0 0 0

Otázky pro místostarosty

Otázky a odpovědi s místostarosty města Příbram

Pošlete svou otázku:

Jméno (zobrazí se u otázky):   E-mail (nezobrazuje se veřejně):
 
Text otázky:
 
Opište kontrolní kód:
Kontrolní kód
 
  Souhlasím s podmínkami odeslání otázky.
Informace o zpracování osobních údajů
 


Otázky a odpovědi:

Vyhledávání:
   
1 |…| 14  
11.12.2024 13:07:08 - Richard Hadač
Dobrý den, kdo vymyslel zahájení výkopových prací v Olesinského ulici v prosinci, kdy již nejsou v provozu obalovny a tím pádem nemůže dojít k opravě povrchu - pravděpodobně nejdříve v březnu ne-li dubnu? Myslíte, že je to dobrý nápad???
Odpověď - 13.12.2024 11:44:51
Vážený pane Hadači, oprava veřejného osvětlení v ulici Olesinského nebyla plánovanou stavbou, ale havarijní opravou. Přibližně v polovině ulice došlo k zemnímu zkratu na vedení. Vzhledem ke stáří a stavu hliníkového vedení nebylo již možné opravit. Po instalaci provizorního vzdušného kabelu došlo k nebezpečnému naklonění stožárů, které následně praskly v horní části kvůli jejich značnému stáří. Stožáry hrozily pádem. Aby ulice Olesinského nezůstala bez osvětlení do jara, zajistily Technické služby okamžitou instalaci nového vedení a stožárů. I když byly pro provádějící firmu práce v tomto období složité, výměna probíhala velmi rychle. Chybějící asfaltový kryt na drážce je v tomto případě zanedbatelný. Provizorně byla drážka zarovnána obrusem, finální povrch bude upraven na jaře. S pozdravem Bc. Vladimír Karpíšek, 1.místostarosta
28.10.2024 18:58:48 - Tomáš Tesař
Dobrý den pane místostarosto,

