0 0 0

Otázky pro starostu

Tato rubrika umožňuje vložit dotaz směřovaný přímo starostovi města Příbram. Vždy, prosím, uveďte své jméno. Anonymní dotazy nebudou zobrazeny. Pokud si přejete, aby Vaše jméno nebylo v odpovědi uveřejněno, viditelně tento požadavek uveďte.

Na vulgární, osobní či hrubá sdělení nebudu reagovat, a to ani v případě, budou-li ukryta za otázkou. Je vhodné si uvědomit, že i starosta města, byť je zodpovědný za množství věcí, zůstává stále obyčejným člověkem se standardním prožíváním a běžnou mírou odolnosti vůči invektivám.

Mgr. Jan Konvalinka
starosta města

Pošlete svou otázku:

Jméno (zobrazí se u otázky):   E-mail (nezobrazuje se veřejně):
 
Text otázky:
 
Opište kontrolní kód:
Kontrolní kód
 
  Souhlasím s podmínkami odeslání otázky.
Informace o zpracování osobních údajů
 


Otázky a odpovědi:

Vyhledávání:
   
  1 |…| 45 |…| 90 | 91 |…| 92 |…| 93  
16.03.2015 14:09:57 - pekárek
Dobrý den pane Andrle,

Mám na Vás pár dotazů k nefunkčnímu sportovnímu hřišti vedle tř. Osvobození v místě od křižovatky u Q klubu směr k divadlu vlevo před železničním mostem. První dotaz: zda je město majitelem, zda se uvažuje do budoucna o obnově a využívání sportovního hřiště pro obyvatele města nebo zda je do budoucna ohledně hřiště nějaká vize.

Za Vaši odpověď děkuji
Odpověď - 26.03.2015 09:55:06
Vážený pane Pekárku, město Příbram je majitelem pozemků nefunkčního hřiště vedle tř. Osvobození. Na hřiště vedle třídy Osvobození je zpracována projektová dokumentace a o rekonstrukci tohoto hřiště rozhodne zastupitelstvo dle rozpočtových možností nejdříve v roce 2016. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
15.03.2015 20:20:45 - Karel
Vážený pane starosto,
Knihovna Jana Drdy Příbram pořádá poměrně dost různých zajímavých přednášek. Konají se převážně ve společenské místnosti ve 3.patře (podkroví) knihovny. Na tyto akce chodějí zejména starší lidé v důchodovém věku. V knihovně není výtah a
značné množství schodů až do 3. patra činí mnohým
starším lidem potíže v přístupu. Prosím Vás o posouzení zda by nemohla být společenská místnost pro tyto přednášky i jiné obdobné akce vybudována
na zadním dvoře knihovny nebo zda by případně bylo
možno využít některé prostory v budově bývalých
Rudných dolů na náměstí TGM kde nyní sídlí Městská policie. Děkuji.
Odpověď - 09.04.2015 14:26:45
Vážený pane Karle, v souladu s kompetenčním schématem spadá Knihovna Jana Drdy zcela do kompetence místostarosty Mgr. Švendy. Dovolil jsem si proto Vaši otázku na něj předisponovat a zde uvádím jeho odpověď. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka. Mgr. Švenda: Vážený pane Karle, děkuji Vám za ocenění práce knihovny a zájem o zkvalitňování jí poskytovaných služeb. Na základě Vašeho podnětu jsem obdržel následující vyjádření od zástupce knihovny: "Kulturní a vzdělávací program knihovny má jako vedlejší cíl přilákat čtenáře do knihovny. Stávající čtenáři si mohou před přednáškou zajít půjčit resp. vrátit knihy a zároveň se z řad návštěvníků kulturních akcí stávají noví čtenáři knihovny. Velkou výhodou budovy na Náměstí T. G. Masaryka jsou autobusové zastávky v blízkosti knihovny. Z těchto důvodů je vhodné pořádat akce přímo v knihovně. Knihovna má v současné době dva prostory, v nichž je možné pořádat kulturní akce. Jedná se o společenský sál a půjčovnu pro děti (stejná budova, první patro). Prostory půjčovny pro děti jsou pro vybrané akce občas využívány. Širšímu využití těchto prostor pro pořádání přednášek brání otevírací doba této