěných lokalitách je to většinou svedením do dešťové, případně do jednotné kanalizace, v poslední době také instalací retenčních - vsakovacích objektů. Na základě Vašeho podnětu jsem prověřil dostupnou dokumentaci a zjistil následující: V roce 2008 byla provedena obnova kanalizační sítě v dané lokalitě. Bylo instalováno potrubí o dimenzi 1000 mm, které má dostatečnou kapacitu pojmout veškerý běžný srážkový úhrn ze spádové oblasti. Ve vydaném ÚR z února 2005 je mimo jiné uvedeno, že „Nová dešťová kanalizace odvádí povrchové vody ze střech budov a z povrchu komunikace….Dále se počítá se zaústěním balastních-spodních vod ze sklepů jednotlivých budov a s přepojením přepadu ze studny v ul. Mariánské údolí…“ Tatáž informace se následně opakuje v protokolu z převzetí díla, kde je uvedeno, že do stoky jsou svedeny svody a vpusti z okolních nemovitostí. Pamětníci z řad mých kolegů též potvrzují, že přepad studny byl na kanalizační stoku napojen. Vámi popisovaný problém může být též způsoben nedokonalou hydroizolací Vašeho domu. Poměry v pohybu spodních vod se v letech mění, je možné, že k průsakům začalo docházet nezávisle na zásahu do kanalizační sítě. Abychom získali jistotu, požádal jsem kolegy z Odboru investic, aby prostřednictvím provozovatele kanalizační sítě uskutečnili revizi stoky s cílem zjistit, zda je zmíněný přepad funkční či nikoliv. O výsledku Vás budeme informovat. S úctou Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
24.02.2023 09:44:09 - Jana
Dobrý den pane starosto, v posledních několika měsících je značně rozježděný trávník na parc. 2240/29 k.ú. Příbram, mezi čp. 234, 235 a cyklostezkou. Na cyklostezku je naneseno značné množství bláta, kterým se zvláště za vlhkého počasí musíte brodit. Počítá se se zlepšením této situace, tím nemyslím jen uklizení, ale třeba zpevnění travnatého povrchu. Celé okolí cyklostezky v této lokalitě je značně neutěšené a nemyslím si, že se zlepší klidovou zónou Čekalikovský rybník, spíše naopak.
Odpověď - 06.03.2023 08:28:14
Vážená paní Jano, ano, máte pravdu, povrch mezi č. p. 234 a 235 je rozježděný, stejně tak povrch mezi vybudovaným parkovištěm a cyklostezkou. Tam se jedná o nedokončený stav, a před převzetím stavby bude vyřešeno. Zároveň jsme zaznamenali zanesené kanály v komunikaci. Ty v nejbližší době vyčistíme. Na poškození travních ploch vozidly se v následujícím období zaměříme. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
17.02.2023 23:34:13 - Kučerová
Dobrý den, od března bude částečně uzavřena Školní ulice, což znamená, že pro pražské autobusy nebude obsluhována zastávka "Školní, kruh. objezd". Chci se tedy zeptat, jaká bude nová trasa těchto autobusů, které jezdí z Drkolnova. Pojedou normálně z Podbrdské ulice přes Žežickou ulici kolem nemocnice, a kolem KFC, kde se na kruhovém objezdu otočí a pojednou zpět tou samou trasou do ulice Karla Kryla? A bude pražskými autobusy obsluhována zastávka "sídl. Seifertova", když se přes tuto zastávku bude nově jezdit? Děkuji za vysvětlení.