chtěl bych se zeptat, jak to vypadá s rozcestním u zastávky v dolní části Školní ulice vedle nemocnice Ravak, kde nejen PID, ale i MHD oznamuje na možnost přestupu na vlakovou stanici. Neznalec by to tu opravdu nenašel kudy jít. Děkuji a přeji pěkný den.
Odpověď - 08.11.2024 13:49:39
Vážený pane Tesaři, děkuji za Váš dotaz, který jsem prověřil s vedoucí odboru Komunikace a cestovního ruchu. Rozcestník se směrovkou na vlakovou zastávku je umístěn ve Školní ulici, poblíž autobusové zastávky ve směru do centra Příbrami – viz fotografie v samostatně zaslaném emailu. Zatím jsme neobdrželi zpětnou vazbu, že by se zde lidé špatně orientovali nebo že by byla vlaková zastávka obtížně k nalezení. S pozdravem Bc. Vladimír Karpíšek, 1.místostarosta
24.10.2024 08:33:26 - Pepa
Dobrý den pane Peterko, mohl byste prosím zařídit níže uvedené? Píši Vám ohledně nepořádku v ulici V Lukách. Bylo by možné uklidit nánosy hlíny, které jsou na straně u chodníku a z kterých už rostou husté trsy trávy? Za mokra tam vzniká bláto a projíždějící auta jej někdy odhodí až na nás chodce. Další žádost se týká úseku chodníku mezi STK a ubytovnou Grado na Balonce. Z lamp tam vyrůstají už doslova keře (totéž v Obecnické) a na některých místech je chodník tak zarostlý trávou, že neprojdou dva lidé proti sobě.
Díky nepořádku u chodníku (V Lukách) je za šera a deště při jízdě autem hůře rozpoznatelné, kde končí silnice a začíná chodník. Kdyby se povedlo i bílé vodorovné značení na krajích silnice, nemělo by to chybu. Moc děkuji a věřím, že se to povede.
Odpověď - 30.10.2024 11:53:59
Vážený pane Pepo, Váš dotaz jsem směřoval na pana Lukáše Vavříka z TS , který mi sdělil, že nálety v lokalitě odstraní. Momentálně se TS věnují závažným poruchám ve městě, prosíme tedy o strpení. S pozdravem Miroslav Peterka, místostarosta
08.10.2024 08:32:54 - L.H.
Dobrý den pane místostarosto Karpíšku, mohl bych se zeptat na váš komentář ze včerejšího zastupitelstva - jak konkrétně městká policie kontroluje oblast "nešvaru", kdy do města někdo vozí odpadky z jiných obcí? Nebo jak například fotopasti, které jste uvedl, že v této oblasti také používáte, pomáhají? Protože pokud přece někdo z Příbrami platí za svoz odpadu, může okládat odpad do jakéhokoli kontejneru ve městě (ne vedle samozřejmě). Nebo se pletu? A k čemu teda potom fotopast? Budete mít fotku, jak někdo s autem zastaví u konťasu, vyhodí koš a co? Když náhodou budete mít spztku, tak budete nahánět majitele vozidla, kdo ho v ten den řídil a toho pozvete na výslech, kde bydlí a platí odpady? Dyť je to totátlní nesmysl, neproveditelnej personálně a zčásti asi i narazí na zákony a předpisy, oprávnění. Já bych vám nezazlíval že je to těžký to řešit, ale bránit se na zastupitelstvu veřejně argumentem, kterej je holý nesmysl to už vám jako politikovi za zlé mám..
Odpověď - 31.10.2024 13:19:59
Dobrý den, díky za Váš e-mail. Vše jste poměrně trefně popsal. Je fakt, že když jste dotazován na ZM, tak musíte reagovat ihned a nemáte čas věc do detailu promýšlet. Ony fotopasti byly před časem v Milínské ulici, vždy tam musí být upozornění (čerpám z infa kolegyň a kolegů). Ať je to, jak je to, určitě tato má informace na ZM vyvolala debatu, strhla se lavina dotazů a komentářů PRO/PROTI. Ale zároveň si jistě některé firmy a někteří chataři budou více dávat pozor. Jedna firma na Drkolnově nedávno vyvezla kbelíky s barvami k popelnici a hned ujeli. Na Leštině zase chataři vyhodili odpadky a odjeli směr Praha, ti nejsou Příbramští. Těžko někoho honit a nejsem vůbec zastáncem nějaké formy udávání, to opravdu ne. Jsem zastáncem osvěty a mluvit o problému, možná proto jsem se poněkud na ZM „rozjel“, ale cílem je vyvolat debatu mezi lidmi. Třeba si veřejnost začne více sama všímat svého okolí a povede to vůbec k zamyšlení nad tím, že veřejný prostor je nás všech, a že bychom si jej mohli více hlídat a velebit…Často diskutuji s lidmi a ptám se co s tím… Zatím nikdo nic nového nevymyslel. Represe je jedna věc, ale výchova…to je běh na dlouhou trať. Mějte se hezky a opravdu díky za Váš jasný názor. S pozdravem Bc. Vladimír Karpíšek, 1.místostarosta
06.10.2024 17:17:36 - Martin Novotný