půjčovny (otevřeno každý všední den do 17 hodin, vyjma čtvrtka – zavřeno. Ovšem ani čtvrtky není možné využívat vždy – další činnost oddělení). Většina akcí začíná v 17 hodin, pozdější začátek se příliš neosvědčil – většina našich návštěvníků je starších padesáti let a neradi chodí po tmě resp. pozdějších hodinách. Z těchto a několika dalších důvodů bývá využíván nejčastěji Společenský sál." Jsme si vědomi absence výtahu v budově knihovny, ale vzhledem k napjatému rozpočtu města s jeho vybudováním v letošním a příštím roce bohužel nepočítáme. Společně s vedením knihovny však co nejdříve najdeme jiné vhodné prostory, vyzkoušíme zde realizovat několik vybraných přednášek a následně vyhodnotíme, zda-li bude tato alternativa pro návštěvníky výhodnější. Domnívám se, že realizace prvních přednášek v novém prostoru by se mohla projevit již v květnovém programu. S přáním příjemného dne Václav Švenda
14.03.2015 17:54:56 - Petr
Dobrý den Vážený pane starosto, vím, že to není v kompetenci města, ale pokud je možné, aby jste svojí autoritou zapůsobil na České dráhy, aby umožnily cestovat i imobilním cestujícím vlakem z Příbrami a do Příbrami.U osobních vlaků, sice jezdí nízkopodlažní vozy 814, ale nejsou garantované a dochází k náhradě řadou 810. U rychlíků, je situace ještě horší, vzhledem k tomu, že vlaky nezastaví dveřmi u vyvýšeného nástupiště a dochází tak k horolezeckým výkonům cestujících. Děkuji a přeji pěkný den
Odpověď - 24.04.2015 10:36:09
Vážený pane Petře, ve Vámi popsané věci jsem si vyžádal stanovisko odboru správy majetku, odd. silničního hospodářství. Zde zasílám stanovisko odboru. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbram. I. Trochová: Dobrý den, v této problematice jsme požádali o vyjádření odbor dopravy krajského úřadu. Na trase Zdice – Protivín jsou vysokými nástupišti pro bezbariérovou přepravu vybaveny pouze stanice Zdice a Březnice. V objednávce Středočeského kraje pro linku osobních vlaků mezi Berounem a Protivínem jsou motorové jednotky Regionova s nízkopodlažním vozem. V kombinaci nízkopodlažního vozidla a vysokých nástupišť je tak 100% nízkopodlažnost zajištěna pouze ve dvou výše zmíněných stanicích na této trase. V ostatních stanicích a zastávkách je nízkopodlažnost možná jen po vysokých investicích Správy železniční dopravní cesty, s.o. (SŽDC) do železniční infrastruktury. Vzhledem k ne příliš vysokému přepravnímu potenciálu na této trati je pravděpodobné, že SŽDC bude své investice upřednostňovat na jiných tratích. V případě zájmu o projednání požadavku na vybudování bezbariérového nástupiště se však lze na správce infrastruktury obrátit. Co se týče vozidel na trati 200, tak vlaky kategorie Rychlík (R) spadají pod objednávku Ministerstva dopravy ČR (linka Praha – Příbram – České Budějovice) a osobní vlaky v objednávce Středočeského kraje na trase mezi Protivínem a Berounem jsou zajišťovány nízkopodlažními vozidly Regionova. Dopravce České dráhy, a.s. však připouští, že v ojedinělých případech je jako náhrada vypraveno vozidlo řady 810, v případě že Regionova je např. v opravě. Trochová Ilona Referent oddělení silničního hospodářství Tel.: 318 402 552
13.03.2015 09:31:53 - maminka
Dobrý den, Příbram zvítězila ve hře " O Rákosníčkovo hřiště ". Ví se už, kde bude postaveno? Nebude se uvažovat o Lesoparku, kde by nahradilo to poničené? Lesopark je hojně maminkami a rodinami s dětmi využíván celý týden k procházkách a hrám, o víkendu je tam plno vždy. Jistě by tuto lokalitu ocenilo hodně občanů. Děkuji.
