Tato rubrika umožňuje vložit dotaz směřovaný přímo starostovi města Příbram. Vždy, prosím, uveďte své jméno. Anonymní dotazy nebudou zobrazeny. Pokud si přejete, aby Vaše jméno nebylo v odpovědi uveřejněno, viditelně tento požadavek uveďte.
Na vulgární, osobní či hrubá sdělení nebudu reagovat, a to ani v případě, budou-li ukryta za otázkou. Je vhodné si uvědomit, že i starosta města, byť je zodpovědný za množství věcí, zůstává stále obyčejným člověkem se standardním prožíváním a běžnou mírou odolnosti vůči invektivám.
přes webové stránky www.pribram.eu jsme dne 25.3.2015 vznesl na Vaši osobu následující dotaz :
obracím se na Vás s dotazem, jak je možné spatřit služební vozidlo s logem Městského úřadu mimo úřední (pracovní) dobu ve kterém zaměstnanec (doufám, že zaměstnanec - p.Novák)) Městského úřadu rozváží děti do škol? Jedná se o oranžovou metalickou barvu ŠKODA FABIA s koncem registrační značky 0088. Naposledy jsme viděl dnes v Jiráskových sadech v cca v 7:15h. Se stejným řidičem jsem vozidlo v minulosti viděl opakovaně i ve víkendové dny, např. na Orlické přehradě. Mám tomu rozumět tak, že zaměstnanci mají služební vozidla, jejichž provoz je hrazen z rozpočtu a potamžo peněz daňových poplatníků k dispozici pro soukromé účely? Nebo si zaměstnanci Městského úřadu mohou vozidla využívat svévolně? Či je mají k dispozici jako referenční vozidla stejně jako u soukromých firem? Jako daňový poplatník s tímto vyjadřuji hrubý nesouhlas a vnímám to jako zneužití pravomocí úřední osoby. Očekávám Vaše vyjádření. S pozdravem M.Felt, Příbram.
Jak si mám vysvětlit, že do dnešního dne jste nereagoval? A to i přes skutečnost, že ostatní později položené dotazy jste na web města Příbram zodpovídal ? Předpokládám, že budete argumentovat skutečností, že dotaz přes web nedorazil (proto jsem dnes zaslal přes web znovu).
Nebo je skutečnost taková když se jedná o syna paní tajemnice je vše "zameteno" pod stůl? Kryje tedy paní tajemnice syna? Nebo si může syn tajemnice jezdit vozidle státní zprávy pro soukromé účely za peníze daňových poplatníků ?
Nezlobte se, ale vyjadřuji hrubý nesouhlas s chováním těchto pracovníků, p.Novák.
S pozdravem
Martin Felt
Odpověď - 24.04.2015 12:43:12
Vážený pane Felte,
dne 25 března jsem od Vás obdržel dotaz, který se týkal používání služebních vozidel MěÚ Příbram. Po prověření skutečností uvedených ve Vašem dotazu bylo zjištěno následující:
Používání služebních vozidel MěÚ Příbram je upraveno vnitřní směrnicí 4/1998 ve znění dodatků 1-3. Dle této směrnice jsou jednotlivé služební vozy přidělovány příslušným odborným útvarům, které odpovídají za řádné hospodaření se svěřeným vozidlem. Služební vozidla jsou přidělována zaměstnancům pro zabezpečování výkonu pracovních povinností a nelze je bez příslušného povolení a ve zcela výjimečných případech používat k soukromím účelům. Vozidlo, které ve svém dotazu zmiňujete, tedy škoda Fabia RZ 5S9 – 0088 je přidělena Dopravnímu úřadu. Dopravní úřad již více jak deset let plní funkci správního orgánu, který zahajuje řízení, na základě něhož lze rozhodnout o zadržení řidičského průkazu do doby pravomocného rozhodnutí o přestupku nebo o trestném činu. V této souvislosti vykonává Dopravní úřad v součinnosti s policií ČR nepřetržitou pohotovostní službu, v rámci níž dochází k zadržení řidičských průkazů řidičům, kteří byli přistiženi při řízení pod vlivem alkoholu nebo návykových látek. Za tímto účelem vykonávají čtyři pracovníci Dopravního úřadu v souladu s ustanovením §95 zák. č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, pracovní pohotovost, kdy jedním z těchto pracovníků je i pan Mgr. Jan Novák. Služba těchto pracovníku probíhá v týdenních cyklech od čtvrtka 7:00 do 7:00 čtvrtka následujícího a podle předem naplánovaného rozvrhu služeb pracovní pohotovosti. Pracovník konající službu je za tímto účelem přidělen výše zmiňovaný služební vůz, aby mohl kdykoli reagovat na výzvu policie. V období 19.3. – 26.3. 2015 vykovával službu pracovní pohotovosti právě pan Mgr. Jan Novák.