Vážený pane místostarosto, pan starosta mě ve svém vláknu odkázal na vás. Chci se tedy blíže informovat o situaci s parkováním v některých částech města. Aktuálně mě konkrétně zaujala situace v centru města. V první části parkování před historickou budovou U Podařilů a budov okolních. V podstatě od přechodu od OC Skalka až po budovu bývalé pojišťovny parkují naprosto bez ladu a skladu vozidla na chodnících - nebo v místech, které jsou jako chodníky používané. Já jako chodec, který navíc chodí s kočárkem, zde mám poměrně velké obavy. První místo, kde dle mého vozidlo nemá ani parkovat ani jezdit, je chodník naproti výjezdu pod Úřadem práce. Je zde obchod a pravidelně zde parkuje dodávka. Vlastně ještě další dodávka pravidelně parkuje a zajíždí před Městské kulturní centrum, rovněž po chodníku. Dalším takovým místem je reklamní firma a prodejna razítek, kde parkují i vozidla dvě. Dále pak prostor před zmíněnými historickými domy, kde parkuje hned několik vozidel (viděl jsem i přes deset!). A když pak jdu až směr Obora, tak přímo na rohu, tedy před budovou patřící dle KN městu, přímo pod kamerou MP Příbram (!!!), parkují pravidelně další vozidla, která zde svým pohybem značně ohrožují chodce nebo znemožňují užití chodníku. Z mého pohledu chodce ale i řidiče se jedná o jasné porušování dopravních pravidel. Mohl bych se tedy zeptat vás, jelikož pan starosta mě na vás odkázal, jak se bude tato situace řešit? V jakém časovém horizontu, jakým způsobem? Pokud trvá dlouho udělat nějaké opatření širšího rozsahu, chápu. Ale tady se bavím o denním porušování předpisů, které ohrožuje chodce, kdy minimálně v jednom případě se zřejmě jedná o vozidlo městské instituce, a minimálně v polovině případů pak pod přímým dohledem represivního orgánu města, pár desítek metrů od jejich sídla. Otázek bych měl více, třeba příště. Ale tohle mi přijde pro občana jako jsem já nejdůležitější. Děkuji za odpověď.
Odpověď - 16.10.2024 15:54:26
Vážený pane Novotný, od 01.01.2025 nebudou parkovací karty na chodník „k Podařilům“ a „k Bílé růži“ vydávány. Bude projednáno v následujících týdnech v Radě města a mělo by dojít v tomto ohledu ke vzájemné shodě. Materiál pro Radu města Příbram připraví Odbor silničního hospodářství, se kterým je takto problematika dlouhodobě diskutována avšak doposud nedošlo k jasnému určení pravidel. Požádám Městskou policii o součinnost v místech, která dále popisujete. S pozdravem Bc. Vladimír Karpíšek, 1.místostarosta
26.09.2024 10:10:52 - Jaroslav
Dobrý den, dnes jsou to přesně tři měsíce od mého posledního dotazu stran parkování. Chtěl bych se tedy přeptat, co se změnilo ohledně parkovací zóny, avizované před rokem, uvedené v život před deseti měsíci? Tedy kromě personálních změn na SOSH... Zdá se, že životnost úředníků, včetně vedoucích, je podobná, jako úspěšnost spouštění parkovacích zón. Trošku to připomíná matematickou přímou úměrnost.
Odpověď - 08.10.2024 14:32:14
Vážený pane Jaroslave, ke zpoždění v zavedení zón dochází, protože bohužel určité zájmové skupiny nepodporují zřízení parkovacích zón v Příbrami. Pokud to vezmu na konkrétním příkladu Leština, kde jsme si mysleli, že to bude ta lehčí část zavedení zón v Příbrami. Během zavádění v této lokalitě jsme se setkali s tím, že 2x bylo vydáno stanovení a vyvěšení, ke kterým byly následně podány námitky a připomínky např: zájmovou skupinou cyklistů z Prahy. Sice nás tyto námitky zpozdily o půl roku, ale nevzdáváme se. V tuto chvíli nás částečně brzdí i personální problémy. Na Odboru silničního hospodářství je podstav lidí a ještě ke konci října končí manažerka městské mobility, která měla v gesci mimo jiné i parkovací zóny. Bohužel se velmi špatně shánějí noví zaměstnanci, protože se jedná o velmi náročnou práci, která veřejností není oceněna. Přesto všechno budeme pokračovat v projektu zónování dál do středu města, pak sídliště a na závěr Drkolnov. Aktuálně je zpracováván projekt pro starou Příbram a soutěž pro nové parkovací automaty. S pozdravem, Bc. Vladimír Karpíšek 1.místostarosta
25.07.2024 16:06:57 - Ondřej Š.
Dobrý den, pane Karpíšku,
děkuji, že se mým podnětem ohledně stáří autobusů zabýváte a měl bych ještě doplňující informaci.