Odpověď - 13.03.2015 11:16:45
Vážená maminko, děkuji za námět. Tímto tématem se bude urychleně zabývat odbor investic a Vaší variantu může vzít do úvahy jako první. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
08.03.2015 13:38:22 - D. Koutna
Dobry den,
chtela bych pridat jeden podnet ohledne vyberu jmena ulice nyni pojmenovana Zdenka Vojire. Take se priklanim k nazoru,ze je to nevhodny nazev vzhledem k tomu ze tento clovek pro Pribram nebyl takovym prinosem. Jak avizujete i na strankach Pribrami, je nejvyznamnejsim rodakem Frantisek Drtikol. Tento rodak nema zadnou ulice po nem pojmenovanou a nevim ani o necem jinem. Dokonce i na jeho hrobe je jen mala cedulka. Proto navrhuji, aby byla ulice pojmenovana Drtikolova nebo Fr. Drtikola nebo podobny nazev ktery je vhodny a s nim souvisejici. Nevim, kdo vsechno toto bude rozhodovat, proto pisi \\\\\\\"tomu nejvyssimu\\\\\\\". Myslim si, ze by to bylo vhodne i vzhledem k jeho vyroci. Dekuji D. Koutna
Odpověď - 17.03.2015 14:03:08
Vážená paní Koutná, název ulice Zdeňka Vojíře – dříve Prokopská – je mezi obyvateli Příbrami stále diskutovaným tématem. Pro opětovné přejmenování ulice se na prvním pracovním jednání nového zastupitelstva v prosinci 2014 vyslovil klub Šance pro Příbram. Námět na opětovné přejmenování ulice byl již také projednáván na jednání Komise kulturní, letopisecké a památkové, která zasedá v novém složení. Následně bude věc projednána na jednání rady města a ve finále na zastupitelstvu. Padaly již různé názvy: Špitálská, Příbramská, Královská, Skalka, Litavská či ulice sv. Prokopa. Název ulice Drtikolova či Františka Drtikola zatím nikoho nenapadlo, ale jak říkám, věc je v jednání a je otevřená dalším nápadům. Váš návrh předávám komisi k posouzení. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
08.03.2015 11:12:53 - Divišová
Dobrý den pane starosto, občas doprovázím vnučky na plavání a čekání vyplňuji posezením ve snack baru. Dřív tam byl velice nedýchatelný vzduch a v poslední době je zapnutá nějaká vzduchotechnika a je to ještě horší. Ze stropu fouká přímo na hlavu a vydává to hlasitý hukot! A interiér nechci ani komentovat. Počítá majitel, tedy město s nějakou inovací? Děkuji Divišová.
Odpověď - 09.04.2015 14:20:48
Vážená paní Divišová, v souladu s kompetenčním schématem spadá plavecký areál a zimní stadion zcela do kompetence místostarosty Mgr. Švendy. Dovolil jsem si proto Vaši otázku na něj předisponovat a zde uvádím jeho odpověď. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka. Mgr. Švenda: Jak jsem byl informován ředitelem Sportovních zařízení města Příbrami (SZM) Ing. Holobradou, v letošním roce vzhledem k napjatému rozpočtu SZM bohužel nepředpokládají větší opravy ve snack baru a budou se soustředit na opravu šaten a sociálního zařízení pro školy a školky v rámci plavecké výuky a opravu malého bazénku na venkovním bazénu. Vámi popisovanou situaci do budoucna plánují vyřešit novou klimatizací, která by však vzhledem k dalším nutným stavebním zásahům měla být až součástí koncepce celkové modernizace plaveckého bazénu. Vybavení interiéru je záležitostí nájemce, který v rámci výběrového řízení na provozovatele (rok 2013) deklaroval investice do interiéru, ale toto SZM bohužel nemají ošetřeno v rámci nájemní smlouvy. V této souvislosti jsem požádal pana ředitele Holobradu, aby jednal s nájemci o zlepšení interiéru a pokud to bude ekonomicky smysluplné, se též pokusil o opravu stávající vzduchotechniky. Paní Divišová, jsem si vědom neutěšeného stavu snack baru a velmi nerad Vám odpovídám bez konkrétního termínu nápravy. Bohužel snack bar je jen jeden z mnoha důkazů o skutečném stavu městského majetku, který dlouhá léta na základě nedostatečných investic chátral. Za nové vedení města Vám mohu slíbit, že se budeme snažit o co nejrychlejší změnu trendu péče o městský majetek. Závěrem Vám děkuji za zaslání podnětu.