Odpověď - 23.02.2023 11:06:41
Vážená paní Kučerová, podrobné informace ohledně tras spolu s konkrétními výlukovými jízdními řády MHD i školního autobusu naleznete již publikované na stránkách města pod tímto odkazem: https://pribram.eu/zivot-ve-meste/doprava-a-jizdni-rady.html. Ostatní linky s přesahem mimo město Příbram (např. Příbram - Praha a zpět) má ve své koordinaci Pražská integrovaná doprava (PID). Informace na jejich dispečink naleznete také na výše uvedeném odkaze. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
17.02.2023 11:38:34 - J. Malínská
Pane starosto, již týden probíhá v Milínské ulici oprava vodovodu. Je to havárie, nebo to tak bylo v plánu? Nechce se mi věřit, že by to nezjistili, když už se tu opravuje rok a půl. To je stejné jako Čekalikovský rybník, tam už se buduje více jak 2 roky odpočinková zóna a v bezprostřední blízkosti je most o jehož havarijním stavu nikdo neví? A ještě bych chtěla upozornit na nepořádek kolem kontejnerů, na autobusových zastávkách , Ryneček je kapitola sama pro sebe atd. Jeden kandidát do zastupitelstva, který se tam bohužel nedostal, navrhoval, že by zaměstnanci města měli povinně chodit pěšky, z auta ten nepořádek tolik vidět není. Přeji hodně úspěchů ve vaší práci. J. Malínská
Odpověď - 27.02.2023 09:17:24
Vážená paní Malínská, je nám líto a chápeme rozhořčenost občanů žijících v ul. Milínská, kde po dokončení opravy kanalizace a pokládky nového povrchu komunikace ke konci roku 2022, za dva měsíce dochází k opětovným stavebním pracím. Opravdu se nejedná o stejnou stavbu, ale shodou okolností došlo k poruše na vodovodním řadu, který se nenachází v trase opravované kanalizace a je uložen podél komunikace, převážně v zeleném pruhu ul. Milínská. V průběhu měsících březen – červen bude docházet v ul. Milínská k výměně vodovodních šoupat – uzávěrů vody k jednotlivým nemovitostem dle projektové dokumentace a harmonogramu prací. Stavební práce budou prováděny za provozu a jeho minimálního omezení. Děkuji za pochopení a jsem s pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
16.02.2023 22:09:39 - Zuzana
Dobrý večer pane starosto, obracím se na Vás znovu ve věci problematického vyjíždění a vjíždění k finským domkům v Březnické ulici, ze strany od parkoviště u Čekalikovského rybníku, několikrát od naší schůzky v prosince loňského roku zde vzniklo několik konfliktů ,co se týká mé osoby, a nejsem jediná, kdy jsem se potkávala s jiným, protijedoucím, autem, jako naschvál většinou v zatáčce, kdy se řešilo, kdo kam uhne, já musela zajíždět na cyklostezku k můstku k rybníku, nebo se mi nedávno stalo, že jsem couvala zpátky skoro k domu, po tmě nic příjemného, teď se osazují břehy potoka stromy, právě u prvního domku těsně za zatáčkou jsou vysazené blízko vedle sebe dva stromy, vypadá to, že se utrhne břeh i s asfaltem, a neumím si představit, jak jsem už zmínila při jednání na místě samém v prosinci, jak tudy budeme projíždět s karavanem, který je sám o sobě těžký, váží víc jak tunu, k tomu auto a teď na cestě opravdu není moc místa. Vy jste na našem prosincovém jednání uvedl, že se pokusíte vyvolat jednání s firmou, která realizovala stavbu parkoviště u čerpací stanice s tím, že by se zde vytvořil vjezd a výjezd k domům ., kdy by to pro nás bylo pohodlnější a bezpečnější. Prosím Vás o vyjádření, zda došlo k nějakému řešení. Děkuji Vám, Zuzana.
Odpověď - 23.02.2023 10:44:44
Vážená paní Zuzano, dovolím si v krátkosti reagovat na Vaši zprávu. Možnost obnovy propojení s Březnickou ulicí podél parkoviště jsem diskutoval jak s referenty našeho úřadu, tak se stavebním úřadem i s policií. Navzdory mým původním předpokladům se má věc tak, že do stávajícího projektu nešlo zasáhnout s ohledem na to, že byl takto schválen stavebním i speciálním stavebním úřadem. Jinými slovy – změna by znamenala zcela nová řízení, nový projekt a zásah do již vysoutěžené zakázky. Nebyla jiná možnost než dílo dokončit v původní schválené podobě. Byl jsem se na místě ještě podívat a skutečně jsem neshledal zásadní potíž v dopravní obslužnosti. Chápu, že průjezd „není co býval“, nicméně se, dle slov dopravních expertů, nejedná o stav, který by byl z dlouhodobého hlediska neakceptovatelný. Od konce února bude probíhat zkušební provoz parkoviště, během kterého budeme vyhodnocovat všechny aspekty jeho fungování. Věřím, že se v čase situace zlepší. Bude-li i nadále neudržitelná, vyvoláme společné jednání o jiných možných opatřeních k jejímu zlepšení. Co se týká dalších podnětů, jako jsou odpadkové koše, dopravní značení či umístění zrcadla do křižovatky, vše bylo zadáno příslušným odborům s tím, že bude realizováno od poloviny března do konce dubna. Městská policie obdržela pokyn k zintenzivnění dohledu v této lokalitě. Dlouhodobě investujeme do lokality kolem Příbramského potoka nemalé prostředky. Příkladem budiž park vznikající ve vašem sousedství nebo právě zmíněné parkoviště. Za poslední období se z této původně nepříliš vábné lokality stalo poměrně pěkné místo. V letošním roce nás čeká ještě výměna lávek. Pevně věřím, že tyto pozitivní zásahy alespoň částečně vykompenzují jisté ztížení dopravní obslužnosti ve Vaší lokalitě. Děkuji za pochopení a jsem s pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
15.02.2023 17:24:16 - Marcela
Dobrý den,
bylo by prosím možné vyznačit parkovací místa v ulici Školní (šikmé a vodorovné parkování v celé délce školy) ? Lidé zde parkují jak *** a mají mezi sebou 1,5m mezeru. Děkuji.