Veškeré výjezdy a zejména výjezdy v rámci služební pohotovosti jsou velmi pečlivě zaznamenávány a evidovány, a to včetně místa a času, kam byli pracovníci policií přivoláni. K vašemu upozornění, že jste pana Mgr. Nováka s výše zmíněným vozidlem opakovaně viděl na Orlické přehradě lze pouze konstatovat, že Dopravní úřad v součinnosti s obvodním oddělením Policie ČR – Milín vykovává činnosti správního úřadu i v této lokalitě. K prošetření, zda nedošlo k neoprávněnému použití služebního vozidla, by bylo zapotřebí konkrétních údajů, tzn. data, času a místo pohybu služebního vozidla.
Ubezpečuji Vás, že jsem se celou záležitostí pečlivě zabýval a proto odpověď na Váš dotaz trvala o něco déle. Zároveň bych Vás chtěl informovat, že v nejbližší době bude proveden hloubkový audit zaměřený na využívání služebních vozidel MěÚ.
S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
23.04.2015 22:44:45 - Ida
Vážený pane starosto, dnes jsem šla po chodníku kolem VZP v Jiráskových sadech. Bylo něco po čtrnácté hodině. Před VZP sedělo a postávalo mnoho studentů z okolních středních škol , vesele se bavili, bylo jim jedno, že nejde po chodníků projít a při tom měli téměř všichni cigaretu v ruce. A pod nohama nastláno vajglů. Sice je tam cedule, že se tam nesmí kouřit, ale nikoho to nezajímá. Proč tam v exponovanou dobu kdy končí vyučování neprojde MP? Děkuji.
Odpověď - 29.04.2015 09:07:39
Vážená paní Ido, kouření v prostoru před VZP je strážníkům MP známo. Bohužel, vzhledem k množství škol v blízkém okolí je téměř nemožné tento prostor permanentně hlídat. V současné chvíli působí na území města nově pracovníci - asistenti prevence kriminality, kteří mají v místech před školami a jejich okolí preventivně působit. Děkuji za Váš podnět, budeme se jím dále zabývat. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
21.04.2015 22:28:25 - Jaroslav
Dobrý den pane starosto. Chci se zeptat jestli je možné aby mi strážník městské policie odmítl k zaplacení pokuty vypsat na služebně složenku s odůvodněním, že mám trvalý pobyt veden na úřadu a tedy ,že neví jak by pokutu vymáhali. Spáchal jsem přestupek, uznávám a jsem ochoten pokutu zaplatit, ale odbýt mě s tím, že mám přijít s penězi ještě jednou se mi nelíbí. Působí to na mě dojmem, že každý kdo je veden na úřadu je neplatič. Já chodím do práce a daně také platím řádně. I z nich jsou strážníci placeni, nebo ne? Děkuji za vyjádření.
Odpověď - 29.04.2015 09:04:10
Vážený pane Jaroslave, reakce strážníka jistě nebyla vhodná. Prosím o zaslání konkrétních údajů – čas, místo, případně ev. číslo strážníka, aby bylo možné celou záležitost postoupit k personálnímu řešení velitelce MP Příbram JUDr.Vodičkové. Informace mi zašlete na e-mail: jindrich.vareka@pribram.eu. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
15.04.2015 13:52:12 - Peterka
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká část města Příbram následuje k revitalizaci po dokončení revitalizace Březohorského sídliště (Příbram 7). Děkuji za odpověď.