Chápu, že se jedná formálně o 2 záložní vozidla, nicméně jejich nasazení tomu podle mě bohužel neodpovídá. Jeden z vozů jezdil například v tomto měsíci 18 dnů, druhý pak 14 dnů (zjistitelné z veřejně dostupných dat PID). Včera (24.7.) jezdily oba tyto busy z celkového počtu 16 vypravených (opět data PID). Čtyři mladší autobusy tedy nejely.

Ve smlouvě s Arrivou je napsáno: "Záložní vozidla
je Dopravce oprávněn používat pouze po nezbytně nutnou dobu a v nezbytně nutném rozsahu."
Domnívám se tedy, že každé nasazení by mělo být řádně odůvodněno. Určitě je možné, že jiné busy jsou někdy mimo provoz, ale nynější stav mi připadá zvláštní.

Ještě jednou děkuji za ochotu a také Vám přeji hezké léto.
Odpověď - 09.08.2024 08:44:54
Vážený pane Ondřeji, vyžádal jsem si odbornou odpověď od kolegyň a kolegů. Podle podmínek smlouvy, musí všechna vozidla splňovat standardy kvality, jinak by nemohla být vůbec součástí vozového parku. Společnost ARRIVA za účelem provozování MHD Příbram má ve svém vozovém parku 20 vozidel, přičemž 2 vozidla jsou aktuálně před uplynutím lhůty svého stáří 144 měsíců (příloha č. 2 smlouvy 233/SOSH/2019) a budou do konce tohoto roku řádně obměněna, a to dle vyjádření provozního ředitele pro Střední Čechy pana Ing. Káše. Pokud se domníváte, že je zde jiný rozpor mezi smlouvou a plněním služby ze strany spol. Arriva, přijměte touto cestou pozvání na osobní schůzku, kde si můžeme nejasnosti lépe vysvětlit. S pozdravem Bc. Vladimír Karpíšek 1.místostarosta
22.07.2024 22:39:13 - Luboš
Dobrý den, měl bych dotaz ohledně koncepce odpadového hospodářství. Obecně se zpřísňuje legislativa, omezuje skládkování, je tlak na třídění. To vše považuji za správné. Ze strany města jsem zaznamenal s povděkem projekt Door to door. Super. Chci se ale zeptat, jaká je další koncepce? Plánuje se snížení intervalu svozu komunálního - neztříděného odpadu? Za mě logická a vítaná volba. Zvýšení poplatku za svoz? Asi už ne tak ideální varianta. Nebo jiné systémy pobídky a zvýšení zájmu o třídění a tím snížení nákladů pro město při zachování nákladů pro občany? Děkuji za odpověď.
Odpověď - 24.07.2024 08:42:13
Dobrý den, pane Luboši, naplnění cílů odpadového hospodářství si žádá řadu změn v celém systému nakládání s odpady na území města Příbram. Ve vazbě na zvýšení procent ,,vytříditelných" složek komunálního odpadu je žádoucí nastavit změny v odpadovém hospodářství tak, aby došlo ke zvýšení míry třídění využitelných komunálních odpadů, zaměřit se více na bioodpady, objemné odpady, sběrná místa, celkové snížení produkce a skládkování směsného komunálního odpadu, řešení živnostenských odpadů, rozvíjet aktivity na předcházení vzniku odpadů, podporu recyklace a v neposlední řadě zvýšit i komunikaci s veřejností. Z uvedených důvodů nechalo město Příbram zpracovat Strategii rozvoje odpadového hospodářství, kterou bude schvalovat zastupitelstvo města. Pokud byste měl zájem, Strategie je dispozici k nahlédnutí u vedoucí Odboru životního prostředí. S pozdravem Bc. Vladimír Karpíšek, 1. místostarosta
19.07.2024 11:18:50 - Ondřej Š.
Vážený pane Karpíšku,
má město informace o tom, zda Arriva plánuje nakoupit nové autobusy pro MHD? V současné době se v provozu pravidelně vyskytují dva vozy, které již překročily maximální požadované stáří 10 let (dle smlouvy z roku 2019). Uplatňuje město z tohoto důvodu vůči dopravci sankce?
Děkuji za odpověď.
Odpověď - 23.07.2024 10:12:35
Vážený pane Ondřeji, po prověření situace se zástupcem Arriva s.r.o., jsou podmínky Smlouvy s městem Příbram řádně plněny. Je pravda, že stáří busů má být max. 10 let, ale u záložních autobusů to může být 12 let. Nyní jsou ve vozovém parku 2 busy z roku 2013, ale ty během letošního roku obnoví za mladší autobusy. Přeji Vám hezké léto, s pozdravem, Bc. Vladimír Karpíšek, 1. místostarosta
29.06.2024 00:41:05 - Tomáš
Dobrý den, jak to vypadá s označníky u zastávky Školní ulice (u Ravaku)? V MHD i v Pid dopravě se tu informuje o přestup na vlak, ale bohužel nemístní neví kudy jít. Děkuji a přeji pěkný den Tomáš Tesař
Odpověď - 02.07.2024 13:31:01
Vážený pane Tesaři, děkujeme Vám za podnět ke zlepšení orientace při přestupu z autobusové dopravy na vlak. Odbor silničního hospodářství připraví návrh na umístění informačních označníků. Při umístění trvalých značek na komunikace žádáme o vyjádření Policii ČR, Dopravní inspektorát Příbram. Musí se zohlednit bezpečnost provozu při umístění značek, nelze tak okamžitě umísťovat informační cedule, celý proces zabere nějaký čas, ale již na něm Odbor silničního hospodářství pracuje. Přeji Vám hezký den. S pozdravem Miroslav Peterka, místostarosta
26.06.2024 10:17:45 - Jaroslav