Odpověď - 24.02.2023 13:08:23
Vážená paní Marcelo, děkuji za Váš podnět. Možnost vyznačení parkovacích míst prověříme u správce komunikace, kterým je Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
15.02.2023 12:54:05 - Pavla
Dobrý den,

chtěla bych se zeptat, zda by bylo možné zvážit možnost, aby všechny budovy spadající pod MěÚ Příbram, byly přístupné v době poledního přestávky. Konkrétně budova stavebního úřadu je uzamčena. Napadá mě, zda by lidé nemohli čekat v teple, uvnitř budovy a ne v mrazu na lavičce v parku. Jiné budovy bývají přístupné. děkuji za odpověď
Odpověď - 20.02.2023 06:51:41
Vážená paní Pavlo, rozumím Vašemu názoru, nicméně v budově MěÚ, kde sídlí stavební úřad, jsme již v několika případech museli řešit problémy s nepřizpůsobivými občany, proto bylo přijato opatření uzamčení budovy během polední pauzy. Pokud pouze potřebujete předat dokumenty, můžete tak učinit kdykoliv i v podatelně MěÚ v hlavní budově radnice. Rovněž můžete strávit čas do otevření budovy, kde sídlí stavební úřad, v jiné budově MěÚ, např. v budově naproti Sokolovně, která je v těsném sousedství, jsou zde zařízené čekárny a nápojový automat. Děkuji za pochopení. Ing. Jaroslava Poláková, tajemnice MěÚ.
14.02.2023 13:20:43 - Vlasta
Dobrý den, pane starosto, děkuji za odpověď. Možná by se zatím v místě pod PENNY, kde končí chodník, mohl vybudovat přechod. Chodci tam stejně nebezpečné přebíhají silnici, na druhé straně silnice, u parkoviště ,jsou svodidla a je to hodně riskantní. Jinou možnost, když nechtějí pokračovat po blátivé cestě nemají a vracet se nebudou. Tento přechod by možná mohl navazovat na chodník za Benzínkou, který by propojil nově stavěné obchodní centrum, ale pochybuji, že tuto možnost se stavitelem někdo projednal a lidí si opět vyšlapou své cestičky.
V Brodské ulici, pod Hypermarketem Albert ,by měl asi smysl kruhový objezd, je to hodně frekventované a nebezpečné místo, na cedulích je to ostatně napsáno, že jde o úsek s výskytem nehod.
Děkuji a přeji hezký den.
Odpověď - 10.03.2023 13:31:41
Vážená paní Vlasto, možnost umístění přechodu či chodníku na straně supermarketu Penny jsme konzultovali s Dopravním inspektorátem Policie ČR. Bylo nám sděleno, že by daný přechod nesplňoval požadované podmínky pro jeho zřízení. Vzhledem k tomu, že se na protilehlé straně nacházejí svodidla, musel by je chodec buď překonat nebo jít po komunikaci, což je velice nebezpečné. Dalším důvodem je fakt, že chodník je v celé délce předmětné ulice na protější straně od prodejny. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
  1 |…| 8 | 9 |…| 51 |…| 93