05.03.2015 13:02:52 - Příbramák
Dobrý den.Budete hledat místa,kde se sdržují osoby popíjející alkohol.Mám pro Vás lepší typ jak dělat pořádek ve měste Příbram nazývaného Palermo.Je tu hodně palzlů a podobných zařízení nazývaných honosně ELIS,ARCHA od sebe vzdálené asi 15m,což dokazu četnost takovýchto zařízení a zřejmě od toho i název města.Navíc ELIS má svá okna od bytovky vzdálena poze 4m.Provoz těchto zařízení v nočních hodinách nikdo nekontroluje atak si pochopitelně dělají co se jim zlíbí o nějakém nočním klidu zřejmě nemají ani ponětí co to je a je to pochopitelné ,když to ani nikdo nekontroluje.Když je akce na náměstí,tak tam o policalty zakopáváte,ale v močních hodinách je těžko potkáte natož,aby něco řešili,když to nedělají ani vedne-mohu na spostě příklůadů doložit.Proto Vás vyzývam,aby jste tuto situaci zvážil a když chcete skutečně řešit pořádek veměstě,kat tam kde to je nejvíce potřeba a ty chudáky bezdomovce,když už je systém vytvořil zbytečně nešikanujte,ale spíše jim pomozte a stíhejte skutečné zdroje a narušitele pořádku ve městě.Milínská ulice je dosti rovná a tak se tu docela dobře prohánějí vozidla i ve dne hezky rychle a opět je nikde nestíhá-chtělo by to kameru s fotákem a budete mít polici zaplacenou.Místo toho,aby jezdili x po sv.Hoře-nevím co tam pořád dělají,nejsoíš se zašívají-kdyby tam aspoň došli pěšky,ale to státní stíhá místní a s.Hora vykradená-paráda.Jestli mně nevěříte,tak Vám nabízím zdrvotní procházku.kdykoliv Vám své poznatky ukáži v praxi a ještě Vám k tomu povím spoustu podrobností a pak snad začnete řešit skutečné nepořádky,zatím to beru,že se snažíte ukýdt výplody této společnosti pře svými zraky a jejich mnohdy vtipnými poznámkami,které nikomu neublíží pokud nejsou ješitní a mají s těmito chudáky soucit neboť je to mnohdy jediná radost na tomto demokratickém světě,ale ti co tady působí v uvedených zařízeních a po nocích toho mají na svědomí mnohem více a polici to na monitoru sleduje-pokud nespí,což je pravděpodobnější.Těším se na procházku jako Vy na duel s těžkou váhou.S pozdravem Příbramák. PS doufám že se nebojíte
Odpověď - 11.03.2015 11:18:16
Vážený Příbramáku, velmi rád zprostředkuji společnou procházku či schůzku s velitelkou Městské policie Příbram a vedoucím územního odboru Příbram PČR, kde můžete Vaše konkrétní poznatky probrat. Vámi navržený termín společného jednání zašlete přímo velitelce Městské policie Příbram: jaroslava.vodickova@pribram-city.cz. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
25.02.2015 16:21:04 - Petr
Dobry den,pane starosto
chci se zeptat jestli se bude v dohledné době řešit parkování pro pozustale.Ten plácek jestli je parkovište,tak dovolte abych se zasmál.Jde o to,že koperníkovou přeci jezdí MHD č6.Dost často se stává,že není možné projet.Obdivuji řidiče že tuto trasu jezdí,protože to je tak o průser.Někdy se tam podívejte ctrtky,pátky kolem 11h až 14h.Co pak město s tím nedokáže nic udělat?Vždyt je to ostuda,tak velké město,které je známo svou historií,ale není schopné udělat pořadné parkoviště nebo je v tom zas nějaká loby?Věřím,že mi odepíšete minulý starosta raději neodpověděl vůbec.Díky za odpověd Petr
Odpověď - 17.03.2015 13:44:19
Vážený pane Petře, Vámi zmiňovaná situace je nám známa a současný stav je jistě neuspokojivý. V dané záležitosti budeme jednat a hledat řešení ke zlepšení stávajícího stavu, vč. možnosti vybudování parkoviště. Budou zahájeny přípravné práce týkající pozemků, souladu výstavby s územním plánem, existence inženýrských sítí atd. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
24.02.2015 22:12:18 - Pepa
Dobrý den, pane starosto, chtěl bych se zeptat, jak je možné, že na radnici se zaměstnávají lidé, hlavně ve vedení, kteří jsou již dlouho v důchodovém věku, eventuelně i nadále vyhrávají výběrové řízení na vedoucí pozice. To nemáte kvalifikované zájemce mladších ročníků? Mám přímo na mysli ing. Volného a další...... A neříkejte, že \\\"má zkušenosti\\\", dejte šanci i jiným. A troufnu si říci, že si lidé \\\"všímají\\\".
Odpověď - 25.02.2015 09:05:06
Vážený pane Pepo, na úřadu města se otevírají cesty pro mladé právníky na odboru práva a veřejných zakázek. A já věřím, že se najdou uchazeči, kteří budou splňovat předpoklady nezbytné k výkonu těchto funkcí. Co se odboru správy majetku týče, členové komise vyhodnotili obsazení tohoto místa věcí neznalým člověkem v tuto chvíli jako riskantní. Jedna věc je odvážně rozhodnout a zalíbit se veřejnosti a druhou věcí je nést následně zodpovědnost za další bezproblémový chod úřadu. Děkuji za pochopení. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
24.02.2015 17:47:57 - Tomáš
Dobrý den.