Odpověď - 17.04.2015 14:26:32
Vážený pane Peterko,
to je dost těžká otázka, na kterou odpovědět úplně neumím, a to z důvodu, že nebude již existovat možnost získat dotace na obdobný soubor projektů, v novém programovacím období 2014 – 2020 nebudou již podporovány všechny aktivity jako v programovacím období 2007 – 2013, z fondů EU nebudou např. podporovány rekonstrukce místních komunikací, revitalizace náměstí, rekonstrukce hřišť apod. Jelikož v programovacím období 2014 – 2020 město Příbram nespadá do kategorie měst, která mohou předkládat integrovanou strategii a žádat na ní dotace z fondů EU, bude město mít možnost předkládat „pouze“ tzv. individuální projekty. Nebude tedy zpracován další IPRM obdobně jako IPRM pro zónu Březohorského sídliště, ale „pouze“ samostatné menší projekty jako byla např. rekonstrukce nám. TGM, modernizace autobusového nádraží, výstavba mateřské školy apod. Na tyto samostatné projekty pak město může žádat o dotace z fondů EU, národních programů apod. Znovu je ale třeba zdůraznit, že nové programovací období 2014 -2020 nenabízí takové široké možnosti jako tomu bylo v předchozím programovacím období.
Závěr (dle mého názoru) je tedy takový, že město má zájem na revitalizaci i dalších částí města, nicméně nebude již možné realizovat investice v tak velkém rozsahu.
Za sebe v tuto chvíli považuji za nejaktuálnější řešení revitalizace území kolem „Křižáků“. Dle mého názoru by se město mělo pustit alespoň etapovitě do řešení tohoto problému i v případě, že žádný dotační titul na tuto činnost nebude možné získat. Obdobná situace platí i pro řešení problematiky nedostatku parkovacích míst v Příbrami. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
14.04.2015 12:37:19 - Josef
Dobrý den pane starosto.Dnes dopoledne jsem sledoval na čt2 pořad o vodě. Bohužel jsem nezachytil začátek, ale mluvil tam starosta z nějakého města o tom, že mají stále pod sebou vodovody a kanalizace a pro občany je voda levnější v průměru o 15 Kč než ve městech, kde uzavřeli smlouvu s Veolií.Navíc město má vlastní prostředky k investování.Pan starosta odkazoval na stránky www.pravdaovode.cz. Posílám to jen tak k zamyšlení.Děkuji.
Odpověď - 17.04.2015 12:07:10
Vážený pane Josefe,
otázka zásobování vodou, zvláště pak v některých lokalitách, je velice složitou záležitostí. Jsou města jako např. Písek a další, která mají vlastní zdroje vody. Příbram bohužel mezi tato šťastná města nepatří a surovou vodu musí nakupovat. To se samozřejmě nutně odráží buď v ceně vodného a stočného anebo v investicích vkládaných do rozvoje vodohospodářského majetku.
Věřte, že se jedná o problematiku, kterou nelze obsáhnout ani novinovým článkem, natož jen pouhým sdělením na těchto stránkách. Nicméně všem dalším diskuzím a nápadům jsem otevřen a zůstávám s pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
10.04.2015 17:47:07 - Petr
Pane starosto, včera jsem na Vás vznesl dotaz jak je to s ochranou občanů v Příbrami před kriminálními živly a proč nejsou hlídky MP v odpoledních a večerních hodinách ve městě vidět a jakým zp bude zjednána náprava a vy jste se tím zřejmě vůbec nezaobíral....psal jsem že jsem byl napaden hnědočechem a Vás to nechává klidným a ignorujete tyto příspěvky že? Nejedná se o politiku a o prachy tak je to šumák...přál bych Vám abyste si vyrazil třeba s rodinkou na oběd a takovýto nepřizpůsobivý do vaší rodiny zajel a fyzicky Vás napadal za bílého dne ...pak teprve budete asi posuzovat realitu v Příbrami...už Vám nevěřím ....
Odpověď - 17.04.2015 12:01:21
Vážený pane Petře,
omlouvám se, že jsem nebyl schopen odpovědět na Vaši otázku obratem. Vzal jsem Vaši otázku vážně a domluvil si schůzku s paní JUDr. Vodičkovou, velitelkou Městské policie Příbram, a celou záležitost jsem s ní projednal. Přímo paní velitelka Vám odpověděla dne 15.4.2015, z čehož vyplývá, že Váš příspěvek jsem skutečně neignoroval. Nejsem si vědom toho, že bych někdy v minulosti na nějaký příspěvek neodpověděl nebo se jím dokonce ani nezabýval. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
09.04.2015 16:41:04 - Eva
Vážený pane starosto, dnes jsem šla ulicí Legionářů kolem Zimního stadionu a v této budově je mimo jiné novější provozovna, kde prodávají pizzu. A na vývěsném štítu této provozovny je nápis
\"PIZZEŘSTVÍ\"!!! Okamžitě jsem si vzpomněla na svého pana profesora češtiny na gymnáziu. Moc si nevážíme naší mateřštiny, že. A taky se divím, že se může tento zrůdný nápis objevit na veřejném místě. Děkuji Eva.