Dobře, takže když si přeložím vaší odpověď, tak se parkoviště vyparkovalo díky zóně a teď na něm vlastně parkují hlavně rodiče DĚTÍ, které je vozí za sportem. Ti zde nikoho z místních, které má zóna ochránit, neomezovali. A počet zaznamenaných přestupků je teda cca 1 týdně. No tak z toho už se statistika dá dělat. Z uvedeného mi to připadá, že statisticky je parkoviště nevyužívané, v zónách se platí (nebo se to nekontroluje), přestupky jsou zde téměř pouze za jiné přestupky, než placené parkování. Z uvedeného mi vyvstává otázka - byla zde zóna nutná? To se dá ještě celkem podpořit dalšími čísly, kterými je částka za vybrané parkování. Dalším faktorem by mohla být obsazenost okolních ulic, zda se tedy potencionální parkující nepřesunuli do okolních ulic, kde ještě nejsou zóny hotové. No, za mě se dá udělat statistika, nebo aspoň hypotéza, docela pěkná. Sám jí asi nikdo nevymyslí, ale pokud se zadají otázky, aparát je na městě poměrně široký a pokud jeden odbor, např. městská policie (která by měla mít asi nejvíc odpovědí), nezvládne vše odpovědět sám, může si dožádat od silnic, TS, apod... A nebo se samozřejmě dá najmout externí firma, která udělá "generel", zaplatí se jí nesmyslné peníze za to, že si ty podklady od těchto subjektů vyžádá a napíše zprávu. Ostatně to už jsme také viděli. No a k těm "průtahům, námitkám" - víte, já bych prostě jen čekal, že když se zóna má spustit 1.11.2023, tak jsou tyhle všechny věci již vyřešené, nebo do měsíce budou. A ne, že se tedy horkou jehlou něco spustí, jen aby to bylo (po kolika že letech čekání?), a potom za 7 měsíců od spuštění se veřejnost dozví, že to vlastně není jednoduché, dokonce je to i složité - spustit něco, co po celé republice už dávno funguje, tedy jsou na to už vyhlášky, nařízení, dopravní značky, firmy, které to umí spustit, už jsou v těch městech asi tedy i poučení, na co si dát pozor, jakých chyb se vyvarovat. A to vše bych čekal od města, které zóny nemá, ale v Příbrami zóny už roky jsou, stejně jako ty právní předpisy, systém výběru.. Víte, já takhle působím jako hrozný rejpal, ale to celé jen díky tomu, že postupy města v tomto působí řekněme laicky, pomalu, neobratně..? Doplňte Vy. Držím palce, ale jak jsem je držel před rokem, když se to mělo spustit, tak teď už je mám v křeči a s obavou čekám, kam se to celé (ne)pohne. A celé to pak dává pouze náboje těm, kteří jsou proti zónám, proti radnici..
Odpověď - 10.07.2024 09:54:47
Dobrý den pane Jaroslave, děkuji za Váš e-mail. Souhlasím s Vámi, že proces je zdlouhavý a pro většinu motoristů i nepochopitelný z pohledu, že se nic neděje. Sám vůbec nejsem touto situací nadšený, ale rozhodně to není vůbec o tom, že bychom přešlapovali na místě a nevěděli bychom jak se posouvat dále. Proto Vám stručně přiblížím celou genezi příběhu parkování v oblasti „Leština“. Vloni na podzim jsme začali komplexně řešit celou lokalitu ve větší části Příbram II. Prvním krokem opravdu bylo uvolnit rychloobrátkové parkoviště „Na Spartaku“. Toto parkoviště bylo v pracovní dny zahlcené odstavenými vozidly lidí dojíždějících busem mimo Příbram, tedy zejména do Prahy. To se nám poměrně hladce podařilo, místo bylo osazeno moderním parkovacím automatem, byly nainstalovány dopravní značky a parkoviště mimo pořádání sportovních akcí opět nabízí dostatečnou kapacitu ke krátkodobému parkování. Pochopitelně, že jsme věděli, že se nám vozidla zejména mimo Příbramských motoristů „odstěhují“ do okolních ulic. Proto souběžně s tímto procesem jsme zahájili práce na stanovení zóny v jižní části, tedy ulice Na Leštině, Alšovo náměstí a přilehlých ulic. Po diskusi s projekční firmou a po jednání s Dopravní policií jsme nechali dopracovat do finální podoby projekt, který počítá s jednosměrným provozem některých ulic, tak aby vše odpovídalo současné legislativě s ohledem na šířku komunikací, rozhledové úhly apod. Tento proces nám však oproti původnímu očekávání zabral několik měsíců. Nyní již od jara máme kladné stanovisko policie, ale po tzv. Stanoven na úřední desce se objevily připomínky od občanů, ale i od zájmových skupin, které celý proces dočasně zastavily. Jedná se o připomínky s požadavkem na obousměrný vyznačený provoz pro cyklisty, což je zcela nereálné, vzhledem k šíři komunikace Na Leštine. Ale i další, kdy některé připomínky nejsou z mého pohledu o snaze řešit regulaci parkování s prioritním úkolem ochránit rezidenty, ale naopak se jedná o právní rozbory celého systému parkování. Nyní aktuálně jsme před stanovením ve druhém kole a uvidíme, zda opět přijdou připomínky, které budou řešit odborníci na dopravu a zejména právníci. Upozorňuji, že jedna z připomínek přišla z Prahy….Věřte, není to lehký proces a i já již nyní chápu, že proces parkování není o jen o snaze co nejjednodušeji dle pravidel a co nejrychleji uvést v život, ale více méně právní bitva s lidmi a zejména organizacemi, kdy se z mého pohledu dobře nastavená věc opravdu táhne nesmyslně dlouho. Přesto to pane Jaroslave nevzdáváme a budeme ve věci parkování nadále pokračovat .Pokud by jste se na uvedené téma chtěl osobně setkat, budu rád a můžeme celou záležitost rozebrat detailně. Přeji Vám hezké léto a děkuji za pochopení. S pozdravem, Bc. Vladimír Karpíšek, 1. místostarosta