Pane starosto, mám dotaz jak to bude s pitnou vodou bude se zdražovat nebo ne. Minulí týden jste psal v deníku Příbramsko že za danou situaci může bývalé vedení Příbrami taky jste jmenoval zastupitele, kteří na tom nesou vinu, proč když jste tu vinu u těch dvou zastupitelích zjistil jste ten případ nepředal orgánům v trestným řízení. Děkuji za odpověď
Odpověď - 25.02.2015 08:52:07
Vážený pane Tomáši, v letošním roce cena vodného a stočeného zůstane zachována. Co se otázky nakládání s vodohospodářským majetkem týče, byla tato záležitost předána právní kanceláři, která situaci po právní stránce vyhodnotí a dá nám doporučení, která budeme respektovat. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
19.02.2015 15:46:36 - Pekárek
Pane starosto, mám dotaz zda město Příbram hodlá přispívat na činnost sportovních klubů např. sportovní klub házené. Zatím z 90% vše hradí rodiče a i cesty na zápasy a turnaje musíme uhradit ze svého přitom klub město Příbram se ctí reprezentuje.
Pro představu soutěž probíhá od měst Zruč nad Sázavou až po Bělá pod Bezdězem. Mají tyto kluby šanci získat nějakou finanční podporu? Děkuji za odpověď pekárek@teleko.cz
Odpověď - 24.02.2015 08:40:45
Vážený pane Pekárku, ačkoli letošní rozpočet města Příbram je více než napjatý, většina zastupitelů projevila maximální snahu nalézt přiměřenou finanční částku i pro podporu menších klubů. Rozdělování této položky bude v kompetenci sportovní komise města Příbram. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
17.02.2015 13:35:54 - Rodina
Vážený pane starosto dne 6.3.2014 se dožívá krásných 90 roku paní Irena Kadlečková, která bydlí v pečovatelském domě na Fialce chtěli bychom Vás tímto požádat zda by bylo možné jí k tomuto jubileu popřát od Vás jako starosty města Příbram určitě babička bude mít nesmírnou radost. Děkujeme Vám
Odpověď - 19.02.2015 08:30:05
Vážení, děkuji za Vaše sdělení a velmi si vážím Vašeho pozvání, které tímto přijímám. Navrhuji 06.03.2015 v 10.00 hodin jako termín našeho setkání v Pečovatelské službě Brodská 100. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbram.
11.02.2015 10:42:37 - občané měsrta Příbram
Vážený pane starosto, každé ráno cestou do práce zjišťuji, že v ulici k.H.Máchy nesvítí jediná lampa pouličního osvětlení, to samé je v ulici bří. Čapků, kde svítí jedna lampa dvě nesvítí a tak toto pokračuje až k 6.základní škole. Čekáte snad až zde někoho přepadnou nebo dostane přímo " přes držku"? Domnívám se, že by neuškodilo, aby jste jednou ráno šel touto cestou a zkontroloval osvětlení pokud Váš není tak drahý. Práce starosty neobsahuje jen sedět na radnici a řešit problémy od stolu, ale čas od času se projít večer, popř. v nočních hodinách městem
Odpověď - 16.02.2015 12:18:37
Vážení občané města Příbram, problémy v ulicích Br. Čapků, K. H. Máchy, B. Němcové, Legionářů až po parkoviště před plaveckým stadionem a některých dalších evidujeme od začátku roku. Uvedené oblasti byly předmětem 8 stížností na nefungující osvětlení. Všechny tyto stížnosti byly ze strany TS vyřešeny pouhým zapnutím v rozvaděči. Zpravidla se jednalo o víkendové záležitosti. Po zapnutí světla svítila. Tato skutečnost nás vede k oprávněné domněnce, že se jednalo o vandalismus (úmyslné vypínání způsobované zkratováním). Nejsou to první problémy v této oblasti v předchozím období (asi 1,5 roku zpětně) docházelo k úmyslnému vypínání rozvaděče „malý kotlík“. Tento jev se podařilo eliminovat až po zabezpečení rozvaděče závorou a nainstalováním kamery Městské policie. Od zabezpečení rozvaděče začalo úmyslné zkratování části VO a to zejména u Color baru, před bývalou Mototechnou, v Erbenově ulici a ulici B. Němcové. Dalším problémem je, že osvětlení spadající do 1. etapy revitalizace Březohorského sídliště má technické problémy vyplývající z nekvalitně provedených prací. Od samého počátku jsou zde značné technické problémy spočívající: - v kvalitě provedených prací a technologickém postupu při výstavbě, - kabely jsou v malé hloubce a při výstavbě se přes některé jezdilo, to je případ ulice Br. Čapků, i když jsou zde nové kabely, tak byly poškozeny již při výstavbě a jsou námi opravovány již 4x, oprava se provádí „naspojkováním“. - v mnoha případech byl vyměněn jen sloup a světlo, kabel zůstal starý a na potřebnou délku se jen „naspojkoval“, každá spojka zpravidla bývá dříve nebo později problém. Poslední případ z úterý tohoto týdne se týká poškození kabelu. Poruchu jsme lokalizovali v ul. Br. Čapků mezi sloupy VO u č. p. 241, uvedené pole jsme vyřadili z provozu a provedli změnu napájení z jiné větve. Technické služby provedli mimo jiné tato opatření - z důvodu vandalismu (úmyslného vypínání) jsou namontovány jističe na každou fázi, aby alespoň na ulici a v dané lokalitě něco svítilo (vypadne-li 1 fáze, tak zpravidla nesvítí každé třetí světlo). - uvedené lokalitě budeme věnovat zvýšenou pozornost Závěrem chci zdůraznit, že problémy s vandalismem jak směrem k vypínání veřejného osvětlení, poškozování svítidel jak rozbíjením, tak i vyklepáváním jsou velmi časté a zpravidla jsou příčinou většiny závad. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbram.