Odpověď - 10.04.2015 15:24:19
Vážená paní Evo, souhlasím s Vámi, že výraz "Pizzeřství" je zrůdnost. Zároveň se však musím smířit s tím, že v demokratickém zřízení může mrzačit jazyk český kdo chce. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
08.04.2015 11:16:48 - F.Blažek SVJ 118 Čechovská
Dobrý den! Po přečtení článku v dnešním PD o průběhu a změnách revitelizace či rekonstrukce některých komunikací ve městě bych se rád na něco zeptal: To, že najednou probíhají práce na pěti místech na poměrně frekventovaných místech ve městě a ještě nedostatečně nepřipravené mohu pouze vzít na vědomí, nic s tím jiného dělat nemohu. Jako obyvatele Čechovské ulice mne však zajímá: V roce 2014 zde proběhla přestavba plynových rozvodů a byl položen nový povrch na část ulice. Když jsem se zeptal pracovníka firmy, která toto provádí, zda bude sejmut i teno nový povrch, tak mi s úsměvem sdělil, že samozřejmě! Nezdá se Vám to poněkud podivné a zbytečně vyhazované peníze? Otázka chodníků v Čechovské. Ptal jsem se zda se revitalizece týká i jich a bylo mi řečeno, že zůstanou tak jak jsou. Přitom jsem osobně s bývalým vedoucím p.%Skaloudem vedl pět(!!!) let trvající diskusi, kdy chodníky, které jsou ve velmi špatném stavu opraví, tak když nesplnil slib v roce 2013 a já jsem mu to připoměl, tak mne napadl, že mu kladu ultimáta!!!
Přitom již několik let TS při zimní i letní údržbě pravidelně odlupují z povrchu chodníků asfaltový povrch a jejich stav nadále zhoršují. To zřejmě nikomu nevadí! Pro matky s kočárka a pro starší občany se chodník pomalu mění na krosovou trať! Co s tím Vy jako starosta spolu s příslušnými pracovníky radnice hodláte dělat?
Odpověď - 10.04.2015 15:56:00
Vážený pane Blažku, s tím, že najednou probíhají práce na pěti místech ve městě, bohužel také nic nenadělám. Termíny zahájení i dokončení staveb jsou předepsány příslušnými dotačními řízeními. Věřte mi prosím, že ani mně není milé, že se v rámci rekonstrukcí řeší pouze to, na co byl vypsán dotační titul. Díky tomu se tak mohlo stát, že sítě pod těmito komunikacemi, chodníky, lampy a další příslušenství, měly zůstat v souladu s vysoutěženou dokumentací beze změn. Co se oblasti křížových domů týče (ul. Seifertova, ul. Sportovní, ul. Čechovská), tyto jsou předmětem v tuto chvíli zpracovaných architektonických návrhů, které by měly snad již v příštím roce vyústit v celkovou revitalizaci tohoto území. Děkuji za upozornění a zůstávám s pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
07.04.2015 10:00:16 - Vaši voliči
Dobrý den,pane starosto.V nedávné době jste řešili otázky pití alkoholu na veř.prostranství.Chtěli bychom vědět zda je v seznamu taky lokalita u nonstopu(Sparu).Když se oteplí od pátku do neděle zde před krámem popíjejí a řev a bordel je zde celou noc.Nemůžete si otevřít okno a máte-li ho zavřené stejně je to slyšet.Možná namítnete že je víkend,ale dost lidí dělá i o víkendu a nebo si taky lidé chtějí odpočinout a vyspat se.Psali jsme již minulému p.starostovi,ale nic se nedělo.Problém je v tom že když jede policie a nebo měšťáci ztichne to tam jak v hrobě.Pokud tamtuto lokalitu na seznamu nemáte,velmi se přimlouváme za její připsání a nebo ať majitel p. Zelenka předloží jak tento problém vyřeší.Nevíme proč by nemohl mít otevřeno třeba jen do 22.00hod.jako je to jinde.V noci se tam prodává stejně jen alkohol a cigarety.Hospod je zde dost tak ať si pijou v nich.Děkujeme
Odpověď - 10.04.2015 15:31:20
Vážení, ve schválené vyhlášce je okolí prodejny Spar uvedeno pod ul. Okružní a Politických vězňů. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
06.04.2015 17:19:32 - J.Prosík
Dobrý den pane starosto. Chtěl bych se zeptat jestli budete dělat něco s železničním nádražím v Příbrami toto nádraží je z objektu nejhorší zanedbaná stavba a nevyhovuje evropským podmínkám jiných nádraží v ČR perony jsou nevyhovující i pro přístup vozíčkářům i k přístupu přes peron, výhybky a koleje na druhé straně od Březnice jsou v žalostném stavu a mají drncavý způsob jízdy v nepohodlí a hlavně smrad a hluk z dieselových lokomotiv, nejlepší by bylo to elektrifikovat.