21.06.2024 13:30:21 - Dan
Dobrý den pane Peterko, po rekonstrukci mostu u Fialáku byl na místo vrácen jeden betonový blok zabraňující průjezdu aut směrem na Brod. Bohužel jeden nestačí a někteří řidiči si tudy zkracují cestu i nadále. Bylo by možné tam dat ještě jeden? Děkuji.
Odpověď - 01.07.2024 07:52:10
Vážený pane Dane, milnulý týden byly umístěny 2 citybloky, aby bylo zabráněno průjezdu osobním autem ve směru na Brod. S pozdravem Miroslav Peterka, místostarosta
17.06.2024 14:43:08 - Jaroslav
Dobrý den,velmi děkuji za vaši odpověď. tak teda pokud silnice dobře fungují, mohl bych se jako občan zeptat,zda máte statistiku fungování prvního půl roku placené parkovací zóny v Příbrami II?Už jsou zde všude všechny vodorovné i svislé dopravní značky,mají všichni občani karty,pokud ne,kolik se tady rozdá měsíčně lístků od MP za parkování?Protože když je to tedy placená zona stejně jako na sídlišti nebo nám TGM, kde běhají pořád a sází pokutu za pokutou,tak to určitě po téměř 7 měsících fungování stejně běží i tady.A nebo případně vyhodnocení toho,jak zona funguje - uvolnily se parkovací místa pro rezidenty,když to mají zdarma?Jsou s tím spokojení?Na to bych pak kdyžtak navázal dotaz,kdy a kde bude spuštěná další zona. Děkuji za odpovědi.
Odpověď - 25.06.2024 13:42:57
Dobrý den pane Jaroslave, Městská policie v období od 1.1.2024 do dnešního dne řešila v ul. Na Leštině a blízkém okolí cca 25 dopravních přestupků a to především stání na žluté čáře – (DZ V 12c), stání na nezpevněném povrchu a nezaplacené parkovné. Především zdůrazňuji, že na nově placeném parkovišti, vozidla pracovní době v rozmezí tak, jak je stanoveno na DZ, neparkují. Parkoviště je plně obsazeno pouze v odpoledních hodinách, kdy jsou na fotbalovém stadionu (Spartak) tréninky nebo fotbalové utkání. Výše pokut nelze přesněji uvést. Některé dopravní přestupky totiž nebyly řešeny na služebně MP, ale byly předány na Dopravní úřad nebo na Přestupkové oddělení MěU. Jinak samotná zóna dosud stanovena není, musí se vypořádat námitky veřejnosti k jejímu stanovení. S ohledem na námitky, byly 2 verze stanovení, které se vypořádávají, a nyní pracujeme na finální verzi, kdy již půjde o stanovení samotné zóny. Teprve poté bude možné sesbírat data jejím fungování v požadovaném rozsahu. Stanovení jižní části zóny tak závisí na námitkách, které může veřejnost vznášet ve stanovené lhůtě po vyvěšení oznámení. Návrh na stanovení severní části bude hotový nejspíše do konce roku a v dalším roce plánujeme zóny okolo centra. Každý vznik zóny je náročný na otázky právní, administrativní i ekonomické. V každé oblasti je pak nutné řešit problémy individuálně, proto nelze přesně odhadnout vznik dalších zón. S pozdravem, Bc. Vladimír Karpíšek
17.06.2024 14:15:48 - Roman P.
Dobrý den, pane Peterko, neplánujete prosím rekonstrukci pěší lávky přes vlakové nádraží? Prkna nejsou v ideálním stavu a lávka rozhodně nepůsobí reprezentantivně, přestože jde o hlavní cestu z autobusového i vlakového nádraží na Březové Hory.
Odpověď - 25.06.2024 13:37:18
Dobrý den pane Romane, děkuji za Váš dotaz. V tuto chvíli ještě není dokončen přehled o stavu mostů a mostních konstrukcí na území Města Příbrami za tento rok. Jakmile bude hotov, bude Odbor silničního hospodářství informovat Odbor investic a rozvoje města o jejich stavu a společně vyhodnotí jejich stav a nutnost dalších případných investic a oprav. Pro další dotazy doporučuji se obrátit přímo na vedoucího Odboru silničního hospodářství, Josefa Vacka (josef.vacek@pribram.eu). S pozdravem, Bc. Vladimír Karpíšek
11.06.2024 13:12:33 - Martin C.
Dobrý den,
Věc: Inline dráha
Po nedávné opravě mostu u Fialáku došlo stavební firmou ke, z pohledu inlinisty, znehodnocení povrchu asfaltu před daným mostem a to zřejmě v důsledku pohybu těžké techniky. Asfalt je silně poškrábaný a vydrolený a to přesně v úseku, který byl pro stavbu zabrán v dané době. Ostatně zúžení mostu také nepřineslo žádný pozitivní efekt, spíše naopak. Můj asi poněkud naivní dotaz zní, zda je možné, že by se dal ten asfaltový povrch opravit, popř. sjednat nápravu dotyčnou stavební firmou? Děkuji předem za Vaši odpověď. Inlinista :)
Odpověď - 14.06.2024 07:58:56
Vážený pane Martine, děkuji za Váš podnět. Odbor Investic a rozvoje města dojede na místo stavby s firmou, která prováděla rekonstrukci mostu a posoudí, zda se jedná o zničení části asfaltu při výstavbě. Pokud by se ukázalo, že poškození nebylo způsobeno společností, která stavbu realizovala, tak silnice bude vyspravena ve spolupráci s Technickými službami, přičemž se budeme snažit zjistit příčinu, nebo kdo povrch poškodil. S pozdravem, Bc. Vladimír Karpíšek
07.06.2024 08:52:12 - Michal
Dobrý den pane Karpíšku,