09.02.2015 19:25:48 - Jan
Dobrý den.Mám dotaz, jestli je pravda co jste psal o výběrových řízení že se muže přihlásit každý a že bude vybrán člověk, který ještě na radnici v Příbrami nepracoval že to nebude úředník, který už pracoval na radnici, ale ten kdo ještě na radnici v úřednické pozici nebyl a je zcela novým člověk pro danou pozici na váš úřad doufám že toto své tvrzení dodržíte jedině k vůli voličům kteří vás volili za to že budete otevřenou radnicí pro občany jak jste sliboval před volbami. Děkuji
Odpověď - 10.02.2015 10:48:08
Vážený pane Jane, dovolím si menší opravu. V zásadě si myslím, že by na danou pozici měl být vždy vybrán ten nejlepší bez ohledu na to, zda na úřadu již pracoval, či nikoliv. Jiný postup by byl diskriminační. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
03.02.2015 19:45:25 - J. Prosík
Příjemný den, pane starosto. Mám dotaz týkající domu č. 156, který zdaleka nepřidá na "kráse" už tak ostudného vzhledu náměstí T.G.M.
Dům secesního stylu před očima kolemjdoucích desítky let chátrá a je jen otázka času, kdy se z něj uvolní nějaká část a zraní lidi procházející se podél něj.
Už tak málo zbylo z historické části města a to, co by mohlo být okrasou staré části Příbramě, zůstává bez povšimnutí (není ojedinělý).
Prosím o informaci, zda tento dům patří městu a hodlá-li radnice udělat nějaké konkrétní kroky k restaurování této nemovitosti. Je-li v rukou fyzické osoby, zakročí-li radnice vůči ní, aby byl dům zrenovován a navíc aby jeho současný stav neohrožoval chodce.
Dále mne mrzí, že sgrafitům dle návrhu Mikoláše Alše na domě na náměstí T.G.M., také není věnovaná patřičná pozornost. Dům je omšelý a sgrafita také, zanikají.
Měli bychom víc pečovat o zbytek starých památek našeho města. Mnoho jich nezbylo...
Děkuji, pane starosto, za odpověď (obávám se, že začne tím, že nejsou finance... A na tu šílenou" fontánu-kouli" byly?).
Odpověď - 19.02.2015 08:31:00
Vážený pane Prosíku, v dotazu píšete dotaz na dům č.p. 156, ale to je budova Knihovny Jana Drdy. Tato budova je v majetku města a je v dobrém stavu. Vás ale nejspíše zajímají domy č.p. 152 a 153, bývalý dům U Podařilů, který momentálně vlastní firma Mercator s.r.o. z Prahy. Podle vyjádření Odboru koncepce a rozvoje města, resp. památkové péče, se z hlediska státní památkové péče (ve smyslu zákona č. 20/1987 Sb. o státní památkové péči, ve znění pozdějších předpisů) nejedná ani u jednoho z uvedených domů o nemovitou kulturní památku. Leží pouze v památkovém ochranném pásmu nemovité kulturní památky kostela sv. Jakuba Většího, které bylo zřízeno rozhodnutím referátu kultury,mládeže a tělovýchovy Okresního úřadu Příbram, č.j. 190/96 ze dne 7.6. 1996 a které nabylo právní moci dne 28.6. 1996. Jelikož uvedené domy nejsou nemovitou kulturní památkou, jsou možnosti správního orgánu velmi omezené, nelze např. uložit vlastníkům pokutu v přestupkovém řízení za to, že nechrání dům před ohrožením a poškozením (což by v případě, že by se jednalo o kulturní památku, šlo). Vlastník však nesmí provádět stavební úpravy vnějšího pláště domu bez závazného stanoviska správního orgánu. Pokud je ohrožena bezpečnost občanů špatným stavem předmětného domu, měl by zasáhnout stavební úřad, který může podle stavebního zákona konat a nařídit vlastníkům nápravná opatření. Město by mohlo usilovat o vykoupení těchto nemovitostí, ale momentálně bohužel není v takové finanční kondici, aby si to mohlo dovolit. Co se týče péče o další majetek města, poprosím Vás o trpělivost. V těchto dnech se již začínají scházet odborné komise, které se i k tomuto tématu budou postupně vyjadřovat a navrhovat vhodná řešení. Děkuji. Ještě k historii budov: Na místě hotelu Buchar (Podařil) bylo v roce 1690 šlechtické sídlo. To později vyhořelo. Dům koupil Antonín Buchar a zřídil v něm hospodu. V roce 1859 Max Buchar budovu přestavěl na hotel, který byl nejlepší v celém kraji. Později nesl název Grandhotel Brožek. Dalším majitelem byla rodina Podařilů. U Podařilů se mu říkalo, i když ho provozovalo spotřební družstvo Jednota. S pozdravem Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