Dále bych se chtěl zeptat jestli vyměníte ředitele plaveckého areálu, a zimního stadionů i vedoucí na Nováku protože by tam měli být vaši lidé než s opozice. Děkuji a přeji hezké svátky velikonoční.
Odpověď - 14.04.2015 16:17:44
Vážený pane Prosíku,
jsem upřímně potěšen Vaším zájmem o současný stav příbramského vlakového nádraží, který ani z mého pohledu není příliš ideální, a netvoří tak dostatečně důstojnou vstupní bránu do našeho města. Bohužel tento stav je z pozice města Příbram, které není vlastníkem Vámi zmiňovaných objektů a železniční infrastruktury, jen těžko ovlivnitelný.
Současným vlastníkem historické staniční budovy, včetně přilehlých objektů skladiště zboží nebo bývalé vodárny, jsou České dráhy a. s. Správu těchto budov zajišťuje jejich organizační jednotka Regionální správa majetku Praha, se sídlem v ulici Ukrajinská 304, 101 00 Praha 10 - Vršovice. Na tento kontakt by tedy bylo vhodné směřovat Váš případný konkrétní dotaz nebo připomínku. Počátkem roku 2014 byla na staniční budově provedena rekonstrukce střechy a komínových těles, dokončení celkové opravy pláště budovy brzdí zejména připravovaný převod nádražních budov do vlastnictví správce železniční infrastruktury, kterým je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Tento krok by měl dle posledních informací znamenat mimo jiné i urychlení revitalizací menších železničních nádraží v regionech. V souvislosti s nadcházejícím významným výročím našeho města, prověříme možnosti uspíšení opravy této budovy, případně též zabezpečení ostatních nevyužívaných objektů, které jsou v nevyhovujícím stavu.
Pokud jde o zajištění bezbariérového přístupu do staniční budovy a na nástupiště, tak tento je nutný s doprovodem. K usnadnění průjezdu osob na invalidním vozíku jsou při vstupu do staniční budovy, zřízeny šikmé nájezdy. Zcela bezbariérové je v současnosti pouze WC. Tyto úpravy byly provedeny za přispění města Příbram v roce 2003, kdy došlo k rozsáhlé rekonstrukci vnitřních prostor pro cestující a výstavbě společného informačního střediska. Důvod uzavření zcela bezbariérového vstupu do staniční budovy, který byl při této akci zřízen, prověříme u správce objektu.
Otázku možného dokončení elektrifikace tratě Zdice - Protivín a celkové modernizace železniční infrastruktury je nutno směřovat na Správu železniční dopravní cesty, státní organizaci, se sídlem v ulici Dlážděná 1003/7, 110 00 Praha 1. Dle dostupných informací byla provedena celková rekonstrukce zdické zhlaví stanice v roce 2014. Na září letošního roku jsou plánovány určité opravné práce i na Vámi zmiňovaném milínském zhlaví, kde dojde mimo jiné i ke zrušení napojení vlečky PPP (býv. Stroják). K celkové rekonstrukci této části stanice, patrně dojde až po vyřešení problematiky nevyužívaného podchodu pro pěší, kde se zvažuje varianta jeho úplného zrušení a nahrazení zabezpečeným přechodem pro pěší, případně rozšíření stávajícího železničního přejezdu v Mariánské ulici o část pro chodce. V této věci bude měst Příbram pokračovat v jednání se správcem železniční infrastruktury.