reaguji na odpověď, kterou jste poskytl ElišceF ohledně stavebních úprav v ulici Legionářů.

Oba totiž víme, že jste neposkytl kompletní informace - ať už z nevědomosti a nebo úmyslně.
Cílem stavební úpravy je totiž další omezení parkování pro obyvatele této ulice, a to i přesto, že si na zdejší situaci dlouhodobě stěžují.
Navíc, to umístění vyhrazených míst pro autobusy absolutně nedává žádný smysl.

Je to o to horší, že stavební úprava nelze dohledat na úřední desce města, ani nikde jinde. Kdybychom se jako místní nezajímali, tak to proběhne “tajně” jako obvykle.

Chci se Vás zeptat jak je tohle všechno možné? Přijde Vám poskytování nekompletních informací v pořádku? A to i s ohledem k tomu, že dlouhodobě dostáváte stížnosti a situaci neřešíte, ba naopak zhoršujete?

Když jsou volby, tak slibujete “koncepci parkování” města, ale realitu vidíme. Osobně mi přijde, že žádná neexistuje a všechno co děláte tlačíte na sílu a co nejvíc skrytě. Kdyby to alespoň dávalo smysl.
Navíc, na odborech se Vám střídají lidé, kteří tomu evidentně nerozumí.

Nechápejte mě špatně.
Nevadí mi, že zde lidé parkují když jdou na kulturní, sportovní či jiné akce.
Nicméně, organizace dopravy, přístup Městské policie, SZM i města celkově je ubohý a k pláči.

Táži se Vás kdy hodláte parkování v ulici Legionářů řešit? Kdy dojde ke stavebním úpravám vnitrobloku nebo ulice, aby zde bylo více míst pro místní a kdy Městská policie/PČR bude důsledně pokutovat špatně parkování návštěvníku akcí?
Kdy SZM a další organizátoři budou zajišťovat, aby návštěvníci parkovali kde mají - např. je odkazovat na parkoviště na Flusárně?

Přibližně pět let zpátky jsme vyplňovali dotazník ohledně úprav vnitrobloku.
Ještě pan Vařeka nám sliboval změny.
Od té doby se nic neděje a Vy od toho dáváte ruce pryč. Je to celé jedno velké divadlo a vaše předvolební sliby jsou o to víc směšné.

Abych to shrnul - dopravní koncepce neexistuje, záměrně a dlouhodobě ignorujete rezidenty v ulici Legionářů, děláte jedno nelogické rozhodnutí za druhým, odbor dopravy a silničního hospodářství pod Vámi nefunguje.

Vzhledem k výše uvedenému bych ocenil kdybyste příště Vy a vaši podřízení jednali férově, transparentně a ohleduplněji.

Děkuji, že to zvážíte a Váš přístup přehodnotíte.