03.02.2015 09:20:16 - Černá
Dobrý den, pane starosto. Přečetla jsem si v únorovém vydání Kahanu, že se znovu bude projednávat otázka nového přejmenování ulice Zdeňka Vojíře (donedávna Prokopská v PB 3)na jiné. A byly v něm vzneseny obavy, jak by nové přejmenování nesli občané v této ulici bydlící. Zda by je to také nezatěžovalo m.j. i finančně. Ptám se zdvořile, proč si tyto otázky nekladli ti, kteří rozhodli o nynějším přejmenování; proč se to odehrálo takřka tajně a nebyly např. v Kahanu, na webových stránkách města apod. zveřejněny všechny další možnosti (např. seznam z ministerstva vnitra), jak ulici pojmenovat? Případně proč nevyhlásit místní referendum, zda občané Příbramě chtějí mít pojmenovanou ulici po Z.V. Myslím, že nejsem zdaleka jediná, kterou tato záležitost nenechává klidnou. Děkuji za odpověď.
Odpověď - 10.02.2015 10:45:45
Vážená paní Černá, název ulice Zdeňka Vojíře – dříve Prokopská – je mezi obyvateli Příbrami stále diskutovaným tématem. Jak už jste se dočetla v Kahanu, pro opětovné přejmenování ulice se na prvním pracovním jednání nového zastupitelstva v prosinci 2014 vyslovil klub Šance pro Příbram. Přejmenování ulice, ke kterému došlo v minulém volebním období, vzbudilo mezi obyvateli Příbrami velkou diskusi a mnohdy až nevoli. V tuto chvíli zjišťujeme, co by opětovná změna adresy pro občany a také podnikatele obnášela a zda by je to spíše neobtěžovalo. Podle analýzy, kterou provedl Živnostenský úřad, si k lednu 2015 prozatím jedna (z osmi) právnická osoba provedla změnu adresy v obchodním rejstříku. Námět na opětovné přejmenování ulice bude také předložen na jednání Komise kulturní, letopisecké a památkové, která zasedá v novém složení, následně bude věc projednána na jednání rady města a ve finále na zastupitelstvu. Padaly již různé názvy: Špitálská, Příbramská, Královská, Skalka, Litavská či ulice sv. Prokopa. O tom, zda vyhlásíme místní referendum, je prozatím předčasné hovořit. Vše bude jasnější až po jednání komise. Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
31.01.2015 10:44:29 - Eva
Dobrý den pane starosto, chtěla bych se zeptat, jestli město bude jednat s ředitelstvím silnic a dálnic o úpravě vozovky v Milínské ulici. Řidiči tam jezdí jako kdyby tam nebyl žádný přechod pro chodce. Problém tam mají přejít dospělí natož děti, které tam chodí ráno na školní autobus. Možná by stačilo, kdyby byly přechody osvícené nebo jinak zřetelněji značené. Děkuji za odpověď.
Odpověď - 13.03.2015 11:22:09
Vážená paní Evo, v této chvíli intenzivně zvažujeme naše možnosti a do 14 dnů budeme schopni dát konkrétnější odpověď. Děkuji, s pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
23.01.2015 09:15:13 - Jiřka
Dobrý den pane starosto, chtěla bych se zeptat, zda je v Příbrami uvažováno o zřízení dalšího domova pro seniory (případně rozšíření stávajícícho) neboť si myslím, že vzhledem ke stárnutí populace, je počet míst nedostatečný. Druhá otázka je, zda je v plánu sociálních služeb zřízení hospicové péče (buď domácí či lůžkové).Děkuji. Jiřka
Odpověď - 29.01.2015 11:31:30
Vážená paní Jiřko, souhlasím s Vámi. Současná maximální kapacita domova pro seniory města Příbram je méně než 60 lůžek. A to je na velikost našeho města velmi málo, poptávka již dnes převažuje nad nabídkou. Další možnosti umístění seniorů jsou sice i v soukromých zařízeních (nejen) pro seniory - "Maják" v Příbrami nebo "Seniorparku" u Milína, ale i zde je počet lůžek omezen. Aktuálně, v rámci odborných diskuzí, probíhá průzkum v oblasti potřebnosti služeb i kvality péče o seniory. Věřím, že s podporou státu, Kraje a dalších partnerů se bude městu Příbram brzy dařit reagovat na problém stárnutí populace a tomu uzpůsobovat i nabídku sociálních služeb, včetně pobytové péče pro seniory. O hospicové péči rovněž uvažujeme a chystáme materiály v této věci na jednání zastupitelstva. S pozdravem Ing. Vařeka, starosta města.