Pokud jde o personální změny v příspěvkových organizacích, tak musím říct, že naše personální politika je v tomto směru zcela odlišná od předchozího vedení města.
Snažíme se posuzovat lidi podle toho, jakou odvádí práci a jak fungují jimi řízené příspěvkové organizace. Určitě je nebudeme hodnotit podle toho, z jaké jsou politické strany či kdo je do funkce dosadil. Co se týče Vámi zmiňovaných Sportovních zařízení města, v současné době se fungování této organizace intenzivně věnuje pan místostarosta Mgr. Švenda. Probíhá zde i vnitřní audit a pečlivému zkoumání v nejbližší době podrobíme i hospodaření. Případný negativní výsledek tohoto auditu, zjištěné chyby v hospodaření nebo i špatná kvalita poskytovaných služeb může následně vyvolat personální změny v této organizaci.
S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
03.04.2015 20:24:54 - Marsik
Dobrý den pane starosto, vzhledem k Vaší odpovědí na otázku ohledně snížení rychlosti na R4, předpokládám, že nejste informován o dokumentu MDČR "Nové pojetí dálniční sítě", ve kterém je opravdu R4 degradována na pouhou čtyřproudou silnici.
Odpověď - 08.04.2015 10:17:05
Vážený pane Marsiku, přiznávám, že jsem o dané skutečnosti nevěděl, ale budu se po relevantní informaci dále pídit. Pokud se mi podaří zjistit něco nového, dám Vám vědět. Ještě jednou se omlouvám za předchozí nepřesnou informaci a zůstávám s pozdravem, Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
31.03.2015 12:21:15 - Bejlek
Dobrý den pane starosto. Mohu se zeptat, jak se stavíte (i radnice) k informacím o plánovaném zrušení R4 a její převedení na 1/4 s max. rychlostí 110 km/h? Viděl jsem, že prodloužení R4 by se slavnostně mělo předávat 1.4.2015. To se asi neuskuteční. Má radnice o naší jediné kapacitní komunikaci nějaké informace?
Odpověď - 03.04.2015 13:59:56
Vážený pane Bejlku,
k zahájení stavby rychlostní silnice R4 skutečně dne 01.04.2015 došlo, a to za přítomnosti pana ministra dopravy Ing. Ťoka a dalších významných osobností. Termín dokončení se předpokládá v průběhu 2 let. O převedení této rychlostní silnice na silnici se sníženou rychlostí nic nebylo oficiálně sděleno. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
28.03.2015 19:53:47 - J. Nová
Dobrý den, pane starosto. Chtěla bych se zeptat, zda se něco bude dít s bývalou kotelnou v Erbenově ulici. Děkuji.
Odpověď - 02.04.2015 11:40:50
Vážená paní Nová, na základě Vašeho podnětu byla provedena kontrola bývalé kotelny v Erbenově ulici za účasti pracovníka Příbramské teplárenské pana Havlíčka a pracovníka MěRK: Jedná se o bývalou kotelnu PT a.s., kde zůstaly nefunkční rozvody vzduchotechniky. Tato kotelna z malé části zasahuje do domu čp. 330 - Společenství vlastníků. V případě, že vlastníci bytových jednotek v tomto domě budou požadovat oddělit kotelnu od domu, aby mohli prostor využívat, po dohodě s PT a.s. toto bude zabezpečeno.. Ve vedlejší části této kotelny je předávací stanice PT as. se samostatným vchodem, kde jsou rozdělovače na ÚT a TUV, čerpadlo, vše v kompetenci PT a.s. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
27.03.2015 13:44:57 - Eva
Dobrý den. Měla bych návrh na Rákosníčkovo hřiště. Bylo by možné ho udělat v ulici V Zátiší u 4. ZŠ. Jsou tam zničené prolézačky a hřiště by tam bylo moc hezké a určitě by jej využilo hodně dětí.
Děkuji za odpověď.
Odpověď - 01.04.2015 09:14:30
Vážená paní Evo,
děkuji za Váš námět, který zařadíme do seznamu možných míst k vybudování hřiště. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
26.03.2015 13:23:44 - Francová
Dobrý den,kdo má ve správě osvětlení průchodu mezi Pražskou ulicí a Jiráskovými Sady? Jestliže město,proč je tam vždy tma? Děkuji.