S pozdravem,
Michal Froněk
Odpověď - 10.06.2024 09:43:23
Vážený pane Froňku, nebráním se tomu najít společné řešení. Kontaktovali mě zástupci z SVJ v ulici Legionářů, se kterými jsem se dohodl a dnes bude setkání s rezidenty na místě. Pokud budete moci, budu rád když se k setkání připojíte. S pozdravem, Bc. Vladimír Karpíšek
29.05.2024 05:54:11 - EliškaF
Dobrý den,
snažila jsem se různě na webu či úřední desce najít informaci, proč je v v tomto týdnu 27.-31.5. umístěn zákaz zastavení v části ulice Legionářů?
Nenašla jsem, ani tam nevidím nějakou aktivitu/důvod, proto se ptám zde.
Díky za odpověď.
Odpověď - 31.05.2024 11:13:32
Vážená paní Eliško, zákaz zastavení byl umístěn z důvodu probíhajících úprav na rozšíření části chodníků. S pozdravem Bc. Vladimír Karpíšek
23.05.2024 07:36:40 - Pepa
Dobrý den, rád bych se zeptal ohledně záplatování silnic. Častokrát si říkám co je menší zlo - zda díra v asfaltu nebo záplata kterou pracovníci TS vytvoří. Jsou záplatované silnice (ne v našem městě), kde po přejetí ani nepoznáte že tam nějaká záplata je. Pak si říkám, proč to nejde u nás? Proč na místě díry vytvoříme krtinec, který je někdy horší než samotná díra. Můžete mi / nám popsat proč to děláme zrovna tímto způsobem? Proč se nesnažíme o to, aby jízda po našem městě odpovídala 21. století?
Děkuji za odpověď.
Odpověď - 04.06.2024 08:22:43
Vážený pane Pepo, TS nejsou vybaveny technologií frézování asfaltu (tato technologie umožňuje povrch vozovky vyfrézovat a očistit, asfaltová směs pak lépe drží a snadněji se aplikuje). Výtluky jsou opravovány asfaltovou směsí. Rozsáhlejší poškození povrchu vozovky jsou předávány OSH a řešeny jako komplexní rekonstrukce, pro tyto opravy nejsou TS vybaveny technologicky ani kapacitně. Množství a rozsah opravených komunikací jsou závislé na množství prostředků schválených v rozpočtu města na tento druh oprav. S pozdravem Miroslav Peterka, místostarosta.
14.03.2024 10:34:01 - Jaroslav
Dobrý den, nevím, pod koho přesně silnice spadají, ale jelikož často vyjádření k zónám čtu od pana Karpíška, tak to píšu sem. Chtěl jsem se zeptat, jestli náhodou na odboru silnic není tak trošku problém, že je tam pořád vypsané nějaké výběrko? Oni se tam asi ty lidi moc neohřejou, jak tak chápu.. Silnice, zóny, chodníky, to jsou dost palčivý problémy pro všechny občany, a přitom to dělá odbor, kde se pořád někdo musí zaučovat, zkušení odešli, a průběžně odchází i nezkušení.. Nechtělo by to ten odbor stabilizovat? Osobně jsem tenhle problém pocítil na podzim, když jsem tam něco vyřizoval. A se žádostí jsem byl u jedné paní a když jsem tam šel podruhé, už tam nedělala.. Stabilizace by asi nebyla vyměnit vedoucího, když to se zkusilo nějaký měsíc zpátky, ale tak si říkám, kde je asi chyba.. Jestli se potom právě na těch rozbitých silnicích a chodnících, nesmyslných cyklostezkách (které se už přes dva roky stejně nijak nehýbou), zónách, který se dělají podle mě dost podivně (když v zóně, která má fungovat od listopadu, nejsou v březnu všude značky?), neodráží dost ten podstav nebo neodbornost? Si pak nedovedu představit, že se budou dělat zóny někde, kde je to potřeba, nebo smysluplné cyklostezky, které město propojí do Brd nebo jiných obcí, nebo se opraví vnitrobloky na sídlišti, atd...
Odpověď - 22.03.2024 10:46:18
Vážený pane Jaroslave, děkuji za sdílení obav ohledně fungování Odboru silničního hospodářství i to, že jste si našel čas podělit se o Vaše poznatky. Tento odbor je v oblasti samosprávy v mé gesci, v oblasti státní správy v gesci paní tajemnice. Odbor se snažíme držet stabilizovaný a tak, aby se to v minimální míře dotýkalo občanů, i přes v poslední době větší fluktuaci zaměstnanců. S pozdravem, Bc. Vladimír Karpíšek
20.02.2024 11:17:04 - R. Luhan
Zajímalo by mě, kdy a v jakém rozsahu proběhne údajná rekonstrukce Milínské ulice, včetně úpravy parkování.
Děkuji.
Odpověď - 29.02.2024 13:09:46
Dobrý den pane Luhane, děkuji za Váš dotaz. Ulice Milínská je z velké části v majetku ŘSD. ŘSD zadalo vypracování projektové dokumentace, které aktuálně běží. Momentálně narazili projektanti na problém s plynovodem, kdy se bude muset provést přeložka, dle požadavků plynáren. Projektová dokumentace se týká od ulice Mixova, až ke kruhovému objezdu u Drupolu. Časový harmonogram je se očekává, že do konce roku 2024 by měla být dokončena projektová dokumentace. Začátkem roku 2025 by se měl začít soutěžit zhotovitel a realizace by následně měla započít jaro - léto 2025. Článek rekonstrukci Milínské ulice naleznete: https://www.pribram.cz/clanek/zname-budouci-podobu-milinske-ulice-v-pribrami/20181/ Zmiňujete parkování. Momentálně se na zastupitelstvu projednávalo memorandum mezi městem a soukromím investorem, které by z velké části parkování v této ulici vyřešilo. Toto jednání mimo jiné vyvolalo otázku jestli je v této lokalitě parkovací dům nutný? Třípatrový parkovací dům by měl stát na stávajícím parkovišti hned za panelovým domem u odbočky do Dlouhé ulice. S pozdravem Miroslav Peterka, místostarosta.
1 |…| 14