22.01.2015 12:26:27 - Prosík J.
Dobrý den! Mám dotaz, jenž mi nedá spát již delší dobu. Týká se názvu části města Příbramě - "Barandov". Může mi někdo kompetentní (např. "Komise kulturní, památková a letopisecká") vysvětlit, zda k tomuto - pro mne - zmatečnému názvu došlo zkomolením jména Joachim Barrande či se jedná o svéráz našeho města a se slavným francouzským inženýrem a geologem název nikterak nesouvisí? Potom se ptám, jaký je původ tohoto názvu části města (Barandov)? Velice děkuji za vysvětlení! S pozdravem
Odpověď - 29.01.2015 11:45:31
Vážený pane Prosíku, název „Barandov“ v Příbrami byl název užívaný veřejností pro hotel z 30. let pro jeho podobu se stavbami na pražském Barrandově…poté zde bylo sídlo Lesní správy. A podle té velké stavby se začalo říkat celé lokalitě. Tyto informace byly ověřeny u PaeDr. Velfla (Hornické muzeum) a PhDr. Smolové (Státní oblastní archiv). S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
20.01.2015 07:52:13 - Černá
Příjemný den, pane starosto! Počátkem ledna jsem zadala dotaz, nevím, proč nebyl otištěn. Zkusím to tedy znovu: zajímalo by mne, zda se bude pracovat na novém přejmenování nedávno přeměněného názvu ulice "Prokopská" v PB 3 na ul."Zdeňka Vojíře". Před komunálními volbami se ohledně této problematiky napsalo hodně (obyčejných lidí se samozřejmě nikdo neptal), prakticky každý se k novému názvu vyjadřoval negativně(až na tehdejší zastupitelstvo se svou osmičlennou komisí). Vždyť bylo dost jiných návrhů "shůry" i od specialistů - Příbramáků! Je to ostuda, zvláště když po mnoha našich světově známých osobnostech či lidech, kteří byli pro Příbram s okolím skutečným přínosem, dosud žádná ulice pojmenovaná u nás není. Jako kdyby nebylo z koho vybírat!? Nebo není vůle... Děkuji za odpověď!
Odpověď - 21.01.2015 14:29:12
Vážená paní Černá, o názvech částí obce (města), ulic a jiných veřejných prostranství je, podle ustanovení § 84 odst. 2 písm. t) zákona č. 128/2000 Sb., zákon o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, příslušné rozhodovat zastupitelstvo obce (města). S odkazem na § 28 a § 29 výše uvedeného zákona je třeba poznamenat, že změny v názvech ulic přichází v úvahu jednak s ohledem na vhodnost, příp. i účelnost daného označení, a dále s ohledem na nutnost změny označení v důsledku duplicity. V případě ulice "Prokopské" se jednalo o duplicitní název, což bylo v rozporu se zákonem. Ke změně názvu ulice bylo město Příbram vyzváno Českým úřadem zeměměřičským a katastrálním. Zastupitelstvo města Příbram dne 26.06.2014 schválilo změnu názvu ulice na základě doporučení Komise kulturní, letopisecké a památkové a ulice byla přejmenována na ulici "Zdeňka Vojíře". Vzhledem k reakcím, které tato změna vyvolala, byl materiál zastupitelstvu předložen opakovaně k rozhodnutí na zasedání Zastupitelstva města Příbram dne 22.09.2014. Zastupitelstvo města své původní rozhodnutí ve věci názvu ulice nezměnilo. Na zasedání Zastupitelstva města Příbram dne 15.01.2015 byl znovu vznesen podnět ve věci změny názvu ulice Zdeňka Vojíře. Toto téma bude předloženo na jednání Komise kulturní, letopisecké a památkové a následně bude projednáno radou města a zastupitelstvem města v nejbližším možném termínu. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
  1 |…| 45 |…| 90 | 91 |…| 92 |…| 93