Odpověď - 30.03.2015 15:55:38
Vážená paní Francová,
vlastníkem uvedeného osvětlení není město, ale soukromá firma. Proto jsem oslovil odpovědného pracovníka této firmy, který přislíbil nápravu.
Předpokládám, že bude provedena v nejbližších dnech. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
S pozdravem
26.03.2015 13:20:20 - Novotná
Dobrý den, nyní se rekonstruuje mala část ulice Sportovní, která vede pouze od křižovatky s Cechovskou ke vjezdu do mateřské školy. Proč se ne rekonstruuje rovnou cela ulice, která je ve špatném stavu hlavně od křižovatky s ulici Školní. Tuto silnici považují jednu z nejhorších a myslím si ze by se mela zrekonstruovat cela. Hlavně tedy od ulice Školní k zelenému panelaku. Dojde k tomu někdy? Jestli ano, tak kdy? Děkuji za odpověď.
Odpověď - 01.04.2015 14:39:56
Vážená paní Novotná, Sportovní ulice je opravována v rámci projektu Rekonstrukce místních komunikací III. Před podáním žádosti byla vhodnost zařazení jednotlivých úseků komunikací do projektu konzultována s poskytovatelem dotace. Ten určil, že získat prostředky lze pouze na část ul. Sportovní vedoucí od křižovatky s ul. Čechovskou (která je také zařazena do tohoto projektu) až po vjezd do areálu MŠ. A to z důvodu, že podpora je směřována na komunikace, jež zajišťují napojení např. k podnikatelským aktivitám, objektům veřejných služeb, objektům určeným pro vzdělávání, vědu a výzkum apod. Další úsek této komunikace nezajišťuje toto napojení a nebyly na něj poskytnuty dotace. Pokud se týká zbytku komunikace, zatím není určen termín realizace opravy zbylé části komunikace. Do žádosti o poskytnutí dotace ze dne 22.04.2014 nebyl tento úsek, z výše uvedených důvodů, zahrnut. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
26.03.2015 10:59:44 - pekárek
Dobrý den pane starosto, bylo by možné seznámit se se zpracovanou projektovou dokumentací na rekonstrukci hřiště vedle tř. Osvobození a je možno dokumentaci připomínkovat? Zajímám se o toto hřiště z důvodu případného zázemí našeho klubu házené zda by město mělo pro tento sport regulérní hrací hřiště. Počítá se u hřiště s vybudováním sociálního zázemí?
Odpověď - 27.03.2015 08:43:39
Vážený pane Pekárku, v této věci se prosím obraťte na Ing. Pavla Bureše z odboru silničního hospodářství a investic, do jehož kompetence uváděná záležitost náleží děkuji. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
25.03.2015 09:18:13 - mfelt@email.cz
Dobrý den pane Starosto,
obracím se na Vás s dotazem, jak je možné spatřit služební vozidlo s logem Městského úřadu mimo úřední (pracovní) dobu ve kterém zaměstnanec (doufám, že zaměstnanec - p.Novák) Městského úřadu rozváží děti do škol? Jedná se o oranžovou metalickou barvu ŠKODA FABIA s koncem registrační značky 0088. Naposledy jsme viděl dnes v Jiráskových sadech v cca v 7:15h. Se stejným řidičem jsem vozidlo v minulosti viděl opakovaně i ve víkendové dny, např. na Orlické přehradě. Mám tomu rozumět tak, že zaměstnanci mají služební vozidla, jejichž provoz je hrazen z rozpočtu a potamžo peněz daňových poplatníků k dispozici pro soukromé účely? Nebo si zaměstnanci Městského úřadu mohou vozidla využívat svévolně? Či je mají k dispozici jako referenční vozidla stejně jako u soukromých firem? Jako daňový poplatník s tímto vyjadřuji hrubý nesouhlas a vnímám to jako zneužití pravomocí úřední osoby. Očekávám Vaše vyjádření. S pozdravem M.Felt, Příbram
Odpověď - 24.04.2015 12:41:49
Vážený pane Felte,
dne 25 března jsem od Vás obdržel dotaz, který se týkal používání služebních vozidel MěÚ Příbram. Po prověření skutečností uvedených ve Vašem dotazu bylo zjištěno následující:
Používání služebních vozidel MěÚ Příbram je upraveno vnitřní směrnicí 4/1998 ve znění dodatků 1-3. Dle této směrnice jsou jednotlivé služební vozy přidělovány příslušným odborným útvarům, které odpovídají za řádné hospodaření se svěřeným vozidlem. Služební vozidla jsou přidělována zaměstnancům pro zabezpečování výkonu pracovních povinností a nelze je bez příslušného povolení a ve zcela výjimečných případech používat k soukromím účelům. Vozidlo, které ve svém dotazu zmiňujete, tedy škoda Fabia RZ 5S9 – 0088 je přidělena Dopravnímu úřadu. Dopravní úřad již více jak deset let plní funkci správního orgánu, který zahajuje řízení, na základě něhož lze rozhodnout o zadržení řidičského průkazu do doby pravomocného rozhodnutí o přestupku nebo o trestném činu. V této souvislosti vykonává Dopravní úřad v součinnosti s policií ČR nepřetržitou pohotovostní službu, v rámci níž dochází k zadržení řidičských průkazů řidičům, kteří byli přistiženi při řízení pod vlivem alkoholu nebo návykových látek. Za tímto účelem vykonávají čtyři pracovníci Dopravního úřadu v souladu s ustanovením §95 zák. č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, pracovní pohotovost, kdy jedním z těchto pracovníků je i pan Mgr. Jan Novák. Služba těchto pracovníku probíhá v týdenních cyklech od čtvrtka 7:00 do 7:00 čtvrtka následujícího a podle předem naplánovaného rozvrhu služeb pracovní pohotovosti. Pracovník konající službu je za tímto účelem přidělen výše zmiňovaný služební vůz, aby mohl kdykoli reagovat na výzvu policie. V období 19.3. – 26.3. 2015 vykovával službu pracovní pohotovosti právě pan Mgr. Jan Novák.
Veškeré výjezdy a zejména výjezdy v rámci služební pohotovosti jsou velmi pečlivě zaznamenávány a evidovány, a to včetně místa a času, kam byli pracovníci policií přivoláni. K vašemu upozornění, že jste pana Mgr. Nováka s výše zmíněným vozidlem opakovaně viděl na Orlické přehradě lze pouze konstatovat, že Dopravní úřad v součinnosti s obvodním oddělením Policie ČR – Milín vykovává činnosti správního úřadu i v této lokalitě. K prošetření, zda nedošlo k neoprávněnému použití služebního vozidla, by bylo zapotřebí konkrétních údajů, tzn. data, času a místo pohybu služebního vozidla.
Ubezpečuji Vás, že jsem se celou záležitostí pečlivě zabýval a proto odpověď na Váš dotaz trvala o něco déle. Zároveň bych Vás chtěl informovat, že v nejbližší době bude proveden hloubkový audit zaměřený na využívání služebních vozidel MěÚ.
S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
23.03.2015 23:18:47 - D.Koutný
Dobrý den. Kdy už konečně přestanete s těmi trafikami vždyť jste sliboval že budete otevřená radnice ale jste sám pro sebe jak na městě tak na TS Příbram. A víte že jsou taky ty vaše trafiky trestné a že lžete veřejně občanům do očí i z celou vaší stranu takže se v příštích volbách uvidí. Děkuji.
Odpověď - 26.03.2015 09:50:41
Bohužel, pane Koutný, nemohu zjednat nápravu záležitostí, o nichž nevím. Zkuste být prosím konkrétnější. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
22.03.2015 08:57:25 - Bouchalová
Dobrý den, dříve se na internetu debatovalo o tom, že by mohla vzniknout ve městě (za záchranným sborem u Školní ulice) železniční zastávka. Lidé by pak ze sídliště a Březových hor nemuseli přes celé město na vlak. Nyní se už o tom nedebatuje. Přesto se ptám, jestli k vybudování zastávky dojde a jestli ano, tak kdy? Děkuji za odpověď.
Odpověď - 24.03.2015 09:22:05
Vážená paní Bouchalová,
v této záležitosti Vám sděluji, že projekt zřízení železniční zastávky nebyl odložen, ale naopak, je v projednávání se spolkem RAKOVNICKO-PROTIVÍNSKÁ DRÁHA, který řeší již konkrétní možnosti s Českými drahami. Osobně považuji tento projekt za velmi zajímavý a pro občany města přínosný